Gå til innhold

Skippe barnetoget og tivoli i byen, og heller dra på Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere.

Skippe barnetoget og tivoli i byen, og heller dra på Tusenfryd. 

Har 2 barn, en med ADHD som de siste årene har fått sammenbrudd i barnetoget på grunn av for mange folk tett inn til seg kombinert med mye bråk, det andre barnet sliter med migrene og får anfall av alt styret og bråket.

Etter toget drar mange til byen på tivoli. Det er overpriset (kr 90 for en tur), masse folk, trengsel og lange køer.

Tusenfryd er åpen på 17. mai, men det pleier å være så mange folk der.

Ut fra de forutsetningene, hva tenker dere?

Anonymkode: 04368...2f6

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tenker at dere må ta et valg som gjør at deres 17.mai blir finest mulig.

Personlig tenker jeg at Tusenfryd er der hver dag, mens 17.mai i byen er bare en dag i året. Så jeg ville nok heller f.eks droppet toget, bestilt bord på en uterestaurant og spist lunsj mens jeg så på folket og tok inn stemningen uten at barna fikk melt-down. Men å få bord nå er jo for sent uansett, så igjen, ta et valg som gir din familie en fin dag.

Anonymkode: 7cb11...c11

Skrevet

Hold dere i byen. Da er det enklere å dra hjem om det skulle bli for mye.

Anonymkode: 5f68c...21c

Skrevet

Hvorfor ikke bare dra hjem når nok er nok? Ingen på tivoli, ingen på Tusenfryd. 

Anonymkode: 88c01...743

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hold dere i byen. Da er det enklere å dra hjem om det skulle bli for mye.

Anonymkode: 5f68c...21c

Egentlig ikke. Er kaos i byen, og vanskelig å kjøre ut.

Har ikke lange veien til Tusenfryd 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig ikke. Er kaos i byen, og vanskelig å kjøre ut.

Har ikke lange veien til Tusenfryd 

Må dere inn til Oslo da?

Om dere bor på Tusenfrydsiden kan dere vel ta en tur til et mindre sted? Om sønnen din blir overstimulert av å gå i tog må det være mye bedre å bare se på, da kan det være like greit å se på et mindre tog uten klassekameratene liksom.

Toget i Oslo er jo evig langt, ville heller dratt til en koselig liten by som Drøbak e.l og sett på toget der, spist is og feiret 17.mai som kjernefamilie uten kaoset i Oslo.

Jeg bor rett utenfor Oslo selv, og det var en periode da vi var unge vi synes kaoset i Oslo var stas, men tror ikke jeg har vært i Oslo på 17.mai siden jeg var et par å tjue år.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Må dere inn til Oslo da?

Om dere bor på Tusenfrydsiden kan dere vel ta en tur til et mindre sted? Om sønnen din blir overstimulert av å gå i tog må det være mye bedre å bare se på, da kan det være like greit å se på et mindre tog uten klassekameratene liksom.

Toget i Oslo er jo evig langt, ville heller dratt til en koselig liten by som Drøbak e.l og sett på toget der, spist is og feiret 17.mai som kjernefamilie uten kaoset i Oslo.

Jeg bor rett utenfor Oslo selv, og det var en periode da vi var unge vi synes kaoset i Oslo var stas, men tror ikke jeg har vært i Oslo på 17.mai siden jeg var et par å tjue år.

Jeg sa byen, ikke Oslo.

Er kaos andre steder også.

Skrevet

Gjør det dere har lyst til og som du tror blir mest vellykket. Det er det alle andre gjør, selv om de lander på ulike ting.

Anonymkode: 5fb6a...2fa

Skrevet

Hvis det er mye folk og høy lyd som er problemet, ser jeg ikke helt at Tusenfryd er løsningen....

Anonymkode: b9cb0...952

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det er mye folk og høy lyd som er problemet, ser jeg ikke helt at Tusenfryd er løsningen....

Anonymkode: b9cb0...952

Det er få folk der på 17. mai, ingen trengsel, ingen som skriker rett i øret på en, ingen korps.

Lydnivået på Tusenfryd på 17. mai er veldig mye roligere enn på 17. arrangementet 

Vi har prøvd det en gang tidligere før barna begynte på skole

HI

Skrevet

Tusenfryd høres ut som et tverrjævlig alternativ for nevrodivergens og migrene, men det vet vel selv best hva som funker.

Dere gjør selvsagt hva dere har lyst til. 

Anonymkode: 9640b...d40

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusenfryd høres ut som et tverrjævlig alternativ for nevrodivergens og migrene, men det vet vel selv best hva som funker.

Dere gjør selvsagt hva dere har lyst til. 

Anonymkode: 9640b...d40

Vi pleier å ha årskort så det vet vi går bra

HI

Skrevet

Hvis barna klarer Tusenfryd, klarer de toget. Jeg ville gått i tog og deretter dratt på Tusenfryd. Eller tilpasse mer, først tog og deretter skogstur med lunsj. Barn bør gå i tog, det handler om å ta vare på tradisjon, verdsette vår nasjon. 

Anonymkode: 875b9...825

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...