Gå til innhold

Leser barnet/ungdommen din bøker utenom pensum på skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

19-åringen leser litt engelske bøker. 15-åringen leser aldri på fritiden.

Anonymkode: b1da6...c58

Fortsetter under...

Skrevet

Begge jentene gjør, de er 16 og 18 år. Veldig glad i å lese begge to.

Men gutten på 20 har ikke lest en eneste bok frivillig siden barnehagen tror jeg 🙈

Anonymkode: 5a221...f02

Skrevet

17-åringen leser manga på engelsk, og kun det. Han ligner mer på faren som aldri leser bøker, fremfor moren som er forfatter. Men manga slo an tidlig. 

Anonymkode: 75e62...1f0

Skrevet

To gutter og to jenter, jentene leser "hele tiden" og stort sett på engelsk mens guttene leser svært lite, dessverre. Yngste har jeg fremdeles håp for, bare han kommer gjennom den heftigste pubertet-tiden.

Vi har lest mye for dem når de var små og håpet å gi dem samme leseglede som spesielt jeg har. 

Skrevet

Ja, særlig hun på 18. Hun på 20 leser hovedsaklig fag.

Anonymkode: 968a7...421

Annonse

Skrevet

Nei, dessverre. Jeg leste mye for dem da de var små og jeg har alltid lest mye bøker. Men barna mine, som er ungdommer nå, har aldri vært interessert å lesing og bøker, bortsett fra faglig og på skolen. Det er synd for de går glipp av mye

Anonymkode: 615a5...2f0

Skrevet

De to eldste leser mye - særlig i skoleferier. Yngste leser noe, men mindre. Alle tre er jenter.

Anonymkode: afda7...7ad

Skrevet

Den yngste (11 år) leser mye. Eldste (17 år) leser litt i perioder, men lange perioder uten å lese. Men hører mye lydbøker. Hun har dysleksi, så jeg tipper hun hadde lest mer hvis hun ikke hadde det.

Anonymkode: fa295...c9a

Skrevet

Jenta på 10 leser litt, men ikke mye. Leser alltids mer når det er sommerles da, så det er fint. Leser også mer hvis vi er flinke til å låne nye bøker på biblioteket. Gutten på 12 i perioder mye, i andre perioder lite. Leser helst engelske manga-bøker. Men har lest en del annet også. Liker helst å lese på engelsk. Har ringenes herre trilogien liggende, kanskje det blir sommerens bok.

Anonymkode: 76ad3...9cb

Skrevet

Overhode ikke. De er 17 og 19. de leser ting på nettet, men bøker? Nei. Tror nok ikke det skjer. Leste litt da de var rundt 10 års alderen. Jeg las ikke min børste bok utenfor pensum i skolen før jeg var 30, og har lest en del etter det 

Anonymkode: c828f...749

Skrevet

Det går i bølger. Mye fag, men også skjønnlitteratur, etter hvert mest på engelsk. De er 20 og 21 nå. 

Anonymkode: b8e70...ab8

Skrevet

Eldste er 20 og hun har lyst mye. Går litt i perioder. Blir mindre skjønnlitteratur når det er travelt med utdanning og mye faglitteratur. Yngste på 17 har redusert visualisering og da blir skjønnlitteratur fort litt kjedelig. Han foretrekker film og sier. 

Anonymkode: 4c3a7...627

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...