Anonym bruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Hun sier at det er ikke henne å være russ. Jeg vet at hun er sosial, men denne helgen har hun vært hjemme og sett tv, og vært på rommet. Jeg føler hun går glipp av noe. Hun har fortsatt mulighet til å låne russedress og være med i gjengen. Jeg føler det har vært litt stusselig helg. Jeg er opptatt av at barna skal være sosiale. Noen flere ungdommer i samme situasjon? Anonymkode: 816ba...c95
Anonym bruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Min var ikke på en eneste russefest da hen var russ i fjor, og sier seg veldig glad for det nå. Da kastet hen ikke bort de pengene, sier hen. Anonymkode: 6999a...74e
Anonym bruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Min har valgt vekk russetiden. Det har flere av vennene hennes også. Denne helgen har hun vært hjemme og forberedt seg til de to skriftlige eksamenene hun skal ha i uken som kommer. Hun vil ikke drikke og hun har ikke lyst til å bruke pengene sine på russeting. Anonymkode: f09f9...4e1
Anonym bruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Kjæresten til sønnen min er russ nå og det er labre greier med feiring i den gjengen. Sønnen er russ neste år og det blir nok ikke voldsomme greiene på han heller. Så lenge de er fornøyde så Anonymkode: e7729...da1
Anonym bruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Min datter er russ i år og de har feiret lite. Bruker mest tid på å forberede seg til eksamen, ta livet med ro og være sammen med venninnene, som heller ikke feirer noe særlig. Virker som russen, iallfall i vår by, er en stille og rolig gjeng. Anonymkode: 11b2e...68c
Anonym bruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai 2 hours ago, Anonym bruker said: Hun sier at det er ikke henne å være russ. Jeg vet at hun er sosial, men denne helgen har hun vært hjemme og sett tv, og vært på rommet. Jeg føler hun går glipp av noe. Hun har fortsatt mulighet til å låne russedress og være med i gjengen. Jeg føler det har vært litt stusselig helg. Jeg er opptatt av at barna skal være sosiale. Noen flere ungdommer i samme situasjon? Anonymkode: 816ba...c95 Jeg var som datteren din, gadd ikke bruke penger på det jeg anså som tull. Var blandt de "populære", men de vennene jeg var med gikk ikke på samme vgs som meg. Føler ikke jeg gikk glipp av noe, heller tvert i mot. Hvis hun ikke vil så la henne få lov, er jo bra å ha egne meninger og ikke bare følge flokken Anonymkode: 0e70a...16a
Pobie Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Hvis hun selv ikke mener hun går glipp av noe må du la henne styre dette selv. Høres ikke ut som det er snakk om sosial angst eller utestenging, kun at hun ikke vil. Det må da være lov.
Anonym bruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Det virker som om hun har tatt et begrunnet valg, min datter vil heller ikke være russ. Tror disse ungdommene våre trenger helger hvor de bare slapper av, særlig i eksamensperioden 😊 Anonymkode: 8e5c8...d7a
prekæs Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Har hun det bra i livet sitt, er vel det et valg du skal være glad for. Tror forresten det er en trend, positiv i mine øyne. Er langt verre å starte voksenlivet med masse gjeld, fordi det skulle ta av i russetiden.
Anonym bruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hun sier at det er ikke henne å være russ. Jeg vet at hun er sosial, men denne helgen har hun vært hjemme og sett tv, og vært på rommet. Jeg føler hun går glipp av noe. Hun har fortsatt mulighet til å låne russedress og være med i gjengen. Jeg føler det har vært litt stusselig helg. Jeg er opptatt av at barna skal være sosiale. Noen flere ungdommer i samme situasjon? Anonymkode: 816ba...c95 det er ikke alle som er interessert i og fly ute hele tiden og det er helt greit Anonymkode: 2d982...e97
Anonym bruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai Min yngste valgte bort russetiden. Ville fokusere på skolen. Går nå på universitet i utlandet, er sosial og velfungerende på alle måter. Ikke alle som trenger ukesvis med flatfyll og knulling bak en busk. Anonymkode: d9720...d9f
Anonym bruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai Jeg tenker det er et helt greit valg å ta. Kjenner flere som ikke har tatt del i russefeiringen. Jeg hadde vært mere bekymret hvis fest og fyll gikk utover eksamen og dermed videre utdanning. Anonymkode: fdc39...2cb
Anonym bruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai Anonym bruker skrev (På 11.5.2025 den 22.24): Hun sier at det er ikke henne å være russ. Jeg vet at hun er sosial, men denne helgen har hun vært hjemme og sett tv, og vært på rommet. Jeg føler hun går glipp av noe. Hun har fortsatt mulighet til å låne russedress og være med i gjengen. Jeg føler det har vært litt stusselig helg. Jeg er opptatt av at barna skal være sosiale. Noen flere ungdommer i samme situasjon? Anonymkode: 816ba...c95 Høres ut som hun er fornuftig. Mye bedre det enn å være overstadig beruset og gå rundt å gjøre teite russeknuter. Anonymkode: 2235d...b2a
Anonym bruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai Selv hadde jeg russebukse og russekort, men var ikke med på buss, og var bare én gang på Tryvann. Det var ikke noe for meg så jeg dro hjem tidlig med t-banen! Men min beste venninne på videregående var ikke russ da, så hadde ikke noen gode venner å være sammen med. De andre gode venninnene mine gikk i klassen under (2.), for jeg hadde vært på utveksling i 2. Klasse og måtte derfor ta noen 2. Klasse-fag i 3. og da ble jeg kjent med dem. Russetida er en kort, og i ettertid ganske uviktig, del av livet Anonymkode: b592d...25c
Anonym bruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai «Jeg er opptatt av at barna skal være sosiale». Hvis hun er russ så er hun vel voksen nok til å selv velge hvor sosial hun vil være. Det er ikke opp til deg. Det er ikke alle som er så sosiale, noen er introverte og trives godt i eget selvskap. Det må man bare akseptere. Anonymkode: 45dcb...09f
Anonym bruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai Min ungdom er en populær og sosial gutt. Har ikke bil/buss eller noe annet. Låner en russedress. Har blitt invitert x antall ganger på rulling og vært med en gang. Det syntes han var kjedelig. Er opptatt av idrett og skole. Har flere i sin omgangskrets som har valgt vekk russetiden. Det er en veldig annerledes avslutning på videregående enn jeg hadde, men med tre eksamener rundt 17. mai, så tar han nok et klokt valg. Anonymkode: 17e9d...8ef
Anonym bruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai Anonym bruker skrev (På 13.5.2025 den 18.03): Russetida er en kort, og i ettertid ganske uviktig, del av livet Anonymkode: b592d...25c Nja.... Ikke helt enig. For meg, og mine venner, var det en veldig viktig del av livet den gang, og noe jeg fortsatt tenker tilbake på med glede. Det var noen slitsomme uker - men vi hadde det veldig moro, og fikk minner for livet! Jeg er veldig glad jeg var russ. Har fått litt inntrykk av at det ikke er like viktig for dagens ungdom? Anonymkode: 45a2c...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå