Anonym bruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Jeg husker russetiden som gøy. Vi hadde bil og var en stor venninne gjeng. Den gang uten sosiale medier. i dag er tik tok fylt med russ og glade ungdommer. Innimellom sitter en ensom russ og gråter og er ekskludert fra fellesskapet. Et sosialt nederlag som setter dype spor. burde avskaffet hele russetiden når det bidrar til utenforskap Anonymkode: 215ad...e60
Anonym bruker Skrevet 17. mai #2 Skrevet 17. mai Den har alltid bidratt til utenforskap, det var ikke bare rosa skyer før heller. Var man utenfor resten av året, så ble ikke det magisk endret av å være russ. Anonymkode: a50d8...496
Anonym bruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Den har alltid bidratt til utenforskap, det var ikke bare rosa skyer før heller. Var man utenfor resten av året, så ble ikke det magisk endret av å være russ. Anonymkode: a50d8...496 Veldig trist. Som at noen eier russetiden mens andre er tilskuere. Anonymkode: 215ad...e60
Anonym bruker Skrevet 17. mai #4 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig trist. Som at noen eier russetiden mens andre er tilskuere. Anonymkode: 215ad...e60 Sånn som livet er ellers også, mener du? Anonymkode: fd13d...cfe
Anonym bruker Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Det var jo utenforskap og mobbing før også, men det ble ikke dokumentert på sosiale medier. Anonymkode: e282d...52c
Anonym bruker Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg husker russetiden som gøy. Vi hadde bil og var en stor venninne gjeng. Den gang uten sosiale medier. i dag er tik tok fylt med russ og glade ungdommer. Innimellom sitter en ensom russ og gråter og er ekskludert fra fellesskapet. Et sosialt nederlag som setter dype spor. burde avskaffet hele russetiden når det bidrar til utenforskap Anonymkode: 215ad...e60 Jeg var ekskludert fra det sosiale «gode selskap» selv da jeg var russ i 2004, lenge før sosiale medier. De kule venninnegjengene og deres busser var totalt utilgjengelig for meg. Der var i Oslo forresten Anonymkode: c4927...f75
Anonym bruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai Jeg har to jenter, 16 og 18 år (10.kl og 2.kl på vgs) og etter å ha sett noen av meldingene russen har sendt ut har jeg helt mistet trua. De inviterer på rulling, men du må ha store pupper, være pen og veie under 60 kg. Du må sende bilde av deg selv og "søke" om å få være med..... I helvete altså, hvem tror de at de er? Anonymkode: e282d...52c
Anonym bruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har to jenter, 16 og 18 år (10.kl og 2.kl på vgs) og etter å ha sett noen av meldingene russen har sendt ut har jeg helt mistet trua. De inviterer på rulling, men du må ha store pupper, være pen og veie under 60 kg. Du må sende bilde av deg selv og "søke" om å få være med..... I helvete altså, hvem tror de at de er? Anonymkode: e282d...52c Det viser et holdningsproblem blant gutter mot jenter, som er mye større enn at det kun er tilstede når de er russ. Hvordan er det gutter oppdras egentlig, hva slags holdninger lærer de. Anonymkode: a50d8...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå