Gå til innhold

Høye hæler til bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha på bunad for første gang i år, får låne en🥰 Men skoene passer meg ikke. Kan jeg bruke svarte pumps med høye hæler til? Jeg er veldig lav så fint med ekstra høyde😅

Anonymkode: 811db...ffb

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det kan du.

Men husk at det blir mange skritt, så det kan være lurt å ha noen litt mer behagelige sko i reserve

Skrevet

gå med hva du vil

Anonymkode: 18022...ddc

Skrevet

Bare ikke bruk hijab til bunaden, så er det greit. 

Anonymkode: c2ff4...f5e

Skrevet

Har du ikke andre sorte sko? Høye hæler kommer til å ta livet av deg. Ikke glem at bunaden veier sikkert 10 kilo. Og du skal kunne gå et stykke.

Anonymkode: 7ed99...46c

Skrevet

Folk er ikke så opptatt av skotøyet, men du får bunadsko og snørestøvler til bunad med litt hel, så det spiller ingen rolle.

Men jeg ville aldri gått i heler på 17.mai, bunaden i seg selv er tung og varm (her er det meldt sommertemperatur i morgen), og man går gjerne noen skritt den dagen. Bena hadde tatt helt kvelden om jeg hadde gått i heler.

Anonymkode: b0665...7e0

Annonse

Skrevet
41 minutes ago, MissSaigon said:

Ja, det kan du.

Men husk at det blir mange skritt, så det kan være lurt å ha noen litt mer behagelige sko i reserve

Takk😊

Jeg er vant til å gå mye med hæler så det håper jeg går bra

34 minutes ago, Anonym bruker said:

Har du ikke andre sorte sko? Høye hæler kommer til å ta livet av deg. Ikke glem at bunaden veier sikkert 10 kilo. Og du skal kunne gå et stykke.

Har ikke andee svarte sko som passer, synes ikke sneaker eller dr martens passer og støvletter blir for varmt og har bare støvletter med stilletthæler😅

10 minutes ago, Anonym bruker said:

Folk er ikke så opptatt av skotøyet, men du får bunadsko og snørestøvler til bunad med litt hel, så det spiller ingen rolle.

Men jeg ville aldri gått i heler på 17.mai, bunaden i seg selv er tung og varm (her er det meldt sommertemperatur i morgen), og man går gjerne noen skritt den dagen. Bena hadde tatt helt kvelden om jeg hadde gått i heler.

Takk😊

Tenkte å ikke bruke srømper under bunaden, det blir så lang på meg at det ikke synes annet enn kanskje når jeg sitter at jeg har bare legger

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk😊

Har ikke andee svarte sko som passer, synes ikke sneaker eller dr martens passer og støvletter blir for varmt og har bare støvletter med stilletthæler😅

Takk😊

Tenkte å ikke bruke srømper under bunaden, det blir så lang på meg at det ikke synes annet enn kanskje når jeg sitter at jeg har bare legger

Bunad krever strømper. 

Anonymkode: 5b4da...07d

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Bunad krever strømper. 

Svarte nylonstrømper går det da? Får ikke plass til tjukke strømper

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det går helt fint!  Så vidt jeg har erfart, i alle fall.  Har aldri opplevd at bunadspolitiet har kommet og sjekket hva jeg har under bunaden min.  

Anonymkode: f4801...a12

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk😊

Takk😊

Dr M passer bedre, og vil være bedre å gå i. Med tynne strømper.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jada, det går flott! Kos deg i morgen!

Skrevet

Jeg ville også heller brukt Dr.Martens. snørestøvletter, eller bestemor Duck støvler selges jo som bunadsko.

Annonse

Skrevet

Du KAN i den forstand at ingen kan nekte deg det eller arrestere deg for det. Men personlig synes jeg det ser komplett dust ut. (Og til dere som nå blir rasende og fornærma: ikke be om meninger hvis du ikke ønsker å høre dem).

Anonymkode: 9a38a...ea8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du KAN i den forstand at ingen kan nekte deg det eller arrestere deg for det. Men personlig synes jeg det ser komplett dust ut. (Og til dere som nå blir rasende og fornærma: ikke be om meninger hvis du ikke ønsker å høre dem).

Jeg har ikke spurt om noen sin mening, kan jeg da få lov til å si er høyt og tydelig SLUDDER OG VÅS?!

Det er sko, om noen har sterke meninger om andres skovalg må de ta seg sammen. 

Anonymkode: 902bb...23e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kommer an på hva slags strømper det skal være til den bunaden du har lånt. Til min skal det være røde eller hvite. Svarte hadde blitt veldig rart. 

Anonymkode: 6aa75...a16

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke spurt om noen sin mening, kan jeg da få lov til å si er høyt og tydelig SLUDDER OG VÅS?!

Selvfølgelig får du lov til å si det, på samme måte som jeg får lov til å si at alt annet enn bunadssko ser løk ut til bunad. Jeg får også lov til å si at jeg ikke tror NOE SOM HELST på folk som påstår at de aldri mener noe om andres kles- eller skovalg. Dessuten må jeg få lov til å si at folk som ikke evner å følge tradisjonell bunadsetikette under argumenter «ingen skal bry seg om hva jeg går i!!!» er udannede og usiviliserte og må ta seg kraftig sammen 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hi spurte om folk sin mening. At du ikke tåler det er bare kleint.

Anonymkode: 26633...279

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Dr M passer bedre, og vil være bedre å gå i. Med tynne strømper.

5 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ville også heller brukt Dr.Martens. snørestøvletter, eller bestemor Duck støvler selges jo som bunadsko.

Takk, men føler ikke det passer med bunaden. Ønsker også den ekstra høyden. Kjøper jeg meg min egen bunand noen gang så kjøper jeg også bunadsko til😊

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Jada, det går flott! Kos deg i morgen!

Tusen takk, du også😊

Skrevet

Jeg blir ikke fornærmet😊

Skrevet

Det kommer an på hva slags strømper det skal være til den bunaden du har lånt. Til min skal det være røde eller hvite. Svarte hadde blitt veldig rart. 

Anonymkode: 6aa75...a16

Det er hvite som er til den, men de er for store til meg. Og de er altfor tjukke til at jeg får de i skoene jeg hadde tenkt å bruke.
Ser det bedre ut uten strømper? Det hadde jeg egentlig tenkt. Men kanskje bedre med svarte nylon strømper? Blir som sagt ikke synlig når jeg går eller står da bundaden er for lang hehe

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir ikke fornærmet😊

😊 God 17. mai!

Skrevet
44 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig får du lov til å si det, på samme måte som jeg får lov til å si at alt annet enn bunadssko ser løk ut til bunad. Jeg får også lov til å si at jeg ikke tror NOE SOM HELST på folk som påstår at de aldri mener noe om andres kles- eller skovalg. Dessuten må jeg få lov til å si at folk som ikke evner å følge tradisjonell bunadsetikette under argumenter «ingen skal bry seg om hva jeg går i!!!» er udannede og usiviliserte og må ta seg kraftig sammen 😊

Låner bare bunden for i morgen av en venninne som er gravid og ikke for den på seg😅 Bunadskoene passer meg ikke derfor jeg må bruke andre sko😊

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

😊 God 17. mai!

Takk det samme😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...