Anonym bruker Skrevet 13. mai #26 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gjør det noe? Med unntak av de virkelig gamle og verdifulle bøkene er jo det bare hyggelig. Anonymkode: 4c444...626 Det handler om folkeskikk. Er det ingen av dere som har fått oppdragelse? Man tar ikke på ting med mindre a) man er en baby som vil putte det i munnen, b) man skal bruke den tingen man tar på, eller c) man ønsker å fremstå som åndsforlatt. Anonymkode: 624e9...866
Anonym bruker Skrevet 13. mai #27 Skrevet 13. mai Jeg liker å se på ting andre har fremme, jeg rett og slett eeelsker å se på ting jeg syns er fine, interessante, eller bare gode å se på. Sikkert på samme måte som noen liker å smake/lukte på forskjellige typer viner (jeg liker ikke vin). Men jeg LETER ikke opp ting hos andre, og skuffer og skap åpner jeg slett ikke. Det er frekt. Men de tingene jeg selv har framme, tenker jeg er fritt fram å se på altså. Ting jeg ikke vil at andre skal klå på er satt bort eller står i glasskap. Faktisk liker jeg godt folk som ser seg rundt og setter pris (eller ikke setter pris) på tingene vi har framme. Det viser at de er interessert i å bli kjent med hvem jeg/vi er. Og jeg blir bedre kjent med andre når jeg får se hva de har framme i husene sine. Man finner ut mye om folk sånn. Folk som legger merke til det som er rundt seg, og som er interessert i bøkene jeg har framme, får stjerne i boka av meg! Bruk gjerne pianoet mitt, og! Anonymkode: ee666...ee4
Anonym bruker Skrevet 13. mai #28 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Faktisk liker jeg godt folk som ser seg rundt og setter pris (eller ikke setter pris) på tingene vi har framme. Det viser at de er interessert i å bli kjent med hvem jeg/vi er. Det var da et veldig materialistisk syn på verden. Har dere ingenting å prate om eller gjøre? Anonymkode: 624e9...866
Rhapsody in blue Skrevet 13. mai #29 Skrevet 13. mai (endret) Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det var da et veldig materialistisk syn på verden. Har dere ingenting å prate om eller gjøre? Anonymkode: 624e9...866 Jeg synes det er materialistisk å ha ting fremme som man er så redd for at ingen kan ta på det. Man kan prate samtidig. Endret 13. mai av Rhapsody in blue
Rhapsody in blue Skrevet 13. mai #30 Skrevet 13. mai MissSaigon skrev (6 timer siden): Har du opplevd at noen har gjort det? Spurt om brev og post som ligger fremme? Da hadde jeg ledd høyt, tror jeg, det er helt absurd oppførsel. Bøker i bokhylle tenker jeg er for å ses i, og om noen finner noe de vil låne er det bare hyggelig. Ja, det har jeg opplevd. Det er ikke en person jeg lengre omgås, for det ble for invaderende. Absolutt enig med det med bøkene. Jeg trenger jo ikke bøker jeg allerede har lest, så om andre vil lese, så værsogod. Jeg flyttet nettopp og da kastet jeg masse bøker likevel, så hva er det å ha dissse bøkene for? Er vel knapt noen som leser bøker lengre. Har jeg noen interiørbøker, lar jeg de ligge fremme, nettopp for at besøk skal kunne bla i disse.
Anonym bruker Skrevet 13. mai #31 Skrevet 13. mai Rhapsody in blue skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er materialistisk å ha ting fremme som man er så redd for at ingen kan ta på det. Man kan prate samtidig. Jeg har ikke noe i mot at folk er nysgjerrige og ser og kanskje blar litt i ei bok. Men reagerer mer på slike som er vimsete av seg som gjør at ting ramler ned eller blar igjennom fotokalender der hele greia detter ned og blir bulkete fordi de skal sitte å bla å bla til tingen detter. Anonymkode: b1a39...af7
Rhapsody in blue Skrevet 13. mai #32 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke noe i mot at folk er nysgjerrige og ser og kanskje blar litt i ei bok. Men reagerer mer på slike som er vimsete av seg som gjør at ting ramler ned eller blar igjennom fotokalender der hele greia detter ned og blir bulkete fordi de skal sitte å bla å bla til tingen detter. Anonymkode: b1a39...af7 Ok, kun barna mine som ødelegger ting hos meg, ikke venner. Skjer heller ikke ofte med barna, men når de vokser, så blir de klumsete.
Anonym bruker Skrevet 13. mai #33 Skrevet 13. mai Det er uhøflig og tyder på dårlig oppdragelse. Flaut på vegne av den personen. Anonymkode: 6baf6...2f0
Stridsmøy Skrevet 13. mai #34 Skrevet 13. mai Rhapsody in blue skrev (9 timer siden): Jeg har mange ting, men aldri har noen tatt på tingene. Om de gjør, tenker jeg at de likte gjenstanden og det er jo bare gøy. Bøker i ei bokhylle, det hadde virkelig ikke gjort meg noe som helst. Men om de ser på brev som ligger på benken derimot og spør hva det inneholder, da synes jeg det er å gå litt langt. Da er du heldig, her det par stk som LESER uten å spørre. Og da tenker og sier jeg "Du leser ikke post hos andre som ikke er din egen!" Verste er at det ligger ikke en gang lett tilgjengelig, så det er frekt det! Disse brevleserene blir kun invitert hvis de absolutt må inviteres.
Anonym bruker Skrevet 13. mai #35 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var da et veldig materialistisk syn på verden. Har dere ingenting å prate om eller gjøre? Anonymkode: 624e9...866 Det var da et veldig snevert syn på hva man kan ha stående framme…. Er det materialistisk å snakke om kunst, reiser, kultur, håndverk? Hva man liker, hva man liker å gjøre, hva man er opptatt av i familien? Anonymkode: ee666...ee4
Anonym bruker Skrevet 13. mai #36 Skrevet 13. mai Rhapsody in blue skrev (4 timer siden): Ja, det har jeg opplevd. Det er ikke en person jeg lengre omgås, for det ble for invaderende. Absolutt enig med det med bøkene. Jeg trenger jo ikke bøker jeg allerede har lest, så om andre vil lese, så værsogod. Jeg flyttet nettopp og da kastet jeg masse bøker likevel, så hva er det å ha dissse bøkene for? Er vel knapt noen som leser bøker lengre. Har jeg noen interiørbøker, lar jeg de ligge fremme, nettopp for at besøk skal kunne bla i disse. Knapt noen som leser bøker? Det stemmer jo heldigvis ikke. Jeg har mange klassikere i bokhyllen som jeg leser om og om igjen, og jeg syns bare det er hyggelig at andre sjekker utvalget mitt. Og jeg har aldri kastet en bok i mitt liv! De jeg ikke vil ha leverer jeg til bruktmarked. Anonymkode: 8a063...9d5
Anonym bruker Skrevet 13. mai #37 Skrevet 13. mai Jeg har en veldig god kompis, som er fullstendig invaderende når han er på besøk. Jeg har kjent han hele over, og det er ikke noenting hemmelig mellom oss, derfor bryr det meg ikke så mye. Han er sannsynligvis mildt autist, så det er ikke for å være frekk. Hadde større problemer med en mamma i klassen til ungene. Vi har jevngamle barn på to trinn, så har blitt godt kjent gjennom årene. Når hun er her, er hun inni sikkert alle skuffer og skap på kjøkkenet. Det gav meg angst i starten, men har etterhvert skjønt at det bare er sånn hun er, litt preget av en oppvekst med en veldig spesiell mamma (som jeg har truffet). Det er bare å sørge for at det er rent og ryddig i alle skap på kjøkkenet før hun kommer på besøk🤣. Dette med bøker har jeg aldri tenkt over. Både i familien min og i vennegruppe min, går bøker på rundgang, og vi snakker mye om det. Har ikke problemer med at noen er i bokhylla mi. Anonymkode: 067e9...416
sug lut Skrevet 14. mai #39 Skrevet 14. mai Rhapsody in blue skrev (19 timer siden): Er vel knapt noen som leser bøker lengre. Alle oppegående mennesker leser bøker.
Anonym bruker Skrevet 14. mai #40 Skrevet 14. mai sug lut skrev (56 minutter siden): Alle oppegående mennesker leser bøker. Åpenbart ikke. Anonymkode: be89c...996
Anonym bruker Skrevet 14. mai #41 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Åpenbart ikke. Anonymkode: be89c...996 Åpenbart jo. Anonymkode: 63520...187
Rhapsody in blue Skrevet 14. mai #42 Skrevet 14. mai sug lut skrev (8 timer siden): Alle oppegående mennesker leser bøker. Er vel helst lydbøker, er det ikke?
sug lut Skrevet 14. mai #43 Skrevet 14. mai Rhapsody in blue skrev (19 minutter siden): Er vel helst lydbøker, er det ikke? Eh...
Anonym bruker Skrevet 14. mai #44 Skrevet 14. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Er vel helst lydbøker, er det ikke? Tuller du? Anonymkode: 8a063...9d5
Rhapsody in blue Skrevet 14. mai #45 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tuller du? Anonymkode: 8a063...9d5 Nei, jeg tuller ikke men jeg mente har bøker i bokhyller lengre, ikke at man ikke leser. Lydbøker er oppadgående trend. Selv har jeg alle ferdig lest bok på loftet. Det står ikke til pynt i bokhylla mi lengre. Bytt ut ordet lese med har. Litt svimete da jeg skreiv det.
Rhapsody in blue Skrevet 14. mai #46 Skrevet 14. mai sug lut skrev (53 minutter siden): Eh... Æ, aldri hørt på lydbok? Kan anbefales, da kan man høre det som podcast, i bil og alt. Du vet hva bil er?
Anonym bruker Skrevet 14. mai #47 Skrevet 14. mai Rhapsody in blue skrev (25 minutter siden): Nei, jeg tuller ikke men jeg mente har bøker i bokhyller lengre, ikke at man ikke leser. Lydbøker er oppadgående trend. Selv har jeg alle ferdig lest bok på loftet. Det står ikke til pynt i bokhylla mi lengre. Bytt ut ordet lese med har. Litt svimete da jeg skreiv det. ‘Man’ har jo bøker. Lydbok kommer i såfall i tillegg. Jeg hører aldri lydbok, for meg er det leseopplevelsen som er viktig. Anonymkode: 8a063...9d5
Rhapsody in blue Skrevet 14. mai #48 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): ‘Man’ har jo bøker. Lydbok kommer i såfall i tillegg. Jeg hører aldri lydbok, for meg er det leseopplevelsen som er viktig. Anonymkode: 8a063...9d5 Ja, jeg har også bøker men det gjør meg ingenting om noen tar på bøkene, ei heller om de ser på bøkene. Dersom jeg hadde hatt bøker jeg vil skjule, hadde jeg ikke hatt bøkene i bokhylla i stua mi, for å si det slik. Jeg har bøker fremme som gjestene kan bla i og de bøker jeg er ferdig med, gir jeg enten videre, eller kaster. Leksikon samlingen min, den kastet jeg. Ingen er interessert i det lengre.
Anonym bruker Skrevet 14. mai #49 Skrevet 14. mai Rhapsody in blue skrev (6 minutter siden): Ja, jeg har også bøker men det gjør meg ingenting om noen tar på bøkene, ei heller om de ser på bøkene. Dersom jeg hadde hatt bøker jeg vil skjule, hadde jeg ikke hatt bøkene i bokhylla i stua mi, for å si det slik. Jeg har bøker fremme som gjestene kan bla i og de bøker jeg er ferdig med, gir jeg enten videre, eller kaster. Leksikon samlingen min, den kastet jeg. Ingen er interessert i det lengre. Hvis du har bøker selv er det jo rart at du antar at andre hører mest på lydbøker. Jeg syns heller ikke at det gjør noe at andre tar på bøkene mine (!), det har jeg aldri tenkt over engang. Anonymkode: 8a063...9d5
Anonym bruker Skrevet 14. mai #50 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du har bøker selv er det jo rart at du antar at andre hører mest på lydbøker. Jeg syns heller ikke at det gjør noe at andre tar på bøkene mine (!), det har jeg aldri tenkt over engang. Anonymkode: 8a063...9d5 Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Ja, jeg har også bøker men det gjør meg ingenting om noen tar på bøkene, ei heller om de ser på bøkene. Dersom jeg hadde hatt bøker jeg vil skjule, hadde jeg ikke hatt bøkene i bokhylla i stua mi, for å si det slik. Jeg har bøker fremme som gjestene kan bla i og de bøker jeg er ferdig med, gir jeg enten videre, eller kaster. Leksikon samlingen min, den kastet jeg. Ingen er interessert i det lengre. Anonym bruker skrev (2 timer siden): ‘Man’ har jo bøker. Lydbok kommer i såfall i tillegg. Jeg hører aldri lydbok, for meg er det leseopplevelsen som er viktig. Anonymkode: 8a063...9d5 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Åpenbart ikke. Anonymkode: be89c...996 Kan dere plis lage en egen tråd om denne tema? Takk Anonymkode: b1a39...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå