Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #1 Skrevet 11. mai 2025 Burde vært forbudt, selv om det sikkert er vanlig. Sønnen min går på et fotballag der treneren også har sønnen sin på laget. Han spiller hver eneste kamp, starter hver eneste kamp, og er rett og slett hovedpersonen. Sønnen min og trenerens sønn er begge veldig gode. Men trenerens sønn er veldig ego. Dette er ikke kun min mening, men hjelpetreneren er frustrert over dette han også. Jeg forstår at foreldre må være trenere, men de burde være trenere innad i en klubb, og få tildelt et lag der de ikke har egne barn. Er det normalt med denne oppførselen, der trenere ikke klarer å se alle barna. Eller ungdommene, guttene er 14 år. De ser jo også hva som foregår. 4 stk vurderer å bytte lag. Jeg er usikker på om jeg skal støtte de eller om dette vil være likt på et annet lag. Anonymkode: b6e79...db0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #2 Skrevet 11. mai 2025 Dessverre helt typisk. Dette har tatt knekken på mangt et talent. Et av mine barn inkludert. Anonymkode: 4716a...d49
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #3 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dessverre helt typisk. Dette har tatt knekken på mangt et talent. Et av mine barn inkludert. Anonymkode: 4716a...d49 Så synd. Synes det er helt feil at det ikke stilles krav til trenere. De trener barn og ungdom, og det bør være et krav om å se alle barna. Men neida, så lenge egen pode er fornøyd så er det ok. Vurderer å be mannen min ta trenerkurs, og vise hvordan en trener BØR oppføre seg. Han er enig i at dette er feil, og hadde aldri sagt våre sønner før andre barn. Rettferdig og inkluderende! Anonymkode: b6e79...db0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #4 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så synd. Synes det er helt feil at det ikke stilles krav til trenere. De trener barn og ungdom, og det bør være et krav om å se alle barna. Men neida, så lenge egen pode er fornøyd så er det ok. Vurderer å be mannen min ta trenerkurs, og vise hvordan en trener BØR oppføre seg. Han er enig i at dette er feil, og hadde aldri sagt våre sønner før andre barn. Rettferdig og inkluderende! Anonymkode: b6e79...db0 Det er såpass vanskelig å få trenere til alle lag, at man oftest må ta til takke med det man får. Hvis sønnen din er 14 år, så må du be ham bite sammen og holde ut. Når de når såpass alder pleier det snart å komme inn bedre trenere, eller han kan gå til annen klubb. Anonymkode: 4716a...d49
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #5 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er såpass vanskelig å få trenere til alle lag, at man oftest må ta til takke med det man får. Hvis sønnen din er 14 år, så må du be ham bite sammen og holde ut. Når de når såpass alder pleier det snart å komme inn bedre trenere, eller han kan gå til annen klubb. Anonymkode: 4716a...d49 Men bør han bite sammen tennene eller bare bytte klubb nå sammen med de andre som ikke er fornøyd? De spiller ikke for å bli proffe, de spiller fordi de synes det er gøy. Og da er det kjipt å stå som innbytter over halve kampen fordi trenerens gullgutt skal vise dribleskills hele kampen. Disse gutta som vil slutte er veldig gode, tror laget sliter om de slutter. Sønnen min scorer mål så og si hver kamp, så han må jo bety noe selv om han stort sett ikke får plass pga trenerens sønn. Anonymkode: b6e79...db0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #6 Skrevet 11. mai 2025 Trenere i breddefotballen jobber frivillig. Meld dere selv om dere vil endre noe, enten som trenere eller lagledere. Vår hovedtrener er helt super og han ser alle spillerne, men ja, hans sønn er med på veldig mye. Det skulle egentlig bare mangle at han får være med når far stiller opp for alles barn de fleste kveldene i uka. Det hadde han ikke kunne gjort om han ikke fikk tid med barna sine (han trener flere lag) samtidig. Noen drar det nok for langt men lokale idrettslag er ikke en del av velferdsstaten. Anonymkode: 5aed2...c86
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #7 Skrevet 11. mai 2025 Er sånn dessverre. Nå er min 17 og spiller på G19 og da er heldigvis ingen foreldre trenere Anonymkode: 74e91...ccb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #8 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så synd. Synes det er helt feil at det ikke stilles krav til trenere. De trener barn og ungdom, og det bør være et krav om å se alle barna. Men neida, så lenge egen pode er fornøyd så er det ok. Vurderer å be mannen min ta trenerkurs, og vise hvordan en trener BØR oppføre seg. Han er enig i at dette er feil, og hadde aldri sagt våre sønner før andre barn. Rettferdig og inkluderende! Anonymkode: b6e79...db0 Hvorfor var han ikke gjort det for lengst hvis de er 14 og kan du ikke gjøre det selv? Det pleier ikke være veldig enkelt å få tak i trenere og en av de tingene som får trenere til å slutte er klagete foreldre. Anonymkode: b71f0...610
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #9 Skrevet 12. mai 2025 Foreldre er trenere fordi ellers hadde det ikke vært noe fotballag. Veldig få gjør det fordi de har skikkelig lyst. Så dette er noe de bruker sin tid og energi på for at guttene skal få spilt og jeg tviler på at noen av dem hadde giddet å stille opp hvis de måtte trene ukjente barn. Selvfølgelig er det ikke optimalt at han favoriserer egen sønn, men du får tenke at det er prisen for at han gidder å stille opp som trener. Evt får dere tilby at dere stiller som trenere selv. Eller betale ekstra for å leie en utenforstående. Anonymkode: 51cac...425
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #10 Skrevet 12. mai 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Så synd. Synes det er helt feil at det ikke stilles krav til trenere. De trener barn og ungdom, og det bør være et krav om å se alle barna. Men neida, så lenge egen pode er fornøyd så er det ok. Vurderer å be mannen min ta trenerkurs, og vise hvordan en trener BØR oppføre seg. Han er enig i at dette er feil, og hadde aldri sagt våre sønner før andre barn. Rettferdig og inkluderende! Anonymkode: b6e79...db0 Mannen din? Hvorfor kan du ikke trene dem selv om du mener at du har så god greie på det? Jeg er så evig takknemlig for de to fedrene som har tatt på seg å trene våre 012 gutter. De møter på trening to ganger i uken hele året gjennom, uansett vær og vind. De reiser på bortekamp annenhver uke og er med på minst en cup i året. Kun for knapper og glansbilder, hadde det ikke vært for at foreldregruppen betaler så måtte de i tillegg betalt for sitt eget opphold på cupene. Våre trenere er bevisst på å ikke favorisere egne barn, men de er stort sett med på alle kampene, spesielt bortekamp. Man kan jo ikke forvente at trenerne skal reise kun med andre sine barn, noen fordeler skal man tross alt ha for innsatsen. Anonymkode: bd201...1c3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #11 Skrevet 12. mai 2025 Hvorfor er ikke du trener? Er det én ting som truer den frivillighetsbaserte idretten er det sutrete foreldre som vil at ANDRES barn skal få mindre spilletid så deres egen gullklump skal slippe å sitte på benken. Og om trenerens sønn er god, som du sier selv, er det ingen grunn til at han ikke skal få spille. Anonymkode: 9c1bf...6d9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #12 Skrevet 12. mai 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Trenere i breddefotballen jobber frivillig. Meld dere selv om dere vil endre noe, enten som trenere eller lagledere. Vår hovedtrener er helt super og han ser alle spillerne, men ja, hans sønn er med på veldig mye. Det skulle egentlig bare mangle at han får være med når far stiller opp for alles barn de fleste kveldene i uka. Det hadde han ikke kunne gjort om han ikke fikk tid med barna sine (han trener flere lag) samtidig. Noen drar det nok for langt men lokale idrettslag er ikke en del av velferdsstaten. Anonymkode: 5aed2...c86 Takk fot innspill. Ja noen drar det for langt. Synd at dette er normalen. I vårt tilfelle er de 4 som vurderer å slutte god venn med trenerens sønn. Men pga farens oppførsel misliker de både treneren og sønnen til en viss grad nå. Har såklart snakket med sønnen min om dette, det skal ikke gå utover kompisen. Men det går jo utover ha hvis de slutter og han står "alene" igjen på laget. Anonymkode: b6e79...db0
Anonne Skrevet 12. mai 2025 #13 Skrevet 12. mai 2025 Jeg er trener for laget til min datter, hun er spiller på lik linje som de andre spillerene. alle spillerene skal ha like mye spilletid, vi driver med lagspill, alle spillerene er like viktige.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #14 Skrevet 12. mai 2025 Jeg skjønner st du irriterer deg, men det er ikke sikkert at disse guttene ville ha fortsatt så mye lenger uansett trener. De er 14, og i den alderen begynner de fleste å skjønne at de ikke kommer til å bli proffe. Da virker det ikke meningsfylt å bruke så mye tid og krefter på en aktivitet som ikke fører noe sted. Veldig mange slutter når de kommer i tenåra. Senere begynner de kanskje på treningsstudio eller noe som gir mer øyeblikkelig uttelling i stedet, eller de begynner på bedriftsidrettslaget eller noe sånt når de blir voksne. Det er jo på en måte trist, men det er en naturlig del av utviklingen. Anonymkode: b4eb8...bff
MissSaigon Skrevet 12. mai 2025 #15 Skrevet 12. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk fot innspill. Ja noen drar det for langt. Synd at dette er normalen. I vårt tilfelle er de 4 som vurderer å slutte god venn med trenerens sønn. Men pga farens oppførsel misliker de både treneren og sønnen til en viss grad nå. Har såklart snakket med sønnen min om dette, det skal ikke gå utover kompisen. Men det går jo utover ha hvis de slutter og han står "alene" igjen på laget. Anonymkode: b6e79...db0 Hvor har du fått det fra at din opplevelse er normalen? Du får jo flere innspill her på at det slett ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #16 Skrevet 12. mai 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner st du irriterer deg, men det er ikke sikkert at disse guttene ville ha fortsatt så mye lenger uansett trener. De er 14, og i den alderen begynner de fleste å skjønne at de ikke kommer til å bli proffe. Da virker det ikke meningsfylt å bruke så mye tid og krefter på en aktivitet som ikke fører noe sted. Veldig mange slutter når de kommer i tenåra. Senere begynner de kanskje på treningsstudio eller noe som gir mer øyeblikkelig uttelling i stedet, eller de begynner på bedriftsidrettslaget eller noe sånt når de blir voksne. Det er jo på en måte trist, men det er en naturlig del av utviklingen. Anonymkode: b4eb8...bff Disse vet at de ikke skal bli proffe, noe jeg poengterer lenger opp. Enig, trist. Men ekstra trist når de faktisk ønsker å spille, det er det som er gøy. Ikke treningsstudio. Anonymkode: b6e79...db0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #17 Skrevet 12. mai 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Mannen din? Hvorfor kan du ikke trene dem selv om du mener at du har så god greie på det? Jeg er så evig takknemlig for de to fedrene som har tatt på seg å trene våre 012 gutter. De møter på trening to ganger i uken hele året gjennom, uansett vær og vind. De reiser på bortekamp annenhver uke og er med på minst en cup i året. Kun for knapper og glansbilder, hadde det ikke vært for at foreldregruppen betaler så måtte de i tillegg betalt for sitt eget opphold på cupene. Våre trenere er bevisst på å ikke favorisere egne barn, men de er stort sett med på alle kampene, spesielt bortekamp. Man kan jo ikke forvente at trenerne skal reise kun med andre sine barn, noen fordeler skal man tross alt ha for innsatsen. Anonymkode: bd201...1c3 God greie? Haha, du er lur... Mannen min kan fotball, kan reglene. Jeg kan det ikke, har aldri påstått det. Selv om du konkluderer med det av en eller annen merkelig årsak. Jeg snakker om spilletid. At jeg ville vært rettferdig ift spilletid betyr ikke at jeg kan eller egner meg som trener. Anonymkode: b6e79...db0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2025 #18 Skrevet 12. mai 2025 Klubben har ett fotball styret, og mest sannsynlig en sporstlig leder. Meld fra der, så kan de se på det og evt gi tilbakemeldinger til treneren. Anonymkode: 5c2b2...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå