Anonym bruker Skrevet 15. mai #51 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ingen har sagt at det skal forbys å flagge med Pride-flagget. Ingen grunn til å overdramatisere. Anonymkode: 143a7...9b1 Neivel? https://www.nrk.no/norge/krf-vil-forby-regnbueflagg-i-norske-skolegarder_-_-viktor-orban-politikk-1.17393952 Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #52 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Neivel? https://www.nrk.no/norge/krf-vil-forby-regnbueflagg-i-norske-skolegarder_-_-viktor-orban-politikk-1.17393952 Anonymkode: 2b613...c9a Nei. Å forby Pride-flagg, og ALLE andre flagg enn det norske og samiske (inkludert Nazi-flagg, flagg til politiske partier og organisasjoner, private selskaper, interesseorganisasjoner osv osv) i SKOLEGÅRDER er noe totalt annet enn å «forby å flagge med Pride-flagget». Hvorfor dette behovet for å overdramatisere? Anonymkode: 143a7...9b1
Anonym bruker Skrevet 15. mai #53 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei. Å forby Pride-flagg, og ALLE andre flagg enn det norske og samiske (inkludert Nazi-flagg, flagg til politiske partier og organisasjoner, private selskaper, interesseorganisasjoner osv osv) i SKOLEGÅRDER er noe totalt annet enn å «forby å flagge med Pride-flagget». Hvorfor dette behovet for å overdramatisere? Anonymkode: 143a7...9b1 Fordi det allerede er forbud mot naziflagg. Overdramatisere, sa du? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #54 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi det allerede er forbud mot naziflagg. Overdramatisere, sa du? Anonymkode: 2b613...c9a Selvfølgelig er det forbud mot Nazi-flagg. Men da er du enig i at det ikke er forbudt å veive med Prideflagg da, og at det kun var en voldsom overdramatisering? Anonymkode: 143a7...9b1
MissSaigon Skrevet 15. mai #55 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Selvfølgelig er det forbud mot Nazi-flagg. Men da er du enig i at det ikke er forbudt å veive med Prideflagg da, og at det kun var en voldsom overdramatisering? Anonymkode: 143a7...9b1 Det er jo fremmet forslag om å forby Prideflagg på offentlige flaggstenger. Det er liksom hele diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai #56 Skrevet 15. mai MissSaigon skrev (4 minutter siden): Det er jo fremmet forslag om å forby Prideflagg på offentlige flaggstenger. Det er liksom hele diskusjonen. Ja. Det er fremmet forslag om å forby Prideflagg, og alle andre flagg bortsett fra det norske og samiske, på offentlige flaggstenger. Og det er altså noe HELT annet enn å forby å flagge med Prideflagget. Diskusjonen tilføres ingenting av verdi ved å fremstille det som om flagging av Prideflagg skal forbys på generell basis. Anonymkode: 143a7...9b1
Anonym bruker Skrevet 15. mai #57 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ja. Det er fremmet forslag om å forby Prideflagg, og alle andre flagg bortsett fra det norske og samiske, på offentlige flaggstenger. Og det er altså noe HELT annet enn å forby å flagge med Prideflagget. Diskusjonen tilføres ingenting av verdi ved å fremstille det som om flagging av Prideflagg skal forbys på generell basis. Anonymkode: 143a7...9b1 Det er ingen jeg har sett som fremstiller det slik. Reaksjonene kommer i hovedsak pga at det er skoler inkludert i det foreslåtte forbudet, et av de mest viktige stedene å fremme inkludering og samhold. Anonymkode: 2b613...c9a
MissSaigon Skrevet 15. mai #58 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja. Det er fremmet forslag om å forby Prideflagg, og alle andre flagg bortsett fra det norske og samiske, på offentlige flaggstenger. Og det er altså noe HELT annet enn å forby å flagge med Prideflagget. Diskusjonen tilføres ingenting av verdi ved å fremstille det som om flagging av Prideflagg skal forbys på generell basis. Anonymkode: 143a7...9b1 Hvis jeg har gitt inntrykk av at jeg tror at det er fremmet et totalt forbud mot Prideflagg så beklager jeg det. Jeg snakker hele tiden om det forslaget som ligger om å forby flagging på offentlige flaggstenger. Jeg syns det forslaget et helt horribelt, og skjønner ikke med min beste vilje hvordan et slikt symboltungt flagg kan være negativt for noen! Det er et tegn på inkludering og akseptering av alle, så at mennesker som selv er foreldre kan ha så mye mot dette går langt over min fatteevne.
Anonym bruker Skrevet 15. mai #59 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er ingen jeg har sett som fremstiller det slik. Reaksjonene kommer i hovedsak pga at det er skoler inkludert i det foreslåtte forbudet, et av de mest viktige stedene å fremme inkludering og samhold. Anonymkode: 2b613...c9a Hvorfor ikke forby det norske flagget i stedet? Regnbueflagget står jo for inkludering og samhold, hva står det norske flagget for? Ekskludering og individualisering? Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai #60 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor ikke forby det norske flagget i stedet? Regnbueflagget står jo for inkludering og samhold, hva står det norske flagget for? Ekskludering og individualisering? Anonymkode: fac53...8fb Hvorfor skal man forby det norske flagget? At en type flagg står for én ting betyr jo ikke at det nullstiller andre flagg sin betydning? Jeg skjønner ikke tankegangen her. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #61 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal man forby det norske flagget? At en type flagg står for én ting betyr jo ikke at det nullstiller andre flagg sin betydning? Jeg skjønner ikke tankegangen her. Anonymkode: 2b613...c9a Fordi det står for ekskludering og det andre som ikke er samhold. Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai #62 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Fordi det står for ekskludering og det andre som ikke er samhold. Anonymkode: fac53...8fb Står det norske flagget for ekskludering? Hvor ser du det? Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #63 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke forby det norske flagget i stedet? Regnbueflagget står jo for inkludering og samhold, hva står det norske flagget for? Ekskludering og individualisering? Anonymkode: fac53...8fb Ikke drit deg ut. Anonymkode: f0aab...597
Anonym bruker Skrevet 15. mai #64 Skrevet 15. mai Admin er ikke på jobb denne uka ser jeg... Anonymkode: f0aab...597
Anonym bruker Skrevet 15. mai #65 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Står det norske flagget for ekskludering? Hvor ser du det? Anonymkode: 2b613...c9a Hvis regnbueflagget skal flagges med fordi det, til forskjell fra det norske, står for inkludering og samhold så må det norske flagget stå for noe annet. Sto det norske flagget for det samme ville det ikke hatt noe å si hvilket av flaggene det ble flagget med. Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai #66 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hvis regnbueflagget skal flagges med fordi det, til forskjell fra det norske, står for inkludering og samhold så må det norske flagget stå for noe annet. Sto det norske flagget for det samme ville det ikke hatt noe å si hvilket av flaggene det ble flagget med. Anonymkode: fac53...8fb Nope. Prøv igjen. Det ene ekskluderer ikke det andre, skjønner du. De signaliserer samhold på hver sin måte. Jeg tror du må tulle med meg, for så tungt kan det ikke være for deg. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #67 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nope. Prøv igjen. Det ene ekskluderer ikke det andre, skjønner du. De signaliserer samhold på hver sin måte. Jeg tror du må tulle med meg, for så tungt kan det ikke være for deg. Anonymkode: 2b613...c9a Hvis noen vil flagge med det norske flagget og nekter å flagge med regnbueflagget hva sier det da om deres inkludering og samhold? Jeg tror du må tulle med meg, for så tungt kan det ikke være for deg. Anonymkode: fac53...8fb
Lus Skrevet 15. mai #68 Skrevet 15. mai MissSaigon skrev (7 timer siden): Hvis jeg har gitt inntrykk av at jeg tror at det er fremmet et totalt forbud mot Prideflagg så beklager jeg det. Jeg snakker hele tiden om det forslaget som ligger om å forby flagging på offentlige flaggstenger. Jeg syns det forslaget et helt horribelt, og skjønner ikke med min beste vilje hvordan et slikt symboltungt flagg kan være negativt for noen! Det er et tegn på inkludering og akseptering av alle, så at mennesker som selv er foreldre kan ha så mye mot dette går langt over min fatteevne. Du må lære deg litt om demokratiske spilleregler og inkludering. Hvis man skal respektere skoler som velger å flagge med Pride- flagget, så må man respektere de som velger å ikke gjøre det også. To horn på samme geita det der. Inkludering og mangfold innebærer jo å akseptere at man har ulike meninger og synspunkt. Det er ingen av delene dersom man bare aksepterer meninger som støtter opp om flagging.
Anonym bruker Skrevet 15. mai #69 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvis regnbueflagget skal flagges med fordi det, til forskjell fra det norske, står for inkludering og samhold så må det norske flagget stå for noe annet. Sto det norske flagget for det samme ville det ikke hatt noe å si hvilket av flaggene det ble flagget med. Anonymkode: fac53...8fb Det du skriver her er faktisk et veldig viktig poeng. Dersom det er samhold og inkludering man ønsker å fremme, gjøres dette best ved å benytte et flagg som faktisk favner hele nasjonen. Anonymkode: 22a48...d23
Anonym bruker Skrevet 15. mai #70 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nope. Prøv igjen. Det ene ekskluderer ikke det andre, skjønner du. De signaliserer samhold på hver sin måte. Jeg tror du må tulle med meg, for så tungt kan det ikke være for deg. Anonymkode: 2b613...c9a Men Pride-flagget handler jo ikke egentlig om inkludering og mangfold. Det handler om å fremme rettigheter for en bestemt gruppe. Inkludering og mangfold må jo i sin natur favne de med andre synspunkt en det man har selv, og da burde ikke skoler som IKKE ønsker å flagge, kommet ut som noe kontroversielt. Anonymkode: 22a48...d23
Anonym bruker Skrevet 15. mai #71 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis noen vil flagge med det norske flagget og nekter å flagge med regnbueflagget hva sier det da om deres inkludering og samhold? Jeg tror du må tulle med meg, for så tungt kan det ikke være for deg. Anonymkode: fac53...8fb Det er først når man vil nekte andre å flagge med regnbueflagget det blir et problem. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #72 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er først når man vil nekte andre å flagge med regnbueflagget det blir et problem. Anonymkode: 2b613...c9a Nei, det blir også et problem hvis fire av fem skoler i et distrikt flagger med regnbueflagget og den siste skolen ikke gjør det. Hvorfor gjør de ikke det? Er de mot inkludering og samhold? Kristenfanatikere? Mistankene går fort og ryktene enda fortere når en skole nekter å flagge med regnbueflagget når alle andre gjør det. Derfor burde det norske flagget fjernes og alle pålegges å flagge med regnbueflagget så er der ingen tvil. Regnbueflagget står jo for inkludering og samhold så da er det ikke et problem å nekte alle andre flagg enn regnbueflagget. Hvis du har noe mot det så sier det jo noe om dine holdninger overfor regnbueflagget. Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai #73 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nei, det blir også et problem hvis fire av fem skoler i et distrikt flagger med regnbueflagget og den siste skolen ikke gjør det. Hvorfor gjør de ikke det? Er de mot inkludering og samhold? Kristenfanatikere? Mistankene går fort og ryktene enda fortere når en skole nekter å flagge med regnbueflagget når alle andre gjør det. Derfor burde det norske flagget fjernes og alle pålegges å flagge med regnbueflagget så er der ingen tvil. Regnbueflagget står jo for inkludering og samhold så da er det ikke et problem å nekte alle andre flagg enn regnbueflagget. Hvis du har noe mot det så sier det jo noe om dine holdninger overfor regnbueflagget. Anonymkode: fac53...8fb Jeg tror jeg skjønner hva du prøver på, men du går deg helt vill i dine egne argument. Det blir bare flaut for deg. Anonymkode: 2b613...c9a
Anonym bruker Skrevet 15. mai #74 Skrevet 15. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror jeg skjønner hva du prøver på, men du går deg helt vill i dine egne argument. Det blir bare flaut for deg. Anonymkode: 2b613...c9a Hvis du tror det er flaut å forsvare regnbueflagget så sier det alt om hva du står for. Kristenfundamentalist? Anonymkode: fac53...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. mai #75 Skrevet 15. mai Hvis man tror at et flagg er løsningen på inkludering og toleranse, må man tro om igjen. Anonymkode: 925f3...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå