Birgitta23 Skrevet tirsdag kl 23:14 #1 Skrevet tirsdag kl 23:14 (endret) Jeg er alenemor til 3 barn på 7, 11 og 13. Moren min pleier å hjelpe til i hverdagen med barna, og henter dem fra skolen iblant eller står for å lage middag til dem hvis jeg jobber kveldsvakt, noe som jeg gjør tre ganger i uka. Vi har tak over hodet og råd til mat og klær, men vi er ikke akkurat i overflod. Jeg setter derfor pris på at hun hjelper til hjemme, men syns i det siste at hun har tatt seg alt for mye til rette. Kort sagt er mamma urhippie og går naken hjemme regelmessig. Hun mener at nakenhet er en naturlig menneskelig ting, og at det er en flott anledning til å lære barna å ikke kjenne på skam rundt egen kropp. Hun har begynt å gjøre det samme hjemme hos oss - hun lager mat naken, ser på TV naken, hun luker til og med ute i hagen naken - noe som jeg opplever som direkte upassende. Jeg vet at naboene mine får dette med seg, det er veldig lytt i borettslaget vårt og jeg har hørt dem snakke om det. For å gjøre vondt verre så kom jeg hjem forrige uke til at hun hadde arrangert "ullfest" hjemme hos oss der hun solgte ulltøfler, ullgensere og ullsokker...ikledd kun en ullponcho!! Heldigvis så var barna mine hos venninnen min denne helgen siden denne helgen var den jeg skulle spille fiolin på torget, så de slapp heldigvis å være vitner til det. I går feiret eldstedatteren min bursdagen sin hjemme hos oss, og hadde invitert alle jentene fra klassen. Jeg var på jobb og mormor tok på seg ansvaret for bursdagsfesten. Når jeg kom hjem hadde datteren min fortalt at mamma hadde kommet opp fra kjelleren naken for å hente røkelsen hennes i skuffen, foran alle de andre barna. Jeg er klar over at dette høres helt absurd ut, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne tilværelsen. Jeg skriver dette på PC fra jobb og vurderer å vekke henne for å ta det opp når jeg kommer hjem. Hva hadde dere gjort? Endret tirsdag kl 23:19 av Birgitta23
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:56 #2 Skrevet tirsdag kl 23:56 Ditt hjem, dine regler. Kast henne på dør, det hadde jeg gjort, til hun lærer seg å ha på seg klær. Så er hun velkommen til å se barnebarna sine - når hun har på seg klær. Dette er oppførsel som ikke er greit! Helt i orden at hun mener noe. Men om du mente det var naturlig å sette seg på bordet og drite for å vise takknemlighet for maten og gjorde det da hun hadde de fineste av sin omgangskrets på besøk så hadde hun blitt flau og rasende. Helt greit at hun har meninger, kanskje har hun rett, kanskje ikke. Men ditt hjem, dine regler. Liker hun de ikke finnes døren der. Anonymkode: 31f46...ddc
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 03:54 #3 Skrevet onsdag kl 03:54 Klassisk troll. Anonymkode: c3258...cf8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:33 #4 Skrevet onsdag kl 05:33 Jeg var litt skeptisk, men leste videre helt til "spille fiolin på torget".... Anonymkode: 3f15c...613
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:12 #5 Skrevet onsdag kl 19:12 Ser ikke problemet. Tror vi alle har mye å lære av mormor her. Viktig med motkrefter i en tid med kroppspress og usikker ungdom. Go mormor!👍😊 Anonymkode: 99a60...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå