Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:02 #1 Skrevet fredag kl 12:02 LO mener nå at de har fått mandat fra sine medlemmer til å være aktiv i utenrikspolitikken: https://www.vg.no/nyheter/i/Vz8r16/lo-truer-med-boikott-av-israel. Er LO en alternativ regjering i Norge? Er det ikke nok å lage bråk i Norge? Blir det krav om Palestinske flagg på offentlige bygninger nå? Anonymkode: 137b7...c05
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:46 #2 Skrevet fredag kl 12:46 Her har forresten LO gjort en god jobb med å ekskludere norsk arbeidskraft fra normalt arbeid: https://www.minmote.no/nyheter/a/0Vyr80/umulig-aa-brodere-bunader-i-norge-til-tariffloenn?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row14_pos1&utm_medium=dre-681daa2faa1a15dbcee848f1 Anonymkode: 137b7...c05
Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:15 #3 Skrevet fredag kl 13:15 Ja. Nå blir det kun palestinske flagg i 17. mai toget. Anonymkode: af3eb...02a
Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:19 #4 Skrevet fredag kl 15:19 Meldte meg ut av lo forbundet jeg var i dag å grunn av dette Anonymkode: aaa86...65e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 18:08 #5 Skrevet fredag kl 18:08 Jeg skjønner ikke hvorfor fagforbund skal engasjere seg i sånne politiske temaer i det hele tatt, det er jo helt idiotisk. Anonymkode: 8601e...12b
Anonym bruker Skrevet i går, 06:58 #6 Skrevet i går, 06:58 Anonym bruker skrev (På 9.5.2025 den 20.08): Jeg skjønner ikke hvorfor fagforbund skal engasjere seg i sånne politiske temaer i det hele tatt, det er jo helt idiotisk. Anonymkode: 8601e...12b Det er fordi penger gir makt, og det går til hodet på folk. De tror de spiller en rolle overalt. LO burde holde seg til det de kan, og det er å gjøre medlemmene sine arbeidsledige ved å kreve stadig mer lønn og flere fordeler for sine medlemmer, slik at de kan ta knekken på "rikingene" som har skapt arbeidsplassene deres. Ikke at det er det smarteste akkurat, men det er jo deres fagfelt. Utenrikspolitikk har LO neppe særlige forutsetninger for å mene noe mer om enn deg og meg. Anonymkode: 137b7...c05
Anonym bruker Skrevet i går, 07:32 #7 Skrevet i går, 07:32 Anonym bruker skrev (På 9.5.2025 den 20.08): Jeg skjønner ikke hvorfor fagforbund skal engasjere seg i sånne politiske temaer i det hele tatt, det er jo helt idiotisk. Anonymkode: 8601e...12b Fagforbund er jo politiske. Jøyemeg. Anonymkode: af3eb...02a
Anonym bruker Skrevet i går, 07:33 #8 Skrevet i går, 07:33 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er fordi penger gir makt, og det går til hodet på folk. De tror de spiller en rolle overalt. LO burde holde seg til det de kan, og det er å gjøre medlemmene sine arbeidsledige ved å kreve stadig mer lønn og flere fordeler for sine medlemmer, slik at de kan ta knekken på "rikingene" som har skapt arbeidsplassene deres. Ikke at det er det smarteste akkurat, men det er jo deres fagfelt. Utenrikspolitikk har LO neppe særlige forutsetninger for å mene noe mer om enn deg og meg. Anonymkode: 137b7...c05 LO er jo ‘deg og meg’. Jeg blir skremt av så høy grad av uvitenhet som man ser i denne tråden! Anonymkode: af3eb...02a
Anonym bruker Skrevet i går, 09:10 #9 Skrevet i går, 09:10 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fagforbund er jo politiske. Jøyemeg. Anonymkode: af3eb...02a Sånne politiaske temaer skrev jeg, altså utenrikspolitikk. Anonymkode: 8601e...12b
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Fagforbund er jo politiske. Jøyemeg. Anonymkode: af3eb...02a Til en viss grad, men det er da en sammenslutning for arbeidere for å stille sterkere i forhandling, ikke utenrikspolitikk. LO er ikke det det en gang var, ei heller Arbeiderpartiet. Anonymkode: bef2d...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå