Gå til innhold

Ingen mer regnbuenonstop

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

ALT som foregår offentlig er politisk.

Anonymkode: 143a7...9b1

Spot On

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Gjør det deg så vondt å se et regnbueflagg veie i vinden at du ikke klarer å holde deg saklig?

Anonymkode: 2b613...c9a

Og her gjør du det igjen. Du påstår til det kjedsommelige at «ingen» har forklart deg hva som er problematisk med offentlig flagging av Pride, og når noen forsøker å foklare og nyansere så reduserer du meningsmotstanderen til at det «gjør vondt å se et regnbueflagg veie i vinden». Du er ikke ute etter å forstå, alt du vil er å redusere de som mener noe annet enn deg til livredde, hatefulle tapere.

Ikke så mye mangfold og toleranse å spore hos deg.  Noe som faktisk burde få deg til å forstå hva dette handler om, men det gjør det altså ikke. Toleranse er ikke et begrep du bare kan smykke deg med når det passer agendaen din.

Skrevet

Du tar feil. Men jeg skjønner at du ikke klarer å ta til deg kunnskap om dette og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg. Du får irritere deg grønn, for Pride er kommet for å bli og KrF sitt forslag vil aldri bli vedtatt. Jeg håper at det klør deg på daglig basis. 

Jøyemeg. 

Og DER tapte du diskusjonen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du tar feil. Men jeg skjønner at du ikke klarer å ta til deg kunnskap om dette og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg. Du får irritere deg grønn, for Pride er kommet for å bli og KrF sitt forslag vil aldri bli vedtatt. Jeg håper at det klør deg på daglig basis. 

Jøyemeg. 

"Du tar feil. Men jeg skjønner at du ikke klarer å ta til deg kunnskap om dette og jeg gidder ikke bruke mer tid på deg. Du får irritere deg grønn, for Pride er kommet for å bli og KrF sitt forslag vil aldri bli vedtatt. Jeg håper at det klør deg på daglig basis."

Bare det at forslaget har kommet, er et steg i riktig retning. Så mye motstand som det er nå,, har det ikke vært tidligere. Dette er et langt lerret å bleke, men for meg er det ingen tvil om at pendelen nå har snudd. I fjor var det to barn i min sønns klasse som holdt seg borte under markeringen. I år er det så vidt jeg vet fem. Og mange sider det rett ut nå. Dette har gått for langt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og her gjør du det igjen. Du påstår til det kjedsommelige at «ingen» har forklart deg hva som er problematisk med offentlig flagging av Pride, og når noen forsøker å foklare og nyansere så reduserer du meningsmotstanderen til at det «gjør vondt å se et regnbueflagg veie i vinden». Du er ikke ute etter å forstå, alt du vil er å redusere de som mener noe annet enn deg til livredde, hatefulle tapere.

Ikke så mye mangfold og toleranse å spore hos deg.  Noe som faktisk burde få deg til å forstå hva dette handler om, men det gjør det altså ikke. Toleranse er ikke et begrep du bare kan smykke deg med når det passer agendaen din.

"Toleranse er ikke et begrep du bare kan smykke deg med når det passer agendaen din."

Debattens beste kommentar, faktisk!

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og DER tapte du diskusjonen.

Åhhhhnei 😱😱😱dommen har falt. 

Jeg er knust😭

Skrevet
Lus skrev (På 16.5.2025 den 14.31):

Alle som ikke ønsker flagging med Pride-flagget f.eks. Favner ingen av dem. Og de er trolig majoriteten.

Jo, regnbueflagget favner også de som er imot flagget. Det er hele poenget med regnbueflagget. Det står for inkludering og toleranse, for ALLE.

LGBTQ har tatt det i bruk, og mange tror da at det bare favner om de skeive. Det er feil. Det favner om ALLE! Det handler om at vi skal vise toleranse og aksept for hverandre. Det er et politisk flagg i den forstand at det verner om demokratiet og yttringsfriheten.

Har du blitt kneblet i denne diskusjonen? Har admin slettet kommentarene dine, eller har du fått lov å uttrykke meningene dine? Det er det regnbueflagget står for.

Anonymkode: 4a005...8dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jo, regnbueflagget favner også de som er imot flagget. Det er hele poenget med regnbueflagget. Det står for inkludering og toleranse, for ALLE.

LGBTQ har tatt det i bruk, og mange tror da at det bare favner om de skeive. Det er feil. Det favner om ALLE! Det handler om at vi skal vise toleranse og aksept for hverandre. Det er et politisk flagg i den forstand at det verner om demokratiet og yttringsfriheten.

Har du blitt kneblet i denne diskusjonen? Har admin slettet kommentarene dine, eller har du fått lov å uttrykke meningene dine? Det er det regnbueflagget står for.

👏🏻👏🏻👏🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det neste blir vel at du skal fortelle meg at jeg liker fiskeboller i hvit saus også.

Skrevet
Lus skrev (5 minutter siden):

Det neste blir vel at du skal fortelle meg at jeg liker fiskeboller i hvit saus også.

Jeg har ikke skrevet noe med at du liker flagget? Jeg skrev at det favner om deg også, selv om du er motstander. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe med at du liker flagget? Jeg skrev at det favner om deg også, selv om du er motstander. 

Skal det virkelig favne alle? Nazister, pedofile overgripere, mobbere, diktatorer osv. Hvis alle er inkludert mister jo flagget hele sin betydning. Det går ikke an å være for noe uten å være mot motsatsen.

Anonymkode: f200d...c7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal det virkelig favne alle? Nazister, pedofile overgripere, mobbere, diktatorer osv. Hvis alle er inkludert mister jo flagget hele sin betydning. Det går ikke an å være for noe uten å være mot motsatsen.

Hvordan skal man kunne diskutere når premissene blir slik? Hva med å skjønne at det favner alle, men dem som bryter loven og/eller generelt er ræva mennesker utestenger seg selv. 

Kritikere mot prideflagg hevder at det norske flagget er inkluderende nok. Hva er synet ditt på det og de gruppene du nevner her?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal man kunne diskutere når premissene blir slik? Hva med å skjønne at det favner alle, men dem som bryter loven og/eller generelt er ræva mennesker utestenger seg selv. 

Kritikere mot prideflagg hevder at det norske flagget er inkluderende nok. Hva er synet ditt på det og de gruppene du nevner her?

Det norske flagget markerer nasjonalstaten Norge, det inkluderer menneskene her, inklusive dem jeg nevnte. Det betyr ikke at handlingene deres er godtatt. Motsatsen er all verdens andre nasjonalstater. 

Prideflagget ble lages om et symbol for homofile og "skeive". Det synes jeg det fungerer fint som. Det har vært et godt symbol på at de og deres måte å leve på også bør være en akseptert og likeverdig del av samfunnet. Problemet er når det skal inkludere "alt".  Når det ikke finnes et alternativ har ikke flagget lengre noen mening. Det blir som at ordene "lys" eller "norsk" ikke gir mening om det ikke fantes mørke eller utlendinger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Altså… dette ble syltynt. Da kan man jo heise et hvilket som helst flagg og insistere på at JODAAA, flagget vårt favner deg også, enten du identifiserer deg med det eller ikke, enten du støtter saken eller ikke.

Vi har allerede et flagg som favner alle, nemlig det norske. Hvis ikke regnbueflagget hadde symbolisert noe annet/mer enn oss alle, så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Joda. Tall fra SSB viser at snaut 5% av befolkningen er skeive/homofile/lesbiske/flytende/bifil el. Og videre er det åpenbart at flere nå markerer motstand mot offentlig Pride-flagging. Det er nå langt klarere tale mot å fjerne flagget fra offentlige flaggstenger enn tidligere. Det er jo bare å åpne en avis. At noen roper høyt FOR flagging, betyr heller ikke at DE har massene bak seg. 

Anonymkode: 22a48...d23

Men her virker det som om det kun er fokus på seksualiteten til folk. Det er jo ikke kun dette pride handler om. Pride er også de som er trans, de som er polyamorøse, de som er innenfor kink, de som har åpne forhold, de som er aseksuelle, og mange mange mer, men om du kun ser på tall for noen i forhold til hva de tenner på så ser jeg at tallene virker små.

Anonymkode: 40aee...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men her virker det som om det kun er fokus på seksualiteten til folk. Det er jo ikke kun dette pride handler om. Pride er også de som er trans, de som er polyamorøse, de som er innenfor kink, de som har åpne forhold, de som er aseksuelle, og mange mange mer, men om du kun ser på tall for noen i forhold til hva de tenner på så ser jeg at tallene virker små.

Anonymkode: 40aee...116

Dersom du ser bort fra de som ikke oppgir at de har noen spesiell seksualitet, så utgjør de overnevnte ca 5% i følge mindre undersøkelser. Den siste store undersøkelsen som ble gjort i Norge, viste et lavere tall.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så generøst av deg. Jeg opplever det imidlertid ikke sånn. Tvert om blir de som ønsker Pride bort fra skolen gjerne utsatt for svært stygge meldinger, ref. KRF. Men det er kanskje sånn inkluderingen fungerer hos flag-hags. Den man elsker tukter man? Men hva vet vel jeg om det jeg er inkludert i og ikke. Svært lite tydeligvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har allerede et flagg som representerer oss som folk, jeg klarer på ingen måte å se at det er problematisk å bruke det norske flagg når noe markeres, enten det er bursdag, grunnlovsdag eller heises i solidaritet. 

Det jeg derimot kan se et problem med, er om nok folk ønsker, kan det fort henges det opp et annet flagg. Det har allerede skjedd, og de som okkuperte og hengte opp det flagget synes nok sikkert at de blåøyde og blonde nordmenn ble godt representert, selv om følelsen ikke var gjensidig. Nå er det selvfølgelig et stykke fra det flagget til det som diskuteres her, men det er også mange mellom, så hvorfor ikke bare holde det så enkelt at vi bruker det som allerede er her OG representere alle. 

Anonymkode: 3f851...8b3

Skrevet

Nå er det Stortinget som nekter å vise inkludering og støtte til minoritetene.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mdg-raser-dette-er-veldig-skuffende/17722903/

Anonymkode: db9eb...f06

Jeg lurer oppriktig på når den eneste måten å vise støtte til Pride-bevegelsen på var å heise Pride-flagget på offentlige steder. Og hvor pokker er valgfriheten når de som ikke vil heise flagget blir beskyldt for å hate skeive?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer oppriktig på når den eneste måten å vise støtte til Pride-bevegelsen på var å heise Pride-flagget på offentlige steder. Og hvor pokker er valgfriheten når de som ikke vil heise flagget blir beskyldt for å hate skeive?

Det går feil vei etter at Trump ble president. 

Anonymkode: db9eb...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...