Gå til innhold

Noen med ungdom som har droppet ut av vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Sitter med samme bekymring som deg HI. Min sønn starter også på vgs etter sommeren, og han er så skolelei at hadde han fått sluttet på skolen så hadde han gjort det i går! Min har store lese og skrivevansker og henger etter i alle fag, har tilrettelagt norsk og matte på barneskolenivå og har tilrettelagt timeplan, dvs han har kortere skoledager, men selv med det så er det mye skulking/kommer for sent til timer/forsvinner fra timen osv. Har veldig dårlig karakterer i alle fag. Det er egentlig bare en yrkeslinje han vil gå på, men jeg er sterkt redd han ikke kommer inn ditt pga snittet..

Har en venninne som har en sønn som er to år eldre enn min som hadde samme utfordringer, han begynte på yrkeslinje og har virkelig blomstret! Får 4-5 i alle fag og trives skikkelig godt, så jeg håper det samme skjer med min sønn og ditt barn også🤞🏻

Anonymkode: 76126...dae

Hei! Vondt å høre om situasjonen din. Vi får krysse alt vi har og håpe på det beste. Klem!

Anonymkode: 4686a...f51

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Med iop har han vel søkt på særskilt inntak? God sjanse for å komme inn da om det ikke er altfor mange søkere. De har vel et bestemt antall plasser på særskilt.

Anonymkode: d2778...01f

Nei, for å søke på særskilt grunnlag må man ha omfattende behov for individuell tilrettelegging og vansker som gjør at man må følge et bestemt utdanningsvalg. Min sønn har heldigvis ikke så omfattende behov eller vansker, ja han har vansker men ikke på et slik nivå at han kunne søke på særskilt grunnlag 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hei! Vondt å høre om situasjonen din. Vi får krysse alt vi har og håpe på det beste. Klem!

❤️

Skrevet

Jeg hadde samme bekymring som deg for 2 år siden når min skulle begynne på VGS. Han hatet skolen gjennom hele barneskolen og ungdomsskolen og hadde null motivasjon. Men han startet på yrkesfag og virkelig blomstret. Nå sier han at han liker skolen og får mest 5 i karakter.

Anonymkode: f7d67...f13

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde samme bekymring som deg for 2 år siden når min skulle begynne på VGS. Han hatet skolen gjennom hele barneskolen og ungdomsskolen og hadde null motivasjon. Men han startet på yrkesfag og virkelig blomstret. Nå sier han at han liker skolen og får mest 5 i karakter.

Anonymkode: f7d67...f13

Takk for historien om håp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...