Anonym bruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Jeg skal prøve sarotex mot kronisk migrene, og fått veldig info om at vektoppgang er en vanlig bivirkning, sammen med munntørrhet og tretthet. Vektoppgang er jeg livredd for siden jeg er veldig overvektig fra før.Noen som har prøvd denne og kan fortelle litt om hvordan det var for deg, opplevde du bivirkninger, varte de lenge, måtte du slutte med medisinen? Hadde sarotex virkning på det du fikk de mot? Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 17. mai #2 Skrevet 17. mai Jeg har gått på det nå i 1,5 år pga kronisk bekkenløsning. Munntørrhet var ekstrem i starten, men litt mere stabil nå. Vektoppgang har jeg hatt. Men det trur jeg er mere for at kroppen slapper litt av nå, mot før når smertene gjorde meg veldig anspent hele tiden. Sover helt ekstremt godt etter jeg startet på de, dette har nok også sammenheng med pausen fra smerter. Går på de enda og kommer til å fortsette. Merker ikke like god smertelindring nå som i starten, men er betraktelig mye bedre Anonymkode: 15f7d...425
Anonym bruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai Brukte dem mot kronisk migrene en periode. De virket først veldig bra, men etter seks måneder avtok effekten helt. Jeg var nesten litt glad til, for jeg gikk opp nesten tredve kilo på det halvåret. Anonymkode: 5fb4f...f60
Anonym bruker Skrevet 17. mai #4 Skrevet 17. mai Har brukt mellom 10-40 mg mot migrene. Veldig god effekt. Litt skjelven/tremor de første ukene, som gikk over. Sover godt, ikke trøtt. Har ikke gått opp i vekt Anonymkode: c2672...fcb
Anonym bruker Skrevet 17. mai #5 Skrevet 17. mai Prøvde de mot smerter i kroppen/fibromyalgi og for meg ble bivirkningene verre enn deg jeg tok de mot så keg sluttet igjen. Jeg ble veldig tørr i munnen og fikk hjertebank og en veldig uro i kroppen. Fikk helt dødsangst av de. Kroppen nærmest vibrerte av uro og hjertebank. Anonymkode: ab795...e85
Anonym bruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai Hadde nok heller bedt om noe annet for smerter/migrene. Det finnes « snillere» medisin som kan brukes forebyggende ( metoprolol f eks) Satotex er et gammelt preperat som det er mye bivirkninger med og det brukes for mye forskjellig Anonymkode: ac163...29e
Anonym bruker Skrevet 17. mai #7 Skrevet 17. mai Hvis det er utprøving av forebyggende før en evt søknad om botox, så ville jeg gått på de et par uker og sagt at bivirkningene ikke er til å leve med. Man må prøve sarotex først, sammen med en blodtrykksmedisin og epilepsimedisin. Jeg prøvde Topimax (epilepsi), slapp de to andre kravene pga helsetilstander som ikke er forenelig med å prøve de. Botox har reddet livet mitt, bokstavelig talt. Fra å ha migrene hver dag til å kunne stå i full jobb. Anonymkode: eb20b...8ed
Anonym bruker Skrevet 17. mai #8 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Brukte dem mot kronisk migrene en periode. De virket først veldig bra, men etter seks måneder avtok effekten helt. Jeg var nesten litt glad til, for jeg gikk opp nesten tredve kilo på det halvåret. Anonymkode: 5fb4f...f60 Det er det jeg er redd for. Fikk du ukvehunger? Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det jeg er redd for. Fikk du ukvehunger? Hi Anonymkode: 76ac6...038 Skulle stå ulvehunger. Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hadde nok heller bedt om noe annet for smerter/migrene. Det finnes « snillere» medisin som kan brukes forebyggende ( metoprolol f eks) Satotex er et gammelt preperat som det er mye bivirkninger med og det brukes for mye forskjellig Anonymkode: ac163...29e Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er utprøving av forebyggende før en evt søknad om botox, så ville jeg gått på de et par uker og sagt at bivirkningene ikke er til å leve med. Man må prøve sarotex først, sammen med en blodtrykksmedisin og epilepsimedisin. Jeg prøvde Topimax (epilepsi), slapp de to andre kravene pga helsetilstander som ikke er forenelig med å prøve de. Botox har reddet livet mitt, bokstavelig talt. Fra å ha migrene hver dag til å kunne stå i full jobb. Anonymkode: eb20b...8ed Takk for tips, men jeg har prøvd det meste stort sett, også metoprolol, topimax, botox og forebyggende penner, uten noe særlig virkning desverre. Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er det jeg er redd for. Fikk du ukvehunger? Hi Anonymkode: 76ac6...038 Var sulten hele tiden. Men de var verdt det likevel i perioden de fungerte. Jeg hadde et halvår med veldig mye mindre smerter. Hadde de fortsatt funke og det var i dag, ville jeg forsøkt å kombinere med Wegovy. Anonymkode: 5fb4f...f60
Anonym bruker Skrevet 18. mai #12 Skrevet 18. mai Har du prøvd akupunktur? Det hjalp meg også, men siden jeg fikk botox på blå resept, tar jeg heller det og opparbeider meg frikort. Anonymkode: eb20b...8ed
Anonym bruker Skrevet 18. mai #13 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (12 timer siden): Har du prøvd akupunktur? Det hjalp meg også, men siden jeg fikk botox på blå resept, tar jeg heller det og opparbeider meg frikort. Anonymkode: eb20b...8ed Ja noe hos fysioterapeut, men hadde liten virkning. Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 18. mai #14 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (På 17.5.2025 den 11.39): Jeg skal prøve sarotex mot kronisk migrene, og fått veldig info om at vektoppgang er en vanlig bivirkning, sammen med munntørrhet og tretthet. Vektoppgang er jeg livredd for siden jeg er veldig overvektig fra før.Noen som har prøvd denne og kan fortelle litt om hvordan det var for deg, opplevde du bivirkninger, varte de lenge, måtte du slutte med medisinen? Hadde sarotex virkning på det du fikk de mot? Anonymkode: 76ac6...038 Jeg bruker det pga smerter i ledd og bindevev. Merker ikke noe særlig bivirkninger annet enn at jeg blir trøtt, men de tas om kvelden så det gjør ingenting. Kanskje litt munntørrhet/tørst, men har jeg hatt i perioder før også. Ingen vektoppgang eller andre plager. Anonymkode: d804d...e70
Gemini77/ Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai Jeg tar sarotex 1-2 time før leggetid hver kveld og har gjort det i 3 år. Ingen vektøkning her og er like slank som før. Visste ikke at dette kunne være en bivirkning heller. men ble ekstremt trøtt om kvelden, noe som var litt av poenget men i starten måtte jeg da ta det rett før leggetid, og ikke noen timer før. Nå tar jeg det alt fra 2 timer til rett før leggetid. Kjenner ikke på noen bivirkninger nå. jeg tar det for smerter og dårlig søvn (pga smerter) grunnet Bechterew. 10 mg hver kveld
Anonym bruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai Gemini77/ skrev (19 minutter siden): Jeg tar sarotex 1-2 time før leggetid hver kveld og har gjort det i 3 år. Ingen vektøkning her og er like slank som før. Visste ikke at dette kunne være en bivirkning heller. men ble ekstremt trøtt om kvelden, noe som var litt av poenget men i starten måtte jeg da ta det rett før leggetid, og ikke noen timer før. Nå tar jeg det alt fra 2 timer til rett før leggetid. Kjenner ikke på noen bivirkninger nå. jeg tar det for smerter og dårlig søvn (pga smerter) grunnet Bechterew. 10 mg hver kveld Kan du kjøre etter du har tatt de, eller blir du for trøtt? Opplevde du hangover dagen etter når du begynte med de? Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 18. mai #17 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg bruker det pga smerter i ledd og bindevev. Merker ikke noe særlig bivirkninger annet enn at jeg blir trøtt, men de tas om kvelden så det gjør ingenting. Kanskje litt munntørrhet/tørst, men har jeg hatt i perioder før også. Ingen vektoppgang eller andre plager. Anonymkode: d804d...e70 Får du hangover dagen etter? Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 18. mai #18 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (På 17.5.2025 den 11.39): Jeg skal prøve sarotex mot kronisk migrene, og fått veldig info om at vektoppgang er en vanlig bivirkning, sammen med munntørrhet og tretthet. Vektoppgang er jeg livredd for siden jeg er veldig overvektig fra før.Noen som har prøvd denne og kan fortelle litt om hvordan det var for deg, opplevde du bivirkninger, varte de lenge, måtte du slutte med medisinen? Hadde sarotex virkning på det du fikk de mot? Anonymkode: 76ac6...038 Altfor store bivirkninger her. Mange år siden, men lurte å ta på kvelden? Ble fryktelig trøtt av den. Gikk masse opp i vekt. Jeg har hatt kronisk migrene i 20 år. Ingen forebyggende hjelper. Straks ikke smertestillende heller. Det som har funket best for meg er : ta pauser , ingen medisin, stresse ned, høre på healing trauma osv på YouTube. Meditere. Men! Når det er sagt, så er det jo lurt å prøve ut. Den hjelper jo mange, selvom mange ikke liker den. Prøv ut selv. 🩷 Anonymkode: 0e1f2...60b
Anonym bruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai Jeg kjører ikke etter å ha tatt de. Blir for trøtt til det. Aldri opplevd hangover Anonymkode: 15f7d...425
Anonym bruker Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai Jeg har bare så vidt prøvd dem. Fikk dem på grunn av fibromyalgi, men sluttet etter bare 3-4 dager. Fikk umiddelbar bivirkning med at jeg følte meg helt utenfor meg selv på et vis. Det var rett og slett så ekkelt at jeg ikke orket mer enn noen dager før jeg ga opp. Fikk Cymbalta i stedet, men hadde ikke effekt av dem. Anonymkode: e75fd...6e7
Gemini77/ Skrevet 20. mai #21 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (På 18.5.2025 den 22.57): Kan du kjøre etter du har tatt de, eller blir du for trøtt? Opplevde du hangover dagen etter når du begynte med de? Hi Anonymkode: 76ac6...038 I starten kjørte jeg ikke etter jeg tok de men det var uansett ikke noe problem da jeg tok de før leggetid. Nå kan jeg kjøre men tar de rundt 22 om kvelden så sjeldent jeg må kjøre etter det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai #22 Skrevet 20. mai Gemini77/ skrev (12 minutter siden): I starten kjørte jeg ikke etter jeg tok de men det var uansett ikke noe problem da jeg tok de før leggetid. Nå kan jeg kjøre men tar de rundt 22 om kvelden så sjeldent jeg må kjøre etter det. Jeg har fått beskjed om å ta de 12 timer før jeg skal opp, så det blir ganske tidlig på kvelden, synes det var mange timer før egentlig. Hi Anonymkode: 76ac6...038
Anonym bruker Skrevet 21. mai #23 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (På 18.5.2025 den 22.58): Får du hangover dagen etter? Hi Anonymkode: 76ac6...038 Det er mulig at jeg hadde litt hangover den første tiden etter at jeg begynte å ta de, men litt vanskelig å si pga jeg hadde nettopp hatt covid og jeg hadde veldig lavt jern på den tiden, så jeg var veldig trøtt og slapp uansett på den tiden. Men jeg har ikke noe hangover nå. Jeg tar tabl i 20 tida og blir trøtt om kvelden (og det er meningen pga innsovningsvansker) men våkner greit uten hangover. Anonymkode: d804d...e70
Gemini77/ Skrevet 23. mai #24 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 14.55): Jeg har fått beskjed om å ta de 12 timer før jeg skal opp, så det blir ganske tidlig på kvelden, synes det var mange timer før egentlig. Hi Anonymkode: 76ac6...038 Jeg tar de 7-10 timer før jeg skal opp og det er ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå