Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #1 Skrevet 11. mai 2025 Og som har treg fordøyelse som bivirkning? Jeg har brukt det i 10 mnd og fikk nærmest umiddelbart problemer med magen, og det har bare forverret seg. Fra å klare å gå på do ca to ganger i uken har det gradvis gått mot at jeg nå ikke får av meg noe uten medisiner/klyster. Har fått movocol på resept av fastlegen, og hun var ikke bekymret, men det begynner jeg å bli. I den grad at jeg vurderer å stoppe med medisinene, for dette kan ikke være sunt. Anonymkode: e5c34...29f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #2 Skrevet 11. mai 2025 Tommelfingerregelen er vel at tarmen lever greit med alt fra så sjelden som tre ganger i uka til så ofte som tre ganger om dagen. Men er man utenfor den normalen bør man jobbe litt med saken. Om du ikke kommer på do i det hele tatt uten klyster hadde jeg også blitt bekymret. Datteren min har irritabel tarm og kronisk forstoppelse, men når hun går på Movicol har hun avføring ca annenhver dag. Så hun har det på resept og tar det hver dag. Anonymkode: 38e93...fa4
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #3 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Tommelfingerregelen er vel at tarmen lever greit med alt fra så sjelden som tre ganger i uka til så ofte som tre ganger om dagen. Men er man utenfor den normalen bør man jobbe litt med saken. Om du ikke kommer på do i det hele tatt uten klyster hadde jeg også blitt bekymret. Datteren min har irritabel tarm og kronisk forstoppelse, men når hun går på Movicol har hun avføring ca annenhver dag. Så hun har det på resept og tar det hver dag. Anonymkode: 38e93...fa4 Takk for svar. Klyster brukes bare unntaksvis når jeg føler at jeg må få det ut kjapt, Dulcolax fungerer som regel bra. Hvor mange doser Movicol bruker datteren din pr dag? Jeg har tatt to ganger daglig i tre dager uten effekt. Det er ikke slik at jeg har smerter og følelsen av forstoppelse, jeg trenger bare ikke gå på do (sorry for private detaljer). Anonymkode: e5c34...29f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #4 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Takk for svar. Klyster brukes bare unntaksvis når jeg føler at jeg må få det ut kjapt, Dulcolax fungerer som regel bra. Hvor mange doser Movicol bruker datteren din pr dag? Jeg har tatt to ganger daglig i tre dager uten effekt. Det er ikke slik at jeg har smerter og følelsen av forstoppelse, jeg trenger bare ikke gå på do (sorry for private detaljer). Anonymkode: e5c34...29f Hun tar en pose om morgenen og en om kvelden, så to doser da. Bortsett fra uka hun har mensen, da tar hun bare en halv pose på kveld, hormonene påvirker jo magen de også. Hun får vondt i magen om hun ikke kommer seg på do da, blir oppblåst og stinn samtidig som hun får vondt i magen. Anonymkode: 38e93...fa4
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #5 Skrevet 11. mai 2025 Ja. På det verste gikk jeg 3 uker uten avføring. Det hjalp med Dulcolax tabletter og stikkpille i tillegg. På grunn av denne bivirkningen så hadde jeg et langt opphold fra medisinen, men bruker de nå og har samme problem. Jeg ender som regel opp med å ta Dulcolax hver fredag eller lørdag slik at jeg kan få bruke helgen til dobesøk. Det er derimot ikke alltid at det har noen effekt. Utrolig vanskelig bivirkning, magen blir større og større jo lenger ut i uken jeg kommer. Får i meg passe med fiber og masse vann og vet ikke hva annet jeg kan gjøre annerledes. Anonymkode: a8a7b...b29
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2025 #6 Skrevet 11. mai 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Og som har treg fordøyelse som bivirkning? Jeg har brukt det i 10 mnd og fikk nærmest umiddelbart problemer med magen, og det har bare forverret seg. Fra å klare å gå på do ca to ganger i uken har det gradvis gått mot at jeg nå ikke får av meg noe uten medisiner/klyster. Har fått movocol på resept av fastlegen, og hun var ikke bekymret, men det begynner jeg å bli. I den grad at jeg vurderer å stoppe med medisinene, for dette kan ikke være sunt. Anonymkode: e5c34...29f når legen ikke er bekymret så trenger ikke du og være det heller jeg har gått på den i noen mnd har slitt med treg mage i ca 4 år nå men det ble ikke værre på maysimba. spiser du nok grønnsaker? Anonymkode: 94eb1...382
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå