Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #1 Skrevet 15. mai 2025 Eks og jeg skilte oss i desember. Nå lurer han på når jeg skal bytte navn for hele bygda snakker om at det er rart at jeg har det navnet enda. Det er da virkelig mitt valg er det ikke?? Har tenkt å bytte men barna og jeg skal til Mallorca i juli og orker ikke ordne med nytt pass nå. Han legger seg oppi alt mulig, så frustrerende. Anonymkode: 40d6b...1bb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #2 Skrevet 15. mai 2025 Helt opp til deg, og jeg reagerer barnslig på mas så jeg kunne lett sagt at det vet jeg ikke, det skjer når det skjer. Anonymkode: 31f62...f49
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #3 Skrevet 15. mai 2025 Når man gifter seg og endrer navn, så LÅNER man ikke mannens navn. Man tar det og har det til odel og eie. Han kan knipe. Anonymkode: 4bc3b...8f5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #4 Skrevet 15. mai 2025 Jeg kommer ikke til å skifte etternavn. Gått fra mannen for 3 år siden Anonymkode: 3736b...18f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #5 Skrevet 15. mai 2025 Hadde jeg skilt meg nå så hadde ikke jeg skiftet navn. Om man tar mannen sitt etternavn er det jo ikke leie på vilkår. Det er mitt. Nå har jeg hatt dette navnet i så mange år at det er det folk kjenner meg som. Det hadde blitt vanskelig for folk å få tak i meg og forstå at jeg er meg om jeg nå plutselig skulle skiftet navn. Mannen fikk navnet ved fødsel. Jeg fikk det da vi giftet oss. Nå er det like mye mitt som det er hans. Vil jeg bytte, så kan jeg selvsagt det, men jeg har hatt det for lenge til å ønske det. Anonymkode: 437cf...957
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #6 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Helt opp til deg, og jeg reagerer barnslig på mas så jeg kunne lett sagt at det vet jeg ikke, det skjer når det skjer. Anonymkode: 31f62...f49 Ja, skreiv dette til han...Unnskyld meg det er mitt ittenavn og, og det bytte eg akkurat når det passer meg. Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet. HI Anonymkode: 40d6b...1bb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #7 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet Det er nok bare tull. Han prøver bare å presse deg Anonymkode: 8bdc9...9c1
amandine Skrevet 15. mai 2025 #8 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja, skreiv dette til han...Unnskyld meg det er mitt ittenavn og, og det bytte eg akkurat når det passer meg. Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet. HI Anonymkode: 40d6b...1bb Da har heile bygda alt for lite å bry seg om. Drit i dem!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #9 Skrevet 15. mai 2025 Det tror jeg ingenting på, at hele bygda reagerer altså. Særlig om dere er voksne og har barn sammen. Da du tok hans etternavn ble det familienavnet, og det er helt naturlig at du vil hete det samme som barna dine Jeg hadde aldri byttet. Anonymkode: 23056...c96
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #10 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, skreiv dette til han...Unnskyld meg det er mitt ittenavn og, og det bytte eg akkurat når det passer meg. Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet. HI Anonymkode: 40d6b...1bb Da kan hele bygda ha det å kose seg med (jeg tror for øvrig at det er ca null personer som bryr seg om ditt etternavn). Anonymkode: 31f62...f49
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #11 Skrevet 15. mai 2025 Det er neppe bygda, men han selv eller en evt ny dame han dater som har kommentert at du har samme etternavn. Skjedde her. Nye dama hans synes det var rart at jeg hadde beholdt navnet. Det beholdt jeg i 11 år, til barna hadde flyttet hjemmefra. Da tok jeg tilbake mitt tidligere etternavn.. Anonymkode: 14f17...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #12 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg kommer ikke til å skifte etternavn. Gått fra mannen for 3 år siden Anonymkode: 3736b...18f Hvordan ORKER du fortsatt ha navnet hans? Anonymkode: c600c...16d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #13 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan ORKER du fortsatt ha navnet hans? Anonymkode: c600c...16d Det er da ikke hans navn. Når man bytter etternavn og stifter familie er det familiens navn, og selv om man blir skilt beholder man samme navn som barna sine. Det blir ditt navn også. Anonymkode: 23056...c96
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #14 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvordan ORKER du fortsatt ha navnet hans? Anonymkode: c600c...16d Det er jo ikke hans navn. Det ble hennes da hun tok navnet. Anonymkode: 4bc3b...8f5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #15 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, skreiv dette til han...Unnskyld meg det er mitt ittenavn og, og det bytte eg akkurat når det passer meg. Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet. HI Anonymkode: 40d6b...1bb Det kan både din eks og hele bygda gi flatt faen i. Gjør akkurat som det passer deg. Jeg hadde blitt trassig som en gjennomsnittlig 2-åring og beholdt navnet lengre enn planlagt. Anonymkode: b4cd8...6c8
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2025 #16 Skrevet 15. mai 2025 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det kan både din eks og hele bygda gi flatt faen i. Gjør akkurat som det passer deg. Jeg hadde blitt trassig som en gjennomsnittlig 2-åring og beholdt navnet lengre enn planlagt. Anonymkode: b4cd8...6c8 Ja, enig i det. HI Anonymkode: 40d6b...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #17 Skrevet 16. mai 2025 Bygda har lite å snakke om hvis etternavnet ditt er den store snakkisen. La for all del ikke bygda være grunnen til navnebytte. Det er mange som velger å beholde navnet for å ha samme navn som barna. Har du hatt dette navnet i mange år er det jo en del av din identitet. Både eksem og bygda kan si seg faen i det Anonymkode: 7ef90...e6b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #18 Skrevet 16. mai 2025 Mitt navn, mitt valg. Beholder navnet etter skilsmissen pga vil hete det samme som mine barn, og etternavnet er mye finere òg enklere enn mitt opprinnelige etternavn. Navnet er også ett vanlig navn, så ingen trenger å bli støtt pga sjeldenhet eller gårdsnavn e.l. Mitt valg, min identitet etter mange år. Anonymkode: cd7b2...2dd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #19 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ja, skreiv dette til han...Unnskyld meg det er mitt ittenavn og, og det bytte eg akkurat når det passer meg. Og han svarte med at heile bygda reagerer på at eg fortsatt har det etternavnet. HI Anonymkode: 40d6b...1bb Han overdriver garantert sterktt for at du skal gjøre som han vil, ikke sjangs for at så mange der har så sterke meninger om dette. Etternavnet er ditt og, du bestemmer om og evt når du bytter etternavn. Jeg har en ex svigerinne som ikke har byttet navn etter skilsmissen. Og det kunne da virkelig ikke brydd meg mindre. Anonymkode: 4d9ba...6ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #20 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det er da ikke hans navn. Når man bytter etternavn og stifter familie er det familiens navn, og selv om man blir skilt beholder man samme navn som barna sine. Det blir ditt navn også. Anonymkode: 23056...c96 Jo, det er jo mannens navn. Det er jo fot å vise at du når tilhører ham, fra gammelt. Det er jo helt rart å beholde en exmann sitt navn. Anonymkode: c600c...16d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #21 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det er jo ikke hans navn. Det ble hennes da hun tok navnet. Anonymkode: 4bc3b...8f5 Eh.. nei Anonymkode: c600c...16d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #22 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Eh.. nei Anonymkode: c600c...16d Jo, selvfølgelig ble det det. Anonymkode: 4d9ba...6ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #23 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jo, det er jo mannens navn. Det er jo fot å vise at du når tilhører ham, fra gammelt. Det er jo helt rart å beholde en exmann sitt navn. Anonymkode: c600c...16d Nei. Når hun står registrert i Folkeregisteret med et bestemt navn, så er navnet hennes. Ingen kan tvinge henne til å endre. Det er ingen lånekontrakt hun har signert. Og ærlig talt. Det er da ingen i våre dager som skifter etternavn ved inngåelse av ekteskap for å vise at de tilhører mannen! Anonymkode: 4bc3b...8f5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #24 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei. Når hun står registrert i Folkeregisteret med et bestemt navn, så er navnet hennes. Ingen kan tvinge henne til å endre. Det er ingen lånekontrakt hun har signert. Og ærlig talt. Det er da ingen i våre dager som skifter etternavn ved inngåelse av ekteskap for å vise at de tilhører mannen! Anonymkode: 4bc3b...8f5 Da vi gifta oss i 2007 var det ganske vanlig å skifte navn.HI. Anonymkode: 40d6b...1bb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2025 #25 Skrevet 16. mai 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da vi gifta oss i 2007 var det ganske vanlig å skifte navn.HI. Anonymkode: 40d6b...1bb Ja…? Hvordan er det relatert til mitt svar? Anonymkode: 4bc3b...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå