Gå til innhold

Å la 6 åring tørke seg selv etter nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om Barnet mitt sine besteforeldre er over så maser hun ofte om de kan tørke henne og roper etter dem inn. Hun har prøvd på meg før men jeg utfordrer henne til å tørke selv kanskje ta litt vann på papiret. Men siden hun er så stor jente nå så er det på tide spesielt da hun skal begynne på skolen! Jeg vet at barn i denne alderen synes det er lettere å få hjelp men for meg er det også viktig at hun kan bli selvstendig spesielt om hun er på besøk eller vi skal ut på noe at eller til vanlig slik at jeg ikke må springe in på do for å tørke. Jeg vet hun kan men bare at hun ikke gidder når besteforeldre er på besøk. Dette øver de også litt på i barnehagen med at de skal få prøve seg ut selv. Kanskje det blir noen flekker i trusa her og der men de mestrer jo det etter hvert tenker jeg :) jeg er også sensetiv mot slikt så det er ikke så deilig om barnet må på do å bæsje rett før middagen eller mens man spiser å gå på do å rope om tørk nå som hun er så stor.

Anonymkode: b487a...7dc

Fortsetter under...

Skrevet

Her må du være streng og sette grenser. En seksåring må kunne tørke seg selv. På skolen er hun nødt til å klare det. 

Anonymkode: fad18...182

Skrevet

De bør lære det før skolestart. Lærerne har ikke mulighet til å være med på do. 

Anonymkode: 9ea30...fab

Skrevet

Det er hva du lærer henne hjemme som er viktig. At besteforeldre hjelper når de er der gjør ingenting. 

Anonymkode: 76171...1d2

Skrevet

Om jeg forstår innlegget ditt riktig så må hun gjøre det selv hjemme pluss at de øver i barnehagen.

At besteforeldrene hjelper når de er på besøk har virkelig ingenting å si.

Når hun klarer det selv ellers klarer hun det selv på skolen også, hun blir bare litt giddalaus når mormor er der og kan hjelpe. Det varer ikke lenge før hun synes det er flaut og det gir seg. Hadde ikke stresset med det altså.

Anonymkode: f7a48...729

Skrevet

Mi er snart 7 år, og jeg tørker henne fortsatt. Hun kan det selv, men ønsker ikke bremsespor. Vi har en regel at hjemme kan jeg hjelpe henne, men på skolen gjør hun det selv. Til nå har det ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 72c10...b40

Annonse

Skrevet

Hvor ofte er besteforeldrene der da?

Anonymkode: e6a07...2b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mi er snart 7 år, og jeg tørker henne fortsatt. Hun kan det selv, men ønsker ikke bremsespor. Vi har en regel at hjemme kan jeg hjelpe henne, men på skolen gjør hun det selv. Til nå har det ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 72c10...b40

Skjerp deg! En normal utviklet 7 åring skal gjøre dette selv altså!! 

Anonymkode: 37575...fc1

Skrevet

Ingen av mine har måtte bli tørket i ræva i en alder av 6 år. Vi begynte å øve da de var 2-3 år og i 5-års alder mestret de dette fint, uten søl og bremsespor. 

Anonymkode: ae3de...957

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...