Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #1 Skrevet 9. mai 2025 Har ei venninne som ikke har barn, men katt. Katten er barnet hennes. Nå har katten vært syk og min venninne spiser ikke og sover ikke pga det. Og hun snakker kun om katten nå. Er dette normalt? Jeg har ikke dyr så jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 6433c...664
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #2 Skrevet 9. mai 2025 Litt mye kanskje, men hvis det bare er hun og katten så blir man nært knyttet. Kan ikke skjønne at det skulle plage noen. Anonymkode: 6cad5...af0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #3 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Litt mye kanskje, men hvis det bare er hun og katten så blir man nært knyttet. Kan ikke skjønne at det skulle plage noen. Anonymkode: 6cad5...af0 Plager meg bare at hun bare snakker om medisiner katten tar og hvor lite hun spiser. Litt kjedelig 😀 Anonymkode: 6433c...664
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #4 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Plager meg bare at hun bare snakker om medisiner katten tar og hvor lite hun spiser. Litt kjedelig 😀 Anonymkode: 6433c...664 Joda, jeg ser at det kan være kjedelig. Men hun er bekymret og det er det som opptar henne akkurat nå. Det er ikke alltid at det andre prater om er så interessant, det er ikke unormalt å snakke om det av den grunn. Anonymkode: 6cad5...af0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #5 Skrevet 9. mai 2025 Ja, det er faktisk ganske normalt. For folk uten barn kan kjæledyret være som familie, og kjærligheten de føler for katten eller hunden sin kan være like sterk som en forelder føler for et barn. Hvis katten er syk, er det naturlig at hun bekymrer seg, mister matlysten og ikke sover godt, akkurat som foreldre som bekymrer seg for barna sine. Selv om du ikke forstår det, er det viktig å respektere følelsene hennes. Anonymkode: 0f1c1...ade
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #6 Skrevet 9. mai 2025 Det er temmelig psykt. Anonymkode: b5930...ab1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #7 Skrevet 9. mai 2025 Jeg skjønner hva du mener. Jeg har en kollega som har en liten hund. Den har vært syk i vinter og jeg tror hun har kostet bortimot 100 000,- på prøver, medisiner, reiser til dyresykehus, spesialister osv. Hun snakker daglig om at det er så urettferdig at man kan få betalt fri når barna er syke mens hun må bruke feriedagene sine på å reise til veterinær med hunden. Jeg har mest vondt av hunden som blir utsatt for masse den ikke forstår og som daglig må holdes fast og tvinges i medisiner, ligge stille i bur osv. Anonymkode: b7a25...3a8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #8 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg har en kollega som har en liten hund. Den har vært syk i vinter og jeg tror hun har kostet bortimot 100 000,- på prøver, medisiner, reiser til dyresykehus, spesialister osv. Hun snakker daglig om at det er så urettferdig at man kan få betalt fri når barna er syke mens hun må bruke feriedagene sine på å reise til veterinær med hunden. Jeg har mest vondt av hunden som blir utsatt for masse den ikke forstår og som daglig må holdes fast og tvinges i medisiner, ligge stille i bur osv. Anonymkode: b7a25...3a8 Min venninne brukte egenmelding da hun tok fri en dag for å være med katten til dyrlegen Anonymkode: 6433c...664
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #9 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har ei venninne som ikke har barn, men katt. Katten er barnet hennes. Nå har katten vært syk og min venninne spiser ikke og sover ikke pga det. Og hun snakker kun om katten nå. Er dette normalt? Jeg har ikke dyr så jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 6433c...664 Ja det er ikke unormalt, det er jo et familie medlem Anonymkode: 1b9a8...048
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #10 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, det er faktisk ganske normalt. For folk uten barn kan kjæledyret være som familie, og kjærligheten de føler for katten eller hunden sin kan være like sterk som en forelder føler for et barn. Hvis katten er syk, er det naturlig at hun bekymrer seg, mister matlysten og ikke sover godt, akkurat som foreldre som bekymrer seg for barna sine. Selv om du ikke forstår det, er det viktig å respektere følelsene hennes. Anonymkode: 0f1c1...ade Føler det samme for kjæledyret og jeg har barn Anonymkode: 1b9a8...048
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2025 #11 Skrevet 10. mai 2025 Det er sikkert like kjedelig for henne å høre om barna dine, men som venninne godtar man slikt og er støttende og god, man skriver ikke om henne på et forum. Anonymkode: 0367e...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå