Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist små mengder blod i avføringen, like over normalen, og er full i katastrofetanker. Den store skrekken er jo tarmkreft, men hva ellers kan dette være tegn på? Jeg har time til blodprøver i neste uke for så oppfølgingssamtale med lege, og er som sagt full i angst og krisetanker. 

Anonymkode: f3c7f...66f

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har fått påvist små mengder blod i avføringen, like over normalen, og er full i katastrofetanker. Den store skrekken er jo tarmkreft, men hva ellers kan dette være tegn på? Jeg har time til blodprøver i neste uke for så oppfølgingssamtale med lege, og er som sagt full i angst og krisetanker. 

Uølcerøs colitt

Anonymkode: 6aa13...121

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Uølcerøs colitt

Anonymkode: 6aa13...121

Jeg har ingen andre symptomer som tilsier det, om noe så sliter jeg med hard mage. Allmenntilstanden ellers er ganske grei, litt sliten og kvalm i hverdagen er alt jeg kan komme på som ikke er helt topp. 

hi

Skrevet

Hemorroider eller liten rift i endetarmen.

Anonymkode: 2b27a...f34

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hemorroider eller liten rift i endetarmen.

Anonymkode: 2b27a...f34

Jeg har hemoroider etter fødslene, så krysser fingrene for at det er så enkelt og ufarlig. Søren ta katastrofetanker altså!

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har ingen andre symptomer som tilsier det, om noe så sliter jeg med hard mage. Allmenntilstanden ellers er ganske grei, litt sliten og kvalm i hverdagen er alt jeg kan komme på som ikke er helt topp. 

hi

Da kan det godt være den harde magen som har gitt rifter.  Er det pga den ar du har tatt prøven?

Anonymkode: 7c00a...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da kan det godt være den harde magen som har gitt rifter.  Er det pga den ar du har tatt prøven?

Ja, det er pga endringer i avføringsmønsteret. Jeg går på medisiner som har treg fordøyelse som bivirkning, men det har gått fra treg til full stopp, og det ville legen sjekke ut. 

Hi 

(Takk for at dere tar dere tid til å svar ordentlig, det hjelper mye ❤️ )

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er pga endringer i avføringsmønsteret. Jeg går på medisiner som har treg fordøyelse som bivirkning, men det har gått fra treg til full stopp, og det ville legen sjekke ut. 

Hi 

(Takk for at dere tar dere tid til å svar ordentlig, det hjelper mye ❤️ )

Det er så slitsomt å ha det sånn, jeg har slitt med treg mage nesten hele livet. Har hatt blod på papiret noen ganger når det har vært skikkelig hardt, det er ikke uvanlig sier legen. Lykke ti ❤️ prøv å pust med magen og ikke tenk for mye på det, vet det er vanskelig.

Skrevet

Jeg har Crohn’s og har ofte blod i avføring. Hadde det også ofte som tenåring da jeg ikke hadde sykdommen. Betennelse i tarmen, rifter, hemorider, cøliaki etc kan alle gi blod i avfyring. 

Anonymkode: 5d6de...3df

Skrevet

Jeg fikk påvist små mengder blod i avføringen etter en rutinetest, men jeg hadde tatt koloskopi ett par måneder før så jeg viste at det var svært liten sannsynlighet for tarmkreft. Legen min ønsket at jeg skulle ta gastroskopi, og det ble det avdekket blødende magesår uten at jeg hadde noen symptomer på det.

Anonymkode: 8bf96...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...