Anonym bruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai I morgen skal jeg til kirurg for å vurdere brystoperasjon. Jeg ble vurdert av offentlige helsevesen da jeg var 25, men avsto pga ønsket om å amme barn. Det er 21 år siden. Jeg har liksom tenkt jeg får leve med det jeg har. Men: De siste årene har jeg gått ned 26kg. Jeg har trent og spist mindre. Kroppen er selvsagt slankere og puppene er et trist kapittel. De slenger. Ikke like tunge lengre, men umulig å finne bh som støtter. Røde merker, utslett og/eller ubehag uansett hva slags bh jeg har på. Kan ikke gå uten fordi de henger og slenger. Vondt i rygg og nakke pga tyngden. Skam for egen kropp og noia for badesesongen. Nå er jeg redd for ikke å få operasjon. Hadde jeg gått før jeg begynte å slanke meg hadde jeg fått. Nå er jo brystene mindre, men helt håpløse. Jeg vil ikke ha silikon, eller se ut som barbie, men kunne løpe til bussen, uten fult kaos. Å skulle be om operasjon føles absurd fordi jeg alltid har tenkt at sånt sitter i hodet, men plutselig sitter jeg her. Joda, det sitter litt i hodet og, men jeg har ingen ambisjoner om å se ut som om jeg er 20år. Jeg vil bare ha det ok i hverdagen. Jeg gruer meg sånn! Hva skal jeg si? Noen som kan dele erfaringer, eller har litt trøst til overs? Anonymkode: c2618...1fe
Anonym bruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Du må jo bare si det som det er, hvilke plager du har, hvordan det hemmer deg i hverdagen. Ikke sikkert du hadde fått brystreduksjon når du veide 26 kg mer, får ikke brystreduksjon dekket av det offentlige hvis du har bmi over 27. Andre kriterier er at de kan fjerne minimum 350-500 gram fett fra hvert bryst. Og plagene du har må kunne dokumenteres. Anonymkode: 1e690...3c3
Anonym bruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 97206...4e8
Anonym bruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Himmel og hav skrev (10 timer siden): Lykke til! Håper du får operasjon. Tusen takk! Anonymkode: c2618...1fe
Anonym bruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du må jo bare si det som det er, hvilke plager du har, hvordan det hemmer deg i hverdagen. Ikke sikkert du hadde fått brystreduksjon når du veide 26 kg mer, får ikke brystreduksjon dekket av det offentlige hvis du har bmi over 27. Andre kriterier er at de kan fjerne minimum 350-500 gram fett fra hvert bryst. Og plagene du har må kunne dokumenteres. Anonymkode: 1e690...3c3 Ja. takk! Anonymkode: c2618...1fe
Anonym bruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Himmel og hav skrev (10 timer siden): Lykke til! Håper du får operasjon. ♥️ Anonymkode: c2618...1fe
Anonym bruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 97206...4e8 ♥️ Anonymkode: c2618...1fe
Anonym bruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Du må bare si det som det er 🤗 Lykke til, håper jeg du får det dekket 🙏🏻 Anonymkode: dffd5...0a2
Anonym bruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (20 timer siden): Hvordan gikk det? Anonymkode: d08c3...231 Joa - først var det fært. Temmelig nedverdigende å stå toppløs foran tre mennesker som skal vurdere deg. Men de må jo selvsagt se… Vennlig lege, som absolutt så og skjønte problemet. Han sa at jeg i utgangspunktet ikke får dekket operasjon fordi jeg har så lite bryster igjen - de må fjerne minimum 400g og da ville jeg bli helt flat. Jeg er litt på siden av kriteriene, men han ville diskutere brystløft med kollegaer, fordi han så problemet og forsto plagene. Da han så meg inn i øynene og sa «Jeg vil hjelpe deg», rant tårene… Phu! Jeg får svar i løpet av 2uker. Anonymkode: c2618...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå