Anonym bruker Skrevet 17. mai #126 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det så mange som roper så høyt OM flagging, da? De fleste er vel bare stilltiende positive. Normale mennesker føler seg ikke truet av et flagg og en parade. Anonymkode: 2b613...c9a Men det gjør du tydeligvis. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Er det derfor du ikke bruker regnbueflagg i kommentarene dine? 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Fordi du føler deg truet av flagget? 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 17. mai #127 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men det gjør du tydeligvis. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Er det derfor du ikke bruker regnbueflagg i kommentarene dine? 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Fordi du føler deg truet av flagget? 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Anonymkode: fac53...8fb Du er bare pinlig. Har du ikke mer å komme med? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 17. mai #128 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det så mange som roper så høyt OM flagging, da? De fleste er vel bare stilltiende positive. Normale mennesker føler seg ikke truet av et flagg og en parade. Anonymkode: 2b613...c9a Du fordummer og forenkler debatten når du reduserer synspunktene til de som mener noe annet enn deg til at de føler seg «truet». Det gjør en saklig debatt helt håpløst. Anonymkode: 143a7...9b1
Anonym bruker Skrevet 17. mai #129 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er bare pinlig. Har du ikke mer å komme med? Anonymkode: 2b613...c9a 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Det er ganske tydelig at du føler deg truet av regnbueflagget. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 17. mai #130 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Det er ganske tydelig at du føler deg truet av regnbueflagget. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Anonymkode: fac53...8fb Klarer du faktisk ikke å skjønne det du leser eller går du bare inn for å fremstå fullstendig korka? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 17. mai #131 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Du fordummer og forenkler debatten når du reduserer synspunktene til de som mener noe annet enn deg til at de føler seg «truet». Det gjør en saklig debatt helt håpløst. Anonymkode: 143a7...9b1 Men HVA er problemet? Jeg fatter det ikke, og ingen klarer å forklare det med annet enn at det er slitsomt å få Pride trykket opp i trynet. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 17. mai #132 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Klarer du faktisk ikke å skjønne det du leser eller går du bare inn for å fremstå fullstendig korka? Anonymkode: 2b613...c9a 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈Der kom det ja, å være for regnbueflagget er å være "korka". Takk! Det sier alt. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈 Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 17. mai #133 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men HVA er problemet? Jeg fatter det ikke, og ingen klarer å forklare det med annet enn at det er slitsomt å få Pride trykket opp i trynet. Anonymkode: 2b613...c9a Hvis du ikke fatter problemet, hvorfor insinuerer du da at det er frykt som ligger bak? Anonymkode: 143a7...9b1
Anonym bruker Skrevet 17. mai #134 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvilken gruppe er pride flagget mot? Anonymkode: 9f286...ba4 Kristenfundalister er nevnt tidligere i tråden. Anonymkode: f200d...c7f
Anonym bruker Skrevet 17. mai #135 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men HVA er problemet? Jeg fatter det ikke, og ingen klarer å forklare det med annet enn at det er slitsomt å få Pride trykket opp i trynet. Anonymkode: 2b613...c9a Et problem er hvilke flagg som skal brukes på offentlige stenger og når. Det finnes mange flagg å velge i og mange meninger om hvilke flagg som bør heves. Hvem skal avgjøre hvilke flagg som skal heises på offentlige bygg? Bør en rektor kunne bestemme at det skal flagget med det palestinske flagget på 17.mai for å få fokus på det som skjer der for eksempel? Anonymkode: f200d...c7f
Anonym bruker Skrevet 17. mai #136 Skrevet 17. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er det så mange som roper så høyt OM flagging, da? De fleste er vel bare stilltiende positive. Normale mennesker føler seg ikke truet av et flagg og en parade. Anonymkode: 2b613...c9a Det kan være like sannsynlig at folk er stilltiende negative. Anonymkode: f200d...c7f
Anonym bruker Skrevet 18. mai #137 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvis du ikke fatter problemet, hvorfor insinuerer du da at det er frykt som ligger bak? Anonymkode: 143a7...9b1 Jeg stiller spørsmål, men ingen klarer å svare ordentlig på hvorfor et flagg er så kontroversielt Anonym bruker skrev (7 timer siden): Et problem er hvilke flagg som skal brukes på offentlige stenger og når. Det finnes mange flagg å velge i og mange meninger om hvilke flagg som bør heves. Hvem skal avgjøre hvilke flagg som skal heises på offentlige bygg? Bør en rektor kunne bestemme at det skal flagget med det palestinske flagget på 17.mai for å få fokus på det som skjer der for eksempel? Anonymkode: f200d...c7f Er det noen som mener at prideflagget, eller andre flagg, skal erstatte det norske flagget på høytidsdager? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 18. mai #138 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Er det noen som mener at prideflagget, eller andre flagg, skal erstatte det norske flagget på høytidsdager? Anonymkode: 2b613...c9a Jeg syns vi burde erstatte det med feministflagget, atså symbolet for kvinne (venus-symbolet) med en knyttneve. Den feministiske idelogien med sin kvinnesak og kjønnskamp styrer jo mer av dagen samfunn enn noe annet. Anonymkode: fef05...81f
Anonym bruker Skrevet 18. mai #139 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg stiller spørsmål, men ingen klarer å svare ordentlig på hvorfor et flagg er så kontroversielt Er det noen som mener at prideflagget, eller andre flagg, skal erstatte det norske flagget på høytidsdager? Anonymkode: 2b613...c9a «Jeg kommer aldri til å skjønne motstanden/frykten/raseriet mot noe så uskyldig og ufarlig!» Dette er ikke et spørsmål. Jeg forstår heller ikke hvorfor du skal overdramatisere så innmari med dette «frykten og raseriet». Man kan helt fint reflektere og stille spørsmål ved offentlig flagging for interesseorganisasjoner uten at det ligger så innmari sterke følelser, som frykt og raseri, bak. Hvor mener DU grensa for offentlig flagging skal gå? Dersom flere organisasjoner ønsker flaggene sine heist på skoler og andre offentlige bygg, hvilke kriterier skal ligge til grunn for hvem som får heise flagget sitt og hvem som får avslag? Anonymkode: 143a7...9b1
Anonym bruker Skrevet 18. mai #140 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg stiller spørsmål, men ingen klarer å svare ordentlig på hvorfor et flagg er så kontroversielt Er det noen som mener at prideflagget, eller andre flagg, skal erstatte det norske flagget på høytidsdager? Anonymkode: 2b613...c9a Hvis det ikke er et krav om st det norske flagget skal brukes vil det være opp til den enkelte rektor på skolene, barnehagestyrere i barnehagen og andre ledere for andre offentlige stenger. Jeg er ganske sikker på at mange av dem vil kunne bli utsatt for så sterkt press for å heise regnbueflagg for "å være inkluderende", press for å heise det palestinske eller ukrainske flagget for "å vise støtte", for å heise FN flagget på FN dagen, for å heise den lokale fotballklubbens flagg når det er hjemmekamp,, for å heise flagget til en stor lokal bedrift for å takke for midler til opprusting av lekeapparater osv. Debatten dreier seg i større grad om hva offentlige flaggstenger skal brukes til og hvem som skal bestemme det enn om man er for eller mot pride. Anonymkode: f200d...c7f
Lus Skrevet 18. mai #141 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Et problem er hvilke flagg som skal brukes på offentlige stenger og når. Det finnes mange flagg å velge i og mange meninger om hvilke flagg som bør heves. Hvem skal avgjøre hvilke flagg som skal heises på offentlige bygg? Bør en rektor kunne bestemme at det skal flagget med det palestinske flagget på 17.mai for å få fokus på det som skjer der for eksempel? Anonymkode: f200d...c7f Eller hva med å heise det Israelske flagget 7. oktober for å minnes ofrene for Hamasterroren? Det burde vel være greit akkurat den dagen? Det ville være en sårt tiltrengt støtte for norske jøder, som i økende grad føler på utrygghet og antisemitisme. Og langt mindre grad av trygghet enn hos de skeive, slik situasjonen har blitt Hørte jeg noen pep borte fra venstrefløyen... Synes du ikke vi skulle gjøre det altså??
Anonym bruker Skrevet 18. mai #142 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (34 minutter siden): «Jeg kommer aldri til å skjønne motstanden/frykten/raseriet mot noe så uskyldig og ufarlig!» Dette er ikke et spørsmål. Jeg forstår heller ikke hvorfor du skal overdramatisere så innmari med dette «frykten og raseriet». Man kan helt fint reflektere og stille spørsmål ved offentlig flagging for interesseorganisasjoner uten at det ligger så innmari sterke følelser, som frykt og raseri, bak. Hvor mener DU grensa for offentlig flagging skal gå? Dersom flere organisasjoner ønsker flaggene sine heist på skoler og andre offentlige bygg, hvilke kriterier skal ligge til grunn for hvem som får heise flagget sitt og hvem som får avslag? Anonymkode: 143a7...9b1 Men HVA er da problemet? Om det ikke er frykt som ligger bak. Grensene får bli til mens man går, tenker jeg, men man bør jo holde politikk utenfor offentlige flaggstenger. Og nei, Pride er ikke politisk. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 18. mai #143 Skrevet 18. mai Lus skrev (5 minutter siden): Eller hva med å heise det Israelske flagget 7. oktober for å minnes ofrene for Hamasterroren? Det burde vel være greit akkurat den dagen? Det ville være en sårt tiltrengt støtte for norske jøder, som i økende grad føler på utrygghet og antisemitisme. Og langt mindre grad av trygghet enn hos de skeive, slik situasjonen har blitt Hørte jeg noen pep borte fra venstrefløyen... Synes du ikke vi skulle gjøre det altså?? Heis hvilket flagg du vil, men politiske flagg skal ikke på offentlige flaggstenger. Du fordummer diskusjonen med slike ‘hva om’ Anonymkode: 2b613...c9a
Lus Skrevet 18. mai #144 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men HVA er da problemet? Om det ikke er frykt som ligger bak. Grensene får bli til mens man går, tenker jeg, men man bør jo holde politikk utenfor offentlige flaggstenger. Og nei, Pride er ikke politisk. Anonymkode: 2b613...c9a Ville du tenkt det samme dersom det Israelske flagget vaiet over landets skoler 7. oktober? Ville du akseptert forklaringen om at dette ikke var politisk, kun ment som et symbol på støtte og samhold på en vanskelig dag for Israel?
Anonym bruker Skrevet 18. mai #145 Skrevet 18. mai Lus skrev (1 minutt siden): Ville du tenkt det samme dersom det Israelske flagget vaiet over landets skoler 7. oktober? Ville du akseptert forklaringen om at dette ikke var politisk, kun ment som et symbol på støtte og samhold på en vanskelig dag for Israel? Ingen kan mene at et annet land sitt flagg ikke er politisk. Jeg syns at argumentene dine begynner å bli ganske latterlige. Gjør det deg så vondt å se et regnbueflagg veie i vinden at du ikke klarer å holde deg saklig? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 18. mai #146 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men HVA er da problemet? Om det ikke er frykt som ligger bak. Grensene får bli til mens man går, tenker jeg, men man bør jo holde politikk utenfor offentlige flaggstenger. Og nei, Pride er ikke politisk. Anonymkode: 2b613...c9a Flere her inne har forklart deg problematiske sider ved offentlig flagging av Pride, og de har gitt deg grundige forklaringer på hvorfor dette kan være problematisk. At du ikke forstår eller ikke er enig betyr utelukkende at du ikke forstår eller er enig, og det innebærer heller ikke at du står fritt til å tillegge andre holdninger eller følelser som de ikke har gitt uttrykk for. Anonymkode: 143a7...9b1
Lus Skrevet 18. mai #147 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Heis hvilket flagg du vil, men politiske flagg skal ikke på offentlige flaggstenger. Du fordummer diskusjonen med slike ‘hva om’ Anonymkode: 2b613...c9a Men flagget i seg selv har ingen verdi. Det er hva det symboliserer som er avgjørende. Og for svært mange er Pride politikk. Og det Israelske flagget er ikke "Politikk" det heller i seg selv. Det er i såfall hva det symboliserer som gjør det problematisk. På samme måte som Pride-flagget altså.
Anonym bruker Skrevet 18. mai #148 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Grensene får bli til mens man går, tenker jeg, men man bør jo holde politikk utenfor offentlige flaggstenger. Og nei, Pride er ikke politisk. Anonymkode: 2b613...c9a ALT som foregår offentlig er politisk. Anonymkode: 143a7...9b1
Lus Skrevet 18. mai #149 Skrevet 18. mai Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Heis hvilket flagg du vil, men politiske flagg skal ikke på offentlige flaggstenger. Du fordummer diskusjonen med slike ‘hva om’ Anonymkode: 2b613...c9a Hvem sier at de ikke skal det da? Du? Når man først åpner døra for andre flagg en det norske.
Anonym bruker Skrevet 18. mai #150 Skrevet 18. mai Lus skrev (3 minutter siden): Men flagget i seg selv har ingen verdi. Det er hva det symboliserer som er avgjørende. Og for svært mange er Pride politikk. Og det Israelske flagget er ikke "Politikk" det heller i seg selv. Det er i såfall hva det symboliserer som gjør det problematisk. På samme måte som Pride-flagget altså. Du tar feil. Men jeg skjønner at du ikke klarer å ta til deg kunnskap om dette og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg. Du får irritere deg grønn, for Pride er kommet for å bli og KrF sitt forslag vil aldri bli vedtatt. Jeg håper at det klør deg på daglig basis. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): ALT som foregår offentlig er politisk. Anonymkode: 143a7...9b1 Jøyemeg. Anonymkode: 2b613...c9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå