Gå til innhold

Ingen mer regnbuenonstop

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Å se at folk blir så glade over å bli inkludert. Det pleier plage dere krfere og frpere.

Anonymkode: fac53...8fb

Syns du at dette er en konstruktiv måte å diskutere på? Hva er det med mine innlegg som provoserer deg? 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er motbydelig. 

Anonymkode: f0aab...597

Hva er motbydelig? Jeg skjønner det oppriktig ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er det som er det fine med regnblueflagget, det er inkluderende.

NTB_B-C-qIx6oOQ.jpg?chk=CABC11

2a0337fd-14fa-48e9-afb1-3be37400713c?fit

81173631-9bcb-4c19-8d1e-af5ef695c4bb?fit

NTB_JpCY5Ti90GM.jpg?chk=B3666C

Se, barn blir også inkludert, tnååå ❤️ 

4F61A063-9666-4437-8F47-1AFC5F6721EC.jpe

0fdd0767-e966-4031-806a-a90e5ddb6e2d?fit

Anonymkode: fac53...8fb

Æsj ! Fy faen !

Anonymkode: 46f1d...4f2

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Men er det det? På hvilken måte? Paradene omfavner alle, fra de ekstreme til dem som bare vil feire og kose seg. Hvorfor er det så mange som føler seg truet av dette, er det fordi man tror at homofili smitter? 

Nå prøver du å  tilegge meg meninger jeg overhodet ikke har ytrett det er uredelig, sånt gidder jeg ikke.

Anonymkode: 9f286...ba4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå prøver du å  tilegge meg meninger jeg overhodet ikke har ytrett det er uredelig, sånt gidder jeg ikke.

Hvordan kan åpne spørsmål være å tillegge deg meninger? Jeg prøver å skjønne hva som er så provoserende med Pridemarkeringer. 

Skrevet
MissSaigon skrev (23 minutter siden):

Hvordan kan åpne spørsmål være å tillegge deg meninger? Jeg prøver å skjønne hva som er så provoserende med Pridemarkeringer. 

Hadde du bare kommet med åpne spørsmål så. Om homofili smitter er ikke t åpent spørsmål, men det sier veldig tydelig hva du er ute etter. Så nei, sånt gidder jeg ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hadde du bare kommet med åpne spørsmål så. Om homofili smitter er ikke t åpent spørsmål, men det sier veldig tydelig hva du er ute etter. Så nei, sånt gidder jeg ikke.

Det var en litt sleivete kommentar, det kan jeg innrømme, men spørsmålet er oppriktig. Jeg fatter ikke hva som er provoserende, verken med paraden eller flagget. Men jeg respekterer at du ikke vil svare på det, jeg hadde vel ikke forventet en fornuftig forklaring heller. 

Skrevet
MissSaigon skrev (3 minutter siden):

Det var en litt sleivete kommentar, det kan jeg innrømme, men spørsmålet er oppriktig. Jeg fatter ikke hva som er provoserende, verken med paraden eller flagget. Men jeg respekterer at du ikke vil svare på det, jeg hadde vel ikke forventet en fornuftig forklaring heller. 

Det hadde du fått om du hadde lagt fra deg den sleivete holdningen din med å å automatisk anta at folk er homohatere som er redd for å bli smittet,

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er synd. Jeg klarer meg fint uten regnbue-Nonstop, men når Trump er årsaken, er det bare tragisk.

Anonymkode: 28f20...1d0

Selve årsaken til at de kuttes ut er pga profitt. De produserte enormt store mengder i fjor og selv om vi solgte nesten fire ganger så mye non-stop som vanlig endte vi opp med å kaste 6-7 esker på slutten fordi de gikk ut på dato. Så de så anelse for mega profitt uten å tenke på reele salgstall av nonstop.

Men det du nevner er verre og jeg tror folk glemmer at det kan pålegges i Norge også. Jeg tror folk glemmer at dette gjelder minoritere, og at kvinner faktisk er en minoritet i den forstand. Altså kan du fint bli forbigått i en jobb i disse firmaene, selv om du er mer kvalifisert kun fordi du er kvinne. 

Anonymkode: 40aee...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det hadde du fått om du hadde lagt fra deg den sleivete holdningen din med å å automatisk anta at folk er homohatere som er redd for å bli smittet,

Ok. Du ble støtt, og det beklager jeg. Men jeg lever godt med at du ikke vil svare meg, så det er ikke mer å bruke tid på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Selve årsaken til at de kuttes ut er pga profitt. De produserte enormt store mengder i fjor og selv om vi solgte nesten fire ganger så mye non-stop som vanlig endte vi opp med å kaste 6-7 esker på slutten fordi de gikk ut på dato. Så de så anelse for mega profitt uten å tenke på reele salgstall av nonstop.

Men det du nevner er verre og jeg tror folk glemmer at det kan pålegges i Norge også. Jeg tror folk glemmer at dette gjelder minoritere, og at kvinner faktisk er en minoritet i den forstand. Altså kan du fint bli forbigått i en jobb i disse firmaene, selv om du er mer kvalifisert kun fordi du er kvinne. 

Anonymkode: 40aee...116

Nettopp! Det er så lett å hive seg på bølgen ved å være kritiske til antall kjønn og ikke-binær, mens det glemmes at både kvinner og fargede er minoriteter i denne sammenhengen. Hvit mann 50 kommer godt ut av denne fryktkulturen. 

Skrevet
MissSaigon skrev (5 minutter siden):

Ok. Du ble støtt, og det beklager jeg. Men jeg lever godt med at du ikke vil svare meg, så det er ikke mer å bruke tid på. 

Jeg ble ikke støtt, jeg blir irrtert over at man ikke kan diskutere uten å ty til sånne kommentarer med en gang.,Men kanskje du lærer noe til neste diskusjon, det er langt fra første gangen du kommer med sånt.

Skrevet
MissSaigon skrev (27 minutter siden):

Jeg fatter ikke hva som er provoserende, verken med paraden eller flagget

Du trenger heller ikke fatte det. Vi har forskjellige meninger, og sånn er det bare enter du liker det eller ikke. Jeg kan ikke fordra pride fordi det er i mine øyne motbydelig, og hvis det er for vanskelig for deg å forstå eller se det med dine egne øyne foreslår jeg at du la være å diskutere dette tema noe mer. Du mener ditt, og jeg mener mitt, sånn er det bare. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Du trenger heller ikke fatte det. Vi har forskjellige meninger, og sånn er det bare enter du liker det eller ikke. Jeg kan ikke fordra pride fordi det er i mine øyne motbydelig, og hvis det er for vanskelig for deg å forstå eller se det med dine egne øyne foreslår jeg at du la være å diskutere dette tema noe mer. Du mener ditt, og jeg mener mitt, sånn er det bare. 

Du klarer ikke å sette munnkurv på meg fordi jeg ikke er enig med deg.

Jeg prøver oppriktig å forstå hva det er med denne organisasjonen som er så triggende for såpass mange. Det er et flagg, det er noen tog, det er superlett å unngå å bli involvert på noen måte. Men det holder ikke, det skal faktisk forbys å flagges med dette flagget. Det legges altså så mye makt i dette flagget og organisasjonen at det må forbys slik at noen mennesker blir spart for å se det. Jeg har enda ikke fått noen fornuftig forklaring på hvor faren ligger, bortsett fra at det er irriterende og ekkelt. 

Skrevet
MissSaigon skrev (2 minutter siden):

Jeg prøver oppriktig å forstå hva det er med denne organisasjonen som er så triggende for såpass mange. Det er et flagg, det er noen tog, det er superlett å unngå å bli involvert på noen måte. Men det holder ikke, det skal faktisk forbys å flagges med dette flagget. Det legges altså så mye makt i dette flagget og organisasjonen at det må forbys slik at noen mennesker blir spart for å se det. Jeg har enda ikke fått noen fornuftig forklaring på hvor faren ligger, bortsett fra at det er irriterende og ekkelt. 

Det blir kanskje litt sånn som «LUFTA ER FOR ALLE, LUFTA ER FOR ALLE. NÆNÆNÆNÆ! LUFTA ER FOR ALLE!»

Litt mye, bare. Og må du veive oppi ansiktet mitt?

Anonymkode: db9eb...f06

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det blir kanskje litt sånn som «LUFTA ER FOR ALLE, LUFTA ER FOR ALLE. NÆNÆNÆNÆ! LUFTA ER FOR ALLE!»

Litt mye, bare. Og må du veive oppi ansiktet mitt?

Akkurat hva blir veivet opp i ansiktet ditt? Hvor nært er et flagg før det blir plagsomt? Provoserer det kun ved å henge på en flaggstang nær deg, eller må de være i berøringsavstand...

Skrevet
MissSaigon skrev (51 minutter siden):

Akkurat hva blir veivet opp i ansiktet ditt? Hvor nært er et flagg før det blir plagsomt? Provoserer det kun ved å henge på en flaggstang nær deg, eller må de være i berøringsavstand...

Det provoserer ikke meg. Jeg snakker generelt. På samme måte er det jo godt med kake, men ikke hver dag en hel måned. 

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Det provoserer ikke, men det er stygt og grelt og henger på en skoleflaggstang 50 meter unna og midt i syninga fra huset mitt i en måned hvert år. En stygg måned.

Anonymkode: d812a...a7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er motbydelig. 

Og så? Det er da vel helt uinteressant hva dine personlige meninger er om pride? Kan ikke fjerne ting, kun fordi noen synes ting er motbydelig. 

Anonymkode: a763d...cc5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er da vel helt uinteressant hva dine personlige meninger er om pride?

Knusende argument. Går du på barneskolen eller? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det provoserer ikke, men det er stygt og grelt og henger på en skoleflaggstang 50 meter unna og midt i syninga fra huset mitt i en måned hvert år. En stygg måned.

Så hvis selve flagget hadde vært  i tråd med din estetikk hadde det vært ok? Litt mer dempet?

Anonymkode: 67582...aab

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Så hvis selve flagget hadde vært  i tråd med din estetikk hadde det vært ok? Litt mer dempet?

Anonymkode: 67582...aab

Det hadde hjulpet. Jeg er fremdeles sterkt i mot politisering av offentlig rom, men det hadde plaget meg mindre på daglig basis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det hadde hjulpet. Jeg er fremdeles sterkt i mot politisering av offentlig rom, men det hadde plaget meg mindre på daglig basis.

Du må ha et hardt liv om noe så uskyldig plager deg til de grader. Hvor mye titter du ut av vinduet, egentlig?

Anonymkode: 2b613...c9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Knusende argument. Går du på barneskolen eller? 

Og like knusende argument fra din side, er du hardbarket homofob, eller? 

Skrevet
MissSaigon skrev (17 timer siden):

Ingen har sagt at det skal forbys å flagge med Pride-flagget. Ingen grunn til å overdramatisere.

Anonymkode: 143a7...9b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Og så? Det er da vel helt uinteressant hva dine personlige meninger er om pride? Kan ikke fjerne ting, kun fordi noen synes ting er motbydelig. 

Hvis andres synspunkt er uinteressante, hvorfor diskuterer vi i det hele tatt noe som helst? Dine personlige meninger om Pride er også totalt uinteressante, så hvorfor deltar du i tråden?

Anonymkode: 143a7...9b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...