Anonym bruker Skrevet fredag kl 10:42 #1 Skrevet fredag kl 10:42 Jeg skal ha på bunad for første gang i år, får låne en🥰 Men skoene passer meg ikke. Kan jeg bruke svarte pumps med høye hæler til? Jeg er veldig lav så fint med ekstra høyde😅 Anonymkode: 811db...ffb
MissSaigon Skrevet fredag kl 10:52 #2 Skrevet fredag kl 10:52 Ja, det kan du. Men husk at det blir mange skritt, så det kan være lurt å ha noen litt mer behagelige sko i reserve
Anonym bruker Skrevet fredag kl 10:52 #3 Skrevet fredag kl 10:52 gå med hva du vil Anonymkode: 18022...ddc
Anonym bruker Skrevet fredag kl 10:59 #4 Skrevet fredag kl 10:59 Bare ikke bruk hijab til bunaden, så er det greit. Anonymkode: c2ff4...f5e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 10:59 #5 Skrevet fredag kl 10:59 Har du ikke andre sorte sko? Høye hæler kommer til å ta livet av deg. Ikke glem at bunaden veier sikkert 10 kilo. Og du skal kunne gå et stykke. Anonymkode: 7ed99...46c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:23 #6 Skrevet fredag kl 11:23 Folk er ikke så opptatt av skotøyet, men du får bunadsko og snørestøvler til bunad med litt hel, så det spiller ingen rolle. Men jeg ville aldri gått i heler på 17.mai, bunaden i seg selv er tung og varm (her er det meldt sommertemperatur i morgen), og man går gjerne noen skritt den dagen. Bena hadde tatt helt kvelden om jeg hadde gått i heler. Anonymkode: b0665...7e0
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:37 #7 Skrevet fredag kl 11:37 41 minutes ago, MissSaigon said: Ja, det kan du. Men husk at det blir mange skritt, så det kan være lurt å ha noen litt mer behagelige sko i reserve Takk😊 Jeg er vant til å gå mye med hæler så det håper jeg går bra 34 minutes ago, Anonym bruker said: Har du ikke andre sorte sko? Høye hæler kommer til å ta livet av deg. Ikke glem at bunaden veier sikkert 10 kilo. Og du skal kunne gå et stykke. Anonymkode: 7ed99...46c Har ikke andee svarte sko som passer, synes ikke sneaker eller dr martens passer og støvletter blir for varmt og har bare støvletter med stilletthæler😅 10 minutes ago, Anonym bruker said: Folk er ikke så opptatt av skotøyet, men du får bunadsko og snørestøvler til bunad med litt hel, så det spiller ingen rolle. Men jeg ville aldri gått i heler på 17.mai, bunaden i seg selv er tung og varm (her er det meldt sommertemperatur i morgen), og man går gjerne noen skritt den dagen. Bena hadde tatt helt kvelden om jeg hadde gått i heler. Anonymkode: b0665...7e0 Takk😊 Tenkte å ikke bruke srømper under bunaden, det blir så lang på meg at det ikke synes annet enn kanskje når jeg sitter at jeg har bare legger Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:42 #8 Skrevet fredag kl 11:42 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk😊 Jeg er vant til å gå mye med hæler så det håper jeg går bra Har ikke andee svarte sko som passer, synes ikke sneaker eller dr martens passer og støvletter blir for varmt og har bare støvletter med stilletthæler😅 Takk😊 Tenkte å ikke bruke srømper under bunaden, det blir så lang på meg at det ikke synes annet enn kanskje når jeg sitter at jeg har bare legger Anonymkode: 811db...ffb Bunad krever strømper. Anonymkode: 5b4da...07d
Anonym bruker Skrevet fredag kl 11:52 #9 Skrevet fredag kl 11:52 9 minutes ago, Anonym bruker said: Bunad krever strømper. Anonymkode: 5b4da...07d Svarte nylonstrømper går det da? Får ikke plass til tjukke strømper Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:25 #10 Skrevet fredag kl 12:25 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Svarte nylonstrømper går det da? Får ikke plass til tjukke strømper Anonymkode: 811db...ffb Det går helt fint! Så vidt jeg har erfart, i alle fall. Har aldri opplevd at bunadspolitiet har kommet og sjekket hva jeg har under bunaden min. Anonymkode: f4801...a12
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:16 #11 Skrevet fredag kl 13:16 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk😊 Jeg er vant til å gå mye med hæler så det håper jeg går bra Har ikke andee svarte sko som passer, synes ikke sneaker eller dr martens passer og støvletter blir for varmt og har bare støvletter med stilletthæler😅 Takk😊 Tenkte å ikke bruke srømper under bunaden, det blir så lang på meg at det ikke synes annet enn kanskje når jeg sitter at jeg har bare legger Anonymkode: 811db...ffb Dr M passer bedre, og vil være bedre å gå i. Med tynne strømper. Anonymkode: 7ed99...46c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:47 #12 Skrevet fredag kl 13:47 Anonym bruker skrev (1 time siden): Svarte nylonstrømper går det da? Får ikke plass til tjukke strømper Anonymkode: 811db...ffb Jada, det går flott! Kos deg i morgen! Anonymkode: 5b4da...07d
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:50 #13 Skrevet fredag kl 13:50 Jeg ville også heller brukt Dr.Martens. snørestøvletter, eller bestemor Duck støvler selges jo som bunadsko. Anonymkode: b0665...7e0
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:55 #14 Skrevet fredag kl 13:55 Du KAN i den forstand at ingen kan nekte deg det eller arrestere deg for det. Men personlig synes jeg det ser komplett dust ut. (Og til dere som nå blir rasende og fornærma: ikke be om meninger hvis du ikke ønsker å høre dem). Anonymkode: 9a38a...ea8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:07 #15 Skrevet fredag kl 14:07 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du KAN i den forstand at ingen kan nekte deg det eller arrestere deg for det. Men personlig synes jeg det ser komplett dust ut. (Og til dere som nå blir rasende og fornærma: ikke be om meninger hvis du ikke ønsker å høre dem). Anonymkode: 9a38a...ea8 Jeg har ikke spurt om noen sin mening, kan jeg da få lov til å si er høyt og tydelig SLUDDER OG VÅS?! Det er sko, om noen har sterke meninger om andres skovalg må de ta seg sammen. Anonymkode: 902bb...23e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:17 #16 Skrevet fredag kl 14:17 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Svarte nylonstrømper går det da? Får ikke plass til tjukke strømper Anonymkode: 811db...ffb Det kommer an på hva slags strømper det skal være til den bunaden du har lånt. Til min skal det være røde eller hvite. Svarte hadde blitt veldig rart. Anonymkode: 6aa75...a16
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:07 #17 Skrevet fredag kl 19:07 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke spurt om noen sin mening, kan jeg da få lov til å si er høyt og tydelig SLUDDER OG VÅS?! Det er sko, om noen har sterke meninger om andres skovalg må de ta seg sammen. Anonymkode: 902bb...23e Selvfølgelig får du lov til å si det, på samme måte som jeg får lov til å si at alt annet enn bunadssko ser løk ut til bunad. Jeg får også lov til å si at jeg ikke tror NOE SOM HELST på folk som påstår at de aldri mener noe om andres kles- eller skovalg. Dessuten må jeg få lov til å si at folk som ikke evner å følge tradisjonell bunadsetikette under argumenter «ingen skal bry seg om hva jeg går i!!!» er udannede og usiviliserte og må ta seg kraftig sammen 😊 Anonymkode: 9a38a...ea8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:11 #18 Skrevet fredag kl 19:11 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke spurt om noen sin mening, kan jeg da få lov til å si er høyt og tydelig SLUDDER OG VÅS?! Det er sko, om noen har sterke meninger om andres skovalg må de ta seg sammen. Anonymkode: 902bb...23e Hi spurte om folk sin mening. At du ikke tåler det er bare kleint. Anonymkode: 26633...279
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:48 #19 Skrevet fredag kl 19:48 6 hours ago, Anonym bruker said: Dr M passer bedre, og vil være bedre å gå i. Med tynne strømper. Anonymkode: 7ed99...46c 5 hours ago, Anonym bruker said: Jeg ville også heller brukt Dr.Martens. snørestøvletter, eller bestemor Duck støvler selges jo som bunadsko. Anonymkode: b0665...7e0 Takk, men føler ikke det passer med bunaden. Ønsker også den ekstra høyden. Kjøper jeg meg min egen bunand noen gang så kjøper jeg også bunadsko til😊 Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:48 #20 Skrevet fredag kl 19:48 6 hours ago, Anonym bruker said: Jada, det går flott! Kos deg i morgen! Anonymkode: 5b4da...07d Tusen takk, du også😊 Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:49 #21 Skrevet fredag kl 19:49 5 hours ago, Anonym bruker said: Du KAN i den forstand at ingen kan nekte deg det eller arrestere deg for det. Men personlig synes jeg det ser komplett dust ut. (Og til dere som nå blir rasende og fornærma: ikke be om meninger hvis du ikke ønsker å høre dem). Anonymkode: 9a38a...ea8 Jeg blir ikke fornærmet😊 Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:51 #22 Skrevet fredag kl 19:51 5 hours ago, Anonym bruker said: Det kommer an på hva slags strømper det skal være til den bunaden du har lånt. Til min skal det være røde eller hvite. Svarte hadde blitt veldig rart. Anonymkode: 6aa75...a16 Det er hvite som er til den, men de er for store til meg. Og de er altfor tjukke til at jeg får de i skoene jeg hadde tenkt å bruke. Ser det bedre ut uten strømper? Det hadde jeg egentlig tenkt. Men kanskje bedre med svarte nylon strømper? Blir som sagt ikke synlig når jeg går eller står da bundaden er for lang hehe Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:52 #23 Skrevet fredag kl 19:52 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir ikke fornærmet😊 Anonymkode: 811db...ffb 😊 God 17. mai! Anonymkode: 9a38a...ea8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:52 #24 Skrevet fredag kl 19:52 44 minutes ago, Anonym bruker said: Selvfølgelig får du lov til å si det, på samme måte som jeg får lov til å si at alt annet enn bunadssko ser løk ut til bunad. Jeg får også lov til å si at jeg ikke tror NOE SOM HELST på folk som påstår at de aldri mener noe om andres kles- eller skovalg. Dessuten må jeg få lov til å si at folk som ikke evner å følge tradisjonell bunadsetikette under argumenter «ingen skal bry seg om hva jeg går i!!!» er udannede og usiviliserte og må ta seg kraftig sammen 😊 Anonymkode: 9a38a...ea8 Låner bare bunden for i morgen av en venninne som er gravid og ikke for den på seg😅 Bunadskoene passer meg ikke derfor jeg må bruke andre sko😊 Anonymkode: 811db...ffb
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:52 #25 Skrevet fredag kl 19:52 Just now, Anonym bruker said: 😊 God 17. mai! Anonymkode: 9a38a...ea8 Takk det samme😊 Anonymkode: 811db...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå