Gå til innhold

Full asylstopp i Tyskland, og AfD ikke lenger klassifisert som høyreekstremt

Anbefalte innlegg

Skrevet

24 timer etter innsetelsen beordret Alexander Dobrindt, innenriksminister i den nye, Tyske regjeringen, full asylstans ved alle tyske grenser. Dette skjer ved at paragrafen som Angela Merkel satte til side i 2015 (mulighet for å avvise asylsøkere på grensen), nå gjeninføres. Det er den Tyske avisen Bildt, som nå begeistret kan melde om dette.

“Fra onsdag og frem vil ALLE papirløse migranter bliver forhindret i at komme illegalt ind i landet ved de tyske grænser. De bliver også afvist, selv om de søger asyl”, skriver avisen.

I tillegg opphever tyske sikkerhetsmyndigheter vedtaket om å stemple AfD som høyreekstremistisk. Er det allikevel håp for Europa? Eller kommer konvensjoner og EU-forordninger, spenne ben på tyskernes forsøk på kontroll over egne grenser?

Anonymkode: 3df5c...180

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er en stor politisk kursendring i Tyskland, men det gjenstår å se om den faktisk kan gjennomføres fullt ut innenfor EU-regler og internasjonale avtaler. Opphevingen av AfD-stempelet betyr heller ikke at partiet er ufarlig. Dette vil nok skape debatt fremover!

Anonymkode: 79e1b...02a

Skrevet

Det burde vel ikke være radikalt å stoppe illegal innvandring…?

Anonymkode: 4cd67...d1f

Skrevet

Asyl er et uthulet begrep dessverre. De som søker asyl søker egentlig arbeid og velstand. Det er forståelig nok, og vi bør hjelpe andre, men å innvilge en plass i en oppblåst velferdsstat er helt feil. Enten må det bli stopp, eller så må velferdsstaten avvikles. Det er det reelle valget. Fortsetter innvandringen vil velferden uansett bli avviklet, vi går konkurs rett og slett. 

Anonymkode: 11b02...1c1

Skrevet

Dette var de første positive utenriks nyhetene på lenge

Anonymkode: 22a58...a60

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette var de første positive utenriks nyhetene på lenge

Anonymkode: 22a58...a60

Enig. Følte meg litt optimistisk på vegne av Europa faktisk. Men mange skjær i sjøe, selvsagt. Mange som lønsker å stikke kjepper i hjulene for en hver innstramning på migrasjonsfeltet.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det burde vel ikke være radikalt å stoppe illegal innvandring…?

Anonymkode: 4cd67...d1f

Nei det burde ikke det. Men er det merkelig nok allikevel.

Skrevet

Jøss. Men ingenting om dette i norske medier? Iallfall ikke etter mine algoritmer

Anonymkode: 85ffe...f6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss. Men ingenting om dette i norske medier? Iallfall ikke etter mine algoritmer

Nei, det finner ikke jeg heller. Men har lest om det i dansk avis.

Skrevet

Dette har jo NRK, samt Finansavisen allerede skrevet om, så at Norske aviser ikke skriver om skjerpet kontroll er jo bare tull.

Videre har han ikke opphevet noe vedtak, han er skeptisk til at AfD ble stemplet som høyreekstrem.

Anonymkode: 4b86a...a38

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det finner ikke jeg heller. Men har lest om det i dansk avis.

Litt rart?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette har jo NRK, samt Finansavisen allerede skrevet om, så at Norske aviser ikke skriver om skjerpet kontroll er jo bare tull.

Videre har han ikke opphevet noe vedtak, han er skeptisk til at AfD ble stemplet som høyreekstrem.

Kilder? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kilder? 

Bare å google det...

Annonse

Skrevet

Bare å google det...

Det var du som påstod at det var skrevet om i nrk og finansavisen, da kan du finne kildene på det og. 

Skrevet

Det er sikkerhetstjenesten som har opphevet vedtaket, ikke forbundskansleren hvis det var det du tenkte på. Saken er tilbake der den var. AfD har fortsatt mistanke om høyreekstremisme rettet mot seg, men ikke mer enn det. Saken skal opp i domstolen.

Skrevet

Kilder? 

Lurer jeg på også. Siste om saken jeg finner fra NrK, er at AfD ble klassifisert som høyreekstremt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...