Gå til innhold

Pass av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har en hund som jeg har passet noen ganger om sommeren. I fjor ble hunden syk på epilepsi. De måtte avlyse ferien sin pgs hun ble skikkelig syk. Så da passet jeg den ikke. Men nå har de spurt om jeg vil passe den i sommer. Men jeg blir veldig usikker på om jeg vil pga jeg er redd for at den får anfall igjen. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 87a0d...aa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke passet noens hund frivillig om jeg ble truet med våpen. Men det er jo ikke sånn veldig relevant for hva du skal gjøre. 

Anonymkode: 6536e...7e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ikke passet noens hund frivillig om jeg ble truet med våpen. Men det er jo ikke sånn veldig relevant for hva du skal gjøre. 

Jeg liker å passe huden. Men veldig redd nå pga epilepsien 

Anonymkode: 87a0d...aa2

Skrevet

Vær ærlig om det til de som ber deg passe. Husk at om hunden får et anfall, så har det ikke noe å si hvor den er, anfallet kommer uansett.

Så snilt av deg å passe hund!

Anonymkode: 6c191...709

Skrevet

Jeg hadde sagt det som det var, at du er usikker på grunn av epilepsien.
Spør hva du eventuelt må gjøre dersom den får anfall, hvordan et anfall utarter seg, hvordan det forebygges, hvor ofte den får anfall og så videre, og så tar du en avgjørelse ut fra hvor trygg ut føler deg ut av svarene du får

Anonymkode: dcf56...7a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så hvorfor svarer du da?

Skrevet

Er det stor hund? Epilepsi kan se dramatisk ut for hunden, og det kan det være også. Men hvordan er hunden nå etter 1 år med epilepsi? Hvor ofte har den anfall og har den medisiner? 
Vår hund fikk epilepsi og var stor. Endte med avliving da ingen medisin tok det. 

Anonymkode: f178e...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Så hvorfor svarer du da?

Fordi spørsmålet er "hva ville du gjort."

Er åpenbart ingen her som kan avgjøre om TS skal passe sjuk bikkje eller ikke. 

Skrevet

Hunden til mamma har epilepsi, og den har ikke hatt et eneste anfall etter den begynte med medisiner. Så medisiner kan ta det veldig bra.

Anonymkode: 04377...c38

Skrevet

Har du førerkort og bor i nærheten av dyrlege? Da er den ikke noe mindre trygg hos deg enn hos de :) Hvis du vil hadde jeg gjort det :) 

Anonymkode: 3e609...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...