Gå til innhold

Du som er ufør; hva er grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ufør-søknad inne grunnet psykisk sykdom. Jobber deltid.

Anonymkode: cc364...53d

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde et hjerneslag og fikk såpass store skader på hjernen at jeg ikke klarer stå i jobb.

Største problemene er konsentrasjonsvansker og fatigue. Jeg sliter også med å finne ordene, særlig når jeg er sliten.

100% ufør.

Anonymkode: 6a523...b41

Skrevet

Kronisk migrene. 100% ufør.

Anonymkode: 24bc2...666

Skrevet

Utsatt for grov vold på jobb. Fikk en hjerneskade etter hendelsen. Den påvirker kortidshukommelsen og orienteringsevnen min. 

Anonymkode: 77885...c9f

Skrevet

Jeg fikk kronisk astma etter å ha jobbet i et bygg som det viste seg at var fullt av sopp og mugg. Er 50% ufør og jobber 50% og det går fint i sommerhalvåret og går med et nødskrik i vinterhalvåret. 

Anonymkode: eb2e9...b5a

Skrevet

Jeg er døv på ene øret, har cp og fatigue.

Er 100% ufør

Anonymkode: 5852e...bbd

Annonse

Skrevet

Fikk ME etter fødsel, syk på 14 året. Vært sengeliggende noen år

Anonymkode: 60506...b76

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Utsatt for grov vold på jobb. Fikk en hjerneskade etter hendelsen. Den påvirker kortidshukommelsen og orienteringsevnen min. 

Da fikk du vel erstatning når det skjedde på jobb? 

Anonymkode: d9343...5c3

Skrevet

Vondt å lese dere som har så mye plager i hverdagen. Livet handler om mer enn jobb. Nyt de øyeblikkene som er gode, og ta godt vare på dere selv. Dere er like verdifull og viktig selv om dere ikke er i jobb. Livet er for kort til å føle seg mindreverdig grunnet sykdom og det å ikke klare stå i jobb. ❤️

Skrevet

Har Sarkoidose ,er ufør 100%. Har fatiq og mye smerter i kroppen.Når jeg prøvde å jobbe hadde jeg ingenting igjen til familien og meg selv. 

Anonymkode: 1d59b...587

Skrevet

Jeg har ms. Jeg er 50 år og fikk ms da jeg var 13 år.

Anonymkode: 11a50...54c

Skrevet

Ikke ufør enda, men det er bare spørsmål om tid. 

Har autisme, adhd, fibromyalgi, kronisk migrene, kronisk depresjon og endometriose. Jobber 3-7,4-7 våken natt. 

Anonymkode: f5194...dcc

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og svar til dette.

Admin

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hos oss kunne det fungert fint å jobbe fra april/mai til september. Da er det høysesong og ferieavvikling. Det er kontorarbeid med fleksibel arbeidstid gjennom uka.

Anonymkode: 3734f...5da

Hva slags type firma er dette?

Anonymkode: 24bc2...666

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Da fikk du vel erstatning når det skjedde på jobb? 

Har fått voldsoffererstatning gjennom retten. Fikk ikke noe via NAV eller forsikring. Vold er visst noe man må påregne i mitt yrke

Skrevet

Har kronisk bekkenløsning så er 50% uføre. Men jobber 100%, men tror nok må gå tilbake til å kun jobb 50% snart. Trist at kroppen ikke greier mer, å at økonomisk taper jeg mye..

Anonymkode: 8c30a...4b2

Skrevet

Jeg har kronisk bekkenleddsyndrom og fibromyalgi. Er 100% ufør. Har etter utredning  en restarbeidsevne på ca 20% på sommeren, men det er helt umulig å få tak i en jobb hvor jeg kan jobbe to halve dager i uken da.

Anonymkode: 4839f...4a6

Skrevet

Psykisk sykdom. Er 100% ufør, men har akkurat fått en jobb jeg gleder meg til å begynne i! Hatt litt flaks som har funnet en arbeidsgiver som vil ansette meg i en liten stilling 😊

Anonymkode: 32b99...067

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke ufør enda, men det er bare spørsmål om tid. 

Har autisme, adhd, fibromyalgi, kronisk migrene, kronisk depresjon og endometriose. Jobber 3-7,4-7 våken natt. 

Så vondt å høre. Hvilken behandling har du mottatt/mottar du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Psykisk sykdom. Er 100% ufør, men har akkurat fått en jobb jeg gleder meg til å begynne i! Hatt litt flaks som har funnet en arbeidsgiver som vil ansette meg i en liten stilling 😊

Vil du si noe mer om sykdommen? Jeg selv har angst, depresjon og personlighetsforstyrrelse. Hi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vil du si noe mer om sykdommen? Jeg selv har angst, depresjon og personlighetsforstyrrelse. Hi.

Schizofreni og spiseforstyrrelse, samt angst og depresjon. En fin suppe, som jeg er på vei ut av 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Schizofreni og spiseforstyrrelse, samt angst og depresjon. En fin suppe, som jeg er på vei ut av 😊

Får du hjelp på dps? Fantastisk at du klarer å være positiv når du er deprimert!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Får du hjelp på dps? Fantastisk at du klarer å være positiv når du er deprimert!

Jeg er ikke så positiv når depresjon er på sitt verste, men ellers må jeg jo bare være positiv - og takknemlig for det jeg har og det jeg klarer. Får god hjelp hos DPS 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke så positiv når depresjon er på sitt verste, men ellers må jeg jo bare være positiv - og takknemlig for det jeg har og det jeg klarer. Får god hjelp hos DPS 😊

Godt å høre☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så vondt å høre. Hvilken behandling har du mottatt/mottar du?

Fikk diagnosene i voksen alder, så maskering er jeg knallgod på. Derfor ikke noe behandling for autisme og adhd, kun livsmestringsstrategier. 

Får botox mot migrene, det funker heldigvis veldig bra, eneste grunnen til at jeg klarer jobb, for migrene setter meg helt ut av spill. 

Har gått til behandling for depresjon på poliklinikk og står fast på antidepressiva. Ellers smertelindring med medisiner. 

Er ferdig behandlet og klarer meg greit. Heldigvis har jeg bare ett barn, så det er overkommelig. Akkurat nå er jeg sykemeldt pga utmattelse. Det er jeg 2-4 ganger i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...