Anonym bruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Det er helt heftig med kommentarer på denne saken om at en stortingspolitiker jobber i butikk ved siden av å jobbe på stortinget. https://www.nettavisen.no/okonomi/sitter-pa-stortinget-og-tjener-450-000-kroner-pa-siden-skamlost/s/5-95-2426030 Hvorfor provoserer det så voldsomt at noen stortingspolitikere jobber ved siden av? Anonymkode: 1444d...1db
Anonym bruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai "Jobber i butikk" faktisk 🤣 ! Anonymkode: 3861c...ab6
Anonym bruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Politiker med så sterke bånd til en av matvarebaronenene er ikke greit, det er som å la bukken passe havresekken det. Ikke greit på noen som helst måte, Mimir har helt rett. Anonymkode: 81adf...452
Anonym bruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Hadde hun bare jobbet litt ved siden av, som å ta noen vakter på sykehjemmet eller male noen hus tror jeg ikke reaksjonene hadde vært der gitt 😅 Problemet er jo at hun blir inhabil når hun har et styreverv hos en av matvarebaronene i dette landet. Anonymkode: 1d663...1fe
Anonym bruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Politiker med så sterke bånd til en av matvarebaronenene er ikke greit, det er som å la bukken passe havresekken det. Ikke greit på noen som helst måte, Mimir har helt rett. Anonymkode: 81adf...452 Hva mener du med at det er å sette bukken til å passe havresekken? Fordi stortingspolitikere jobber i butikk så vil de ikke se de ting som trenger å utbedres i butikk tenker du? Anonymkode: 1444d...1db
Anonym bruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med at det er å sette bukken til å passe havresekken? Fordi stortingspolitikere jobber i butikk så vil de ikke se de ting som trenger å utbedres i butikk tenker du? Anonymkode: 1444d...1db Jesus allmektige, hun jobber da virkelig ikke "i butikk", hun sitter i STYRET. Jeg håper virkelig du gjør deg til nå. Anonymkode: 3861c...ab6
Anonym bruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du med at det er å sette bukken til å passe havresekken? Fordi stortingspolitikere jobber i butikk så vil de ikke se de ting som trenger å utbedres i butikk tenker du? Anonymkode: 1444d...1db Ikke skap deg . Anonymkode: 81adf...452
Anonym bruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jesus allmektige, hun jobber da virkelig ikke "i butikk", hun sitter i STYRET. Jeg håper virkelig du gjør deg til nå. Anonymkode: 3861c...ab6 Det gjør henne jo bedre til å se det som trenger å forbedres i butikken. Jeg spør for at jeg lurer. Bare derfor. Anonymkode: 1444d...1db
Anonym bruker Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det gjør henne jo bedre til å se det som trenger å forbedres i butikken. Jeg spør for at jeg lurer. Bare derfor. Anonymkode: 1444d...1db Nei, hun jobber med de som vil tjene mest mulig penger på butikkdriften. Anonymkode: 1d663...1fe
MissSaigon Skrevet 14. mai #10 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er helt heftig med kommentarer på denne saken om at en stortingspolitiker jobber i butikk ved siden av å jobbe på stortinget. https://www.nettavisen.no/okonomi/sitter-pa-stortinget-og-tjener-450-000-kroner-pa-siden-skamlost/s/5-95-2426030 Hvorfor provoserer det så voldsomt at noen stortingspolitikere jobber ved siden av? Anonymkode: 1444d...1db Hun jobber ikke i butikk. Om du ikke skjønner hva det innebærer å sitte i et styre, så må du nesten starte der og så lese deg opp videre.
Anonym bruker Skrevet 14. mai #11 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det gjør henne jo bedre til å se det som trenger å forbedres i butikken. Jeg spør for at jeg lurer. Bare derfor. Anonymkode: 1444d...1db Styret har ingenting med hva som må forbedres i butikken og ikke. Det finnes det egne ansatte for, gjerne flere ansatte også som går igjennom dette. Det er en lang utdanning for å kunne ha den jobben. Det er ikke jobben til ett styre. Anonymkode: 3b61e...c8e
Anonym bruker Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai Unnskyld at jeg spør men jeg forstår heller ikke problemet? Jeg er litt bekymret for å spørre siden folk blir så sinte. Men kan noen forklare på en saklig og grei måte hvorfor det er et problem at hun sitter i et styre? Anonymkode: 4b9e8...f18
Anonym bruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Unnskyld at jeg spør men jeg forstår heller ikke problemet? Jeg er litt bekymret for å spørre siden folk blir så sinte. Men kan noen forklare på en saklig og grei måte hvorfor det er et problem at hun sitter i et styre? Anonymkode: 4b9e8...f18 Fordi hun ved å sitte i det styret jobber for at bedriften skal tjene mest mulig penger. Mens på Stortinget jobber hun for at befolkningen skal få best mulig betingelser. Hun jobber for begge sider samtidig. F.eks vil bedriften hun sitter i styret til ha prissamarbeid for å sammen med konkurrentene kunne presse prisene opp, mens storting og befolkningen vil forby den typen samarbeid for å få reell konkurranse om kundene Hun sitter på begge sider av bordet, det er ikke greit. Anonymkode: 1d663...1fe
Anonym bruker Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Fordi hun ved å sitte i det styret jobber for at bedriften skal tjene mest mulig penger. Mens på Stortinget jobber hun for at befolkningen skal få best mulig betingelser. Hun jobber for begge sider samtidig. F.eks vil bedriften hun sitter i styret til ha prissamarbeid for å sammen med konkurrentene kunne presse prisene opp, mens storting og befolkningen vil forby den typen samarbeid for å få reell konkurranse om kundene Hun sitter på begge sider av bordet, det er ikke greit. Anonymkode: 1d663...1fe Det var godt forklart! Takk! Jeg forstår ikke helt hva det vil si å sitte i styre men jeg skjønner litt bedre problemet. Takk! ❤️ Anonymkode: 4b9e8...f18
Anonym bruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Fordi hun ved å sitte i det styret jobber for at bedriften skal tjene mest mulig penger. Mens på Stortinget jobber hun for at befolkningen skal få best mulig betingelser. Hun jobber for begge sider samtidig. F.eks vil bedriften hun sitter i styret til ha prissamarbeid for å sammen med konkurrentene kunne presse prisene opp, mens storting og befolkningen vil forby den typen samarbeid for å få reell konkurranse om kundene Hun sitter på begge sider av bordet, det er ikke greit. Anonymkode: 1d663...1fe I tillegg må vi forvente at hun bruker mange timer i året på et verv som lønnes såpass godt. Det er timer hun burde brukt på å forberede seg til saker på Syortinget. Det er en fulltidsjobb. Anonymkode: 3df34...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå