Anonym bruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Ok, vær helt, helt ærlig nå. Sier du ukedager når du mener mandag-fredag? Jeg synes jeg hører det over alt, jeg har til og med lest det i flere artikler og bøker i det siste også. Hvis du er av dem, så er altså ukedager alle dagene i en uke, fra mandag-søndag. Hverdager derimot er det som kjennetegner dager som ikke er søndager og helligdager, men som mer allment pleier å referere til mandag-fredag og minus ferie. Anonymkode: 2f761...ede
Anonym bruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Du går altså ut fra at de som svarer på slike spørsmål ikke er ærlige? Anonymkode: ab3e9...d04
Anonym bruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Sier ukedag/hverdag/virkedag. Hva jeg bruker kommer an på sammenhengen. Anonymkode: 158fe...29c
Anonym bruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du går altså ut fra at de som svarer på slike spørsmål ikke er ærlige? Anonymkode: ab3e9...d04 Veldig mange som får påpekt eller blir gjort oppmerksom på at noe de selv gjør er feil, vil gjerne ikke innrømme at de gjør den feilen selv. Så ja, jeg synes det er rimelig å anta at ikke alle er helt ærlige. HI Anonymkode: 2f761...ede
Anonym bruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Språk er dynamisk. Når mange nok gjør noe, blir det riktig. Svært mange sier i uka vs i helga og ukedagene om hverdager. Såpass mange at det neppe kvalifiserer som feil lenger. Anonymkode: 2f5de...08c
Anonym bruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Ukedager og helgedager. Og gjett hva. Du fikk ikke bestemme. Anonymkode: d3f4b...6e1
Anonym bruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ukedager og helgedager. Og gjett hva. Du fikk ikke bestemme. Anonymkode: d3f4b...6e1 Jeg bestemmer ikke, men en hvilken som helst ordbok vil fortelle deg at det er en forskjell. Så kan du selv velge om du vil si feil eller ikke. HI Anonymkode: 2f761...ede
the amazing spidermamma Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai https://naob.no/ordbok/ukedag Hi, du tar feil. Ukedag har to betydninger. Den ene er ukedag som i en av dagene i hele uka, den andre er slik: 2) hverdag, virkedag| til forskjell fra helg https://ordbokene.no/nob/bm/ukedag Samme her. Så: en hvilken som helst ordbok viser at du ikke har greie på det du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Veldig mange som får påpekt eller blir gjort oppmerksom på at noe de selv gjør er feil, vil gjerne ikke innrømme at de gjør den feilen selv. Så ja, jeg synes det er rimelig å anta at ikke alle er helt ærlige. HI Anonymkode: 2f761...ede Så slitsomt å gå rundt og tenke over dette! Bruke tid på dette. 😬 Anonymkode: 72a41...0cf
Anonym bruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Ja, med rette bruker både jeg og de fleste jeg kjenner begrepet "ukedager" om hverdager fra mandag til fredag, andre ganger bruker jeg begrepet hverdager, helt uten mål og mening egentlig. Anonymkode: a24b4...962
Anonym bruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai Gud for en kjedelig person du er HI. Anonymkode: 19c64...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå