Gå til innhold

Foreldre som ikke lar ungene sine få besøk av andre barn hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt slemt gjort mot sitt eget barn, som gjerne ønsker  å ta med sine venner hjem for å leke mens mor til barnet kommer med tomme avtaler gang etter gang. Jeg og to andre mødre har prøvd å avtale om treff etter barnehagen men en mor, hun er selvsagt ikke spontan om å ta med barn hjem eller at hennes barn kan være med andre hjem. Hun sier gjerne at vi kan finne på en dag men null melding eller innsats eller avtale. Hennes barn maser ofte  ved hentetid om hun kan få bli med oss hjem eller at mitt barn kan være med henne hjem, da sier denne moren at det ikke passer i dag men kanskje en annen dag og da hører jeg ikke noe mer fra henne. Kan noen av dere kanskje hjelpe meg og forstå hvorfor noen foreldre ikke ønsker at deres barn skal ha venner? 

Anonymkode: 59e40...8f4

Fortsetter under...

Skrevet

Hun vil kanskje ikke ha ditt barn som venn til sitt barn. Hva som er grunnen til det vet jo ingen her inne. 

Anonymkode: 123a5...1f2

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Jeg tipper det har med kapasitet å gjøre, men det kan også ha mange andre grunner.

Hun tenker kanskje det holder å leke i barnehagen/sfo? De har kanskje et stort nettverk du ikke vet om, barnet kan jo ha venner blant naboer, familie, eller hos venner av foreldrene.

Det trenger ikke være sånn at barnet er venneløs selv om mammaen ikke vil at deres barn skal leke på fritiden.

Anonymkode: 63b85...3ac

Skrevet

Litt dramatisk å si at hun ikke vil at barnet skal ha venner når barna er sammen hele dagen i barnehagen?

Kanskje hun er utbrent, eller for opptatt, eller deprimert, eller sosial angst, eller rett og slett ikke orker i en travel hverdag, eller mannen hennes orker ikke av en eller flere av de samme grunnene, eller hun vil men trenger tid til å forberede seg mentalt pga hun er introvert og når dere spør samme dagen dere vil besøke har hun ikke mulighet til å forberede seg.

Tok meg 10 sekunder å komme på en hel liste med grunner annet enn at hun ikke vil at barnet skal ha venner, og det er vel strengt tatt den minst sannsynlige grunnen. 

Skrevet

Bare en tanke. Jeg har holdt på sånn her i flere år, med ett barn. Barene har så store problemer at jeg orker ikke at det går utover mitt barn. Nå er de ungdommer, fortsatt ikke velkommen her. Han er direkte slem mot mitt barn og vil ikke se den mobbende drittungen i nærheten av mitt barn. Han har gjort noen grusomme ting. Derfor har jeg brukt alle unnskyldninger i boken for å redde mitt eget barn.

Anonymkode: d940d...8f1

Skrevet

Hvorfor trenger barna å være med hjem til hverandre når de har lekt sammen i barnehagen hele dagen?

Anonymkode: 2e651...414

Annonse

Skrevet

Jeg har aldri forstått dette maset om å være med noen hjem etter bhg. Ungene er dauslitne etter 8-10 timer intens sosialisering, mas og tjas. La de få ro. Hvile. 

Anonymkode: 5b625...b58

Skrevet

Det kan jo tenkes hun virkelig ikke liker dere.

Anonymkode: 29e34...b24

Skrevet

Det kan være mange grunner til det, som flere er inne på her.  Jeg hadde ofte med meg et barn fra med meg (eller oss) hjem fra barnehagen fordi mor hadde arbeidstider som passer litt dårlig til barnehagens åpningstider.  Men bortsett fra det, er jeg nok på det nivået at jeg tenker at etter en lang dag i barnehagen er det barna mest trenger en rolig ettermiddag, ro til å spise middag og tid med familien og egen lek. 

Hva med å foreslå en lørdags- eller søndagstur til en lekeplass ?  

Anonymkode: 7433a...597

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kan være mange grunner til det, som flere er inne på her.  Jeg hadde ofte med meg et barn fra med meg (eller oss) hjem fra barnehagen fordi mor hadde arbeidstider som passer litt dårlig til barnehagens åpningstider.  Men bortsett fra det, er jeg nok på det nivået at jeg tenker at etter en lang dag i barnehagen er det barna mest trenger en rolig ettermiddag, ro til å spise middag og tid med familien og egen lek. 

Hva med å foreslå en lørdags- eller søndagstur til en lekeplass ?  

Anonymkode: 7433a...597

Har prøvd men foresatt ikke noe svar og heller har ikke en annen mor fått til noe med henne heller 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har prøvd men foresatt ikke noe svar og heller har ikke en annen mor fått til noe med henne heller 

Da er det vel på tide dere tar hintet. Hun vil ikke at barnet skal være med dere. Det er lov, vet du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Da er hun ikke interessert, slutt å mas.

Anonymkode: 72b15...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...