Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #1 Skrevet 9. mai 2025 Mulig dette bare er 40 års krisa (håper det) men føler meg så mett av dage liksom. Tenker hver dag når våkner at nok en dag av akkurat det samme. Alt er bare mer av det samme. Føler jeg har gjort det jeg trenger å gjøre liksom. Flere som føler sånn? Og noen som har noen råd? Anonymkode: 798f9...d6d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #2 Skrevet 9. mai 2025 Bestemoren min følte det litt sånn etter at hun fylte 85. Det løste hun med å prioritere hardt de tingene hun hadde lyst til, uten å tenke på om det var sunt, økonomisk eller fornuftig. Hun fikk mange gode år på den måten. Anonymkode: 989e7...0b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #3 Skrevet 9. mai 2025 Hvor gammel er barna dine? Er veldig vanlig å føle det slik når barna blir større og mer uavhengige. Man har brukt flere år på disse barna, og brått trenger de deg ikke lenger i like stor grad, og det blir litt tomt. Man må liksom prøve å finne seg selv igjen. Hva likte du å gjøre når du var yngre, hvilke interesser har du gitt opp i småbarnstiden, noe du kan starte meg igjen og så videre Anonymkode: b36e9...ba1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #4 Skrevet 9. mai 2025 Velkommen til 40åra. Er lei alt og alle 😅 er så forsynt av hverdagens kjas og mas at jeg kunne tenkt meg å blitt i senga dag inn og dag ut. Anonymkode: 9aff6...e63
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #5 Skrevet 9. mai 2025 Det er veldig vanlig å ha en psykisk "dip" i overgangene i livet. Man har allverdens nav på det, for mange opplever det samme. Akkurat når denne dip'en kommer er litt forskjellig, men siden mange opplever det samme finner du et passende navn 😅 40-års krise, empty nest syndrome, 50-års krise, peri-menipause, overgangsalderen, pensjonistkrisa osv. Anonymkode: 33692...117
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #6 Skrevet 9. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og noen som har noen råd? Anonymkode: 798f9...d6d HRT 💕💕💕 Anonymkode: c7489...6f8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #7 Skrevet 9. mai 2025 Husk at det er du som styrer skuta. Livet blir ikke spennende av seg selv, og ingen andre kan fylle det med mening for deg. Så løft hodet, ta et dypt pust, og bestem deg for hva du vil gjøre annerledes. Du har mer kraft i deg enn du tror! Anonymkode: 32bc9...ff1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #8 Skrevet 9. mai 2025 Tenker ikke at jet er mett av dage, men tenker som hun som snakker om 85-åringen. Jeg prøver å gjøre mer av det som gir meg glede. Har kuttet ut mye people pleasing. Har sluttet å tenke som en økonom på alt og gradvis begynt å tenke på hvem jeg egentlig er. Når jeg gjør det jeg liker, er jeg så lykkelig. Skulle veldig gjerne jobbet mindre. Anonymkode: 49927...953
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #9 Skrevet 9. mai 2025 For min del. Ble nettopp 40! Jeg har et totalt annet syn på karriere nå enn bare for 5 år siden. For 10 år siden skulle jeg gjøre karriere ( uten noe konkret plan). Innså etter å få barn at livet er så mye mer enn å vise seg frem for andre, for det var faktisk mye av motivasjonen jeg hadde for å gjøre karriere. Nå lever jeg for meg selv, for min egen lykke og barnas lykke. Bryr meg ikke om utseende i nevneverdig grad, stiller dumme spørsmål og kan fint ha lavstatusjobben om jeg liker den og jeg får greit betalt. Det er ikke på jobb jeg briljerer, men innen det kreative. Anonymkode: 49927...953
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #10 Skrevet 9. mai 2025 Hei du Jeg kjenner igjen den følelsen du beskriver, og jeg tror mange gjør det selv om det kanskje ikke alltid sies høyt. Når hverdagen går i samme mønster og alt føles litt flatt, kan det være lett å miste gnisten og undre seg over hva som egentlig gir mening. Mitt råd er å være litt mild med deg selv akkurat nå. Du trenger ikke ha alle svarene eller gjøre store forandringer med en gang. Prøv å finne små ting i hverdagen som kan gi deg litt glede eller ro, som en tur i naturen, en kopp te med favorittmusikken på, eller et lite prosjekt som er bare ditt. Noen ganger kan også en god prat med en venn eller en profesjonell hjelpe til med å rydde litt i tankene. Du er ikke alene om å føle det sånn. Det kan være starten på noe nytt og godt, selv om det føles tungt akkurat nå Anonymkode: 32bc9...ff1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2025 #11 Skrevet 9. mai 2025 HI her, tusen takk til dere alle som har svart❤️ Håper det "går over" etterhvert. Føler liksom ikke glede over det jeg før følte gav meg glede og energi. Nå er det bare samme bare i en ny innpakning om dere skjønner. Var litt gått å skrive her og se at jeg ikke er helt alene om å ha det sånn❤️ Anonymkode: 798f9...d6d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2025 #12 Skrevet 10. mai 2025 Jeg hadde det sånn, ca. 40. For meg var det riktig med ganske drastiske endringer. Jeg har gått fra eksmannen min, møtt mannen i mitt liv, skiftet karriere og sluttet med ting jeg ikke liker. Hele veien har jeg selvsagt ivaretatt barna best mulig, jeg gikk ikke fra et godt ekteskap. Jeg er en mye bedre mor nå. I dag kjenner jeg på livskraft og glede. Jeg er 40 år, og føler jeg har fått en ny sjanse til å leve rikt. Anonymkode: 3f2a9...6ef
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2025 #13 Skrevet 10. mai 2025 Vi fikk et barn til, vi😅ikke heeelt planlagt, men absolutt det beste som har skjedd. Nå er jeg 52 og har en tolvåring og rekker ikke kjede meg et minutt. Mens andre på min alder hviler middag og leter etter fritidsinteresser så har vi dagen fullt opp med treninger, cuper, turer, hjelp til skolearbeid og huset fullt av unger. Det holder meg ung til sinns og sprek i kroppen. Eneste sorgen er at vi mistet det som skulle bli småsøsken, det hadde vært greit å hatt et søsken på samme alder når de eldste har flyttet ut. Anonymkode: b2faa...f70
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2025 #14 Skrevet 10. mai 2025 Jeg er også mett av dage, HI. Men jeg er deprimert og har vært det lenge. Anonymkode: 3be39...03a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2025 #15 Skrevet 10. mai 2025 Det er ganske vanlig å ha en dupp i 40-årene. Kvinner er mest ulykkelige i denne alderen. Det har nok med alt fra hormoner til livssituasjon. I 40-årene forventes det at du har tak på livet, ungene er større med større utfordringer, foreldre blir skrante og trenger mer hjelp. Pluss at du på jobb ikke har helt samme slingringsmonn, for ungene er store og forventes å klare seg selv. Det gjør de stort sett, men tenåringer trenger en del de også og har sine utfordringer som går utover både nattesøvn og sinnsro innimellom. Tror vi bare må være litt greiere med oss selv. Jeg synes ikke mett av dage treffer helt for min del, selv om jeg har kjent på ei tåke siste årene. Mett av dage betyr mer for meg eldre og syke mennesker som kjenner det er greit å slippe tak i livet. Vi har mange år igjen, selv om dagene tidvis oppleves litt grå og trege. Anonymkode: 1d68b...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå