Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:32 #1 Skrevet torsdag kl 14:32 Er dette vanlig? Jeg er mer vant til at foreldre invterer til seg selv noe hun også så om å at min kan komme til hennes. Nå er jeg litt usikker da mitt barn skal begynne på skolen og hennes barn er 3 år. Synes det er litt aldersforskjell her da mitt barn er ferdig med bleier og dette lille barnet som går på hennes avdeling foresatt bruker bleier ser det ut som. Hadde dere foresatt invitert? Moren virket litt masete Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:38 #2 Skrevet torsdag kl 14:38 Nei jeg hadde ikke tatt med en 3-åring hjem på besøk hvis jeg hadde skolestart. Hint hadde jeg lett overhørt eller sakt beklager til. Anonymkode: 30bd6...2fa
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:53 #3 Skrevet torsdag kl 14:53 Ikke når det er så stor aldersforskjell nei. Det er bare å si at dere er opptatt og ikke passer. De kommer jo ikke til å møtes igjen vis hun begynner på skolen Anonymkode: 303b9...424
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:07 #4 Skrevet torsdag kl 15:07 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei jeg hadde ikke tatt med en 3-åring hjem på besøk hvis jeg hadde skolestart. Hint hadde jeg lett overhørt eller sakt beklager til. Anonymkode: 30bd6...2fa Ja, hun spurte meg om tlf nr så nå har jeg hennes tlf nr om å finne en dag og kan avtale. Høres så lett for andre å si beklager til🥲 men synes selv dette barnet er litt lite og trenger sikkert mer hjelp. Jeg føler ikke helt for å priotere lekebesøk med yngre barn. Mitt barn kan mase og mase masse. Jeg tenker å overhøre, vi har ikke avtalt noe så Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:01 #5 Skrevet torsdag kl 16:01 Hvorfor er det et problem å ha besøk av et mindre barn hvis begge barna ønsker å leke sammen? Hvorfor er alder så viktig så lenge de trives sammen? Dersom barnet er 3 så er vel kanskje ene forelderen med? Ev. kan dere avtale å møte på en lekeplass sammen en ettermiddag eller helg. Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:04 #6 Skrevet torsdag kl 16:04 5 åringen vil vise frem huset sitt, rommet sitt og lekene sine. Ting hun bare kan fortelle om i barnehagen. 3 åringen vil veldig gjerne komme og se. Jeg ser ikke helt problemet jeg da, dette er jo en viktig del av utviklingen til barna også. Å avtale et 2 timer langt besøk en lørdag eller søndag koster deg da ikke mange kaloriene. Barna vil henrykt leke sammen på et nytt sted og vips har de to timene gått.... Anonymkode: 0b1b8...61d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:07 #7 Skrevet torsdag kl 16:07 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det et problem å ha besøk av et mindre barn hvis begge barna ønsker å leke sammen? Hvorfor er alder så viktig så lenge de trives sammen? Dersom barnet er 3 så er vel kanskje ene forelderen med? Ev. kan dere avtale å møte på en lekeplass sammen en ettermiddag eller helg. Anonymkode: 69ff4...c82 Så mer ut som mor til dette barnet bare spurte om hennes barn kunne komme hit. Jeg har ikke sitt denne mammaen før eller dette barnet før. Så derfor blir jeg litt satt ut. Barnet mitt kan mase mye. Synes de leker mer en nok i barnehagen spesielt da barnefar også har barnet annet hver helg. Tror det er litt forskjell på å leke sammen i barnehagen med yngre barn en å være med hjem. Barnet mitt er 6 år Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:14 #8 Skrevet torsdag kl 16:14 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så mer ut som mor til dette barnet bare spurte om hennes barn kunne komme hit. Jeg har ikke sitt denne mammaen før eller dette barnet før. Så derfor blir jeg litt satt ut. Barnet mitt kan mase mye. Synes de leker mer en nok i barnehagen spesielt da barnefar også har barnet annet hver helg. Tror det er litt forskjell på å leke sammen i barnehagen med yngre barn en å være med hjem. Barnet mitt er 6 år Anonymkode: b05e7...309 I tilfelle svarer du bare at de begge er velkommen da og da. Jeg tror egentlig du bare bruker alderen som en unnskyldning her. Du har skrevet mange innlegg om barnet ditt som ønsket å ha besøk eller å dra på besøk til andre, men at du ikke orker og synes det holder med leking i bhg. Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:28 #9 Skrevet torsdag kl 16:28 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): I tilfelle svarer du bare at de begge er velkommen da og da. Jeg tror egentlig du bare bruker alderen som en unnskyldning her. Du har skrevet mange innlegg om barnet ditt som ønsket å ha besøk eller å dra på besøk til andre, men at du ikke orker og synes det holder med leking i bhg. Anonymkode: 69ff4...c82 Jeg synes jo det er litt speiselt så fort jeg går inn i garderoben og en foreldrer jeg aldri har møtt før og deres barn sier «hei, er det greit at hun er med dere hjem i dag?» fordi deres barn roper etter mitt barn og begge har sagt at de skal hjem til hverandre uten at jeg har hørt noe om det. Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 16:46 #10 Skrevet torsdag kl 16:46 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes jo det er litt speiselt så fort jeg går inn i garderoben og en foreldrer jeg aldri har møtt før og deres barn sier «hei, er det greit at hun er med dere hjem i dag?» fordi deres barn roper etter mitt barn og begge har sagt at de skal hjem til hverandre uten at jeg har hørt noe om det. Anonymkode: b05e7...309 Kan det være mor bruker barna som en unnskylding for å få kontakt med deg? Er hun ny til stedet? Kanskje hun har lite nettverk og få venner. Anonymkode: bf097...f54
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:13 #11 Skrevet torsdag kl 18:13 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan det være mor bruker barna som en unnskylding for å få kontakt med deg? Er hun ny til stedet? Kanskje hun har lite nettverk og få venner. Anonymkode: bf097...f54 Har ikke peiling aldri møtt denne moren før eller barnet. Kom bare litt randomt ut. Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:29 #12 Skrevet torsdag kl 18:29 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Har ikke peiling aldri møtt denne moren før eller barnet. Kom bare litt randomt ut. Anonymkode: b05e7...309 Hvis du aldri har møtt henne før, tyder det jo på at hun er ny? Eller kjenner du ingen i bhg? Deltar du ikke på foreldremøter, foreldrekaféer, sommerfester, Lucia eller lignende? Går barna ikke i bursdagsbesøk til hverandre? Her er det vanlig å prøve å bli kjent med de andre foreldrene. Det betyr ikke at vi trenger å bli bestevenner forde. Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:37 #13 Skrevet torsdag kl 18:37 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis du aldri har møtt henne før, tyder det jo på at hun er ny? Eller kjenner du ingen i bhg? Deltar du ikke på foreldremøter, foreldrekaféer, sommerfester, Lucia eller lignende? Går barna ikke i bursdagsbesøk til hverandre? Her er det vanlig å prøve å bli kjent med de andre foreldrene. Det betyr ikke at vi trenger å bli bestevenner forde. Anonymkode: 69ff4...c82 Jeg er en del år yngre en de andre mødrene på barnehagen som det ser ut som de har kjent hverandre før. Jeg er mer opptatt av å bli kjent med skoleforeldre en barnehage foreldre. Sommerfester er mesteparten av foreldrene mer opptatt av sine egne barn eller ryddehjelp osv. jeg har ingen behov for å måtte bli kjent med foreldre jeg ikke kommer til å snakke med mer så fort barnet begynner på skolen. Har nok av folk i livet. Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:47 #14 Skrevet torsdag kl 18:47 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er en del år yngre en de andre mødrene på barnehagen som det ser ut som de har kjent hverandre før. Jeg er mer opptatt av å bli kjent med skoleforeldre en barnehage foreldre. Sommerfester er mesteparten av foreldrene mer opptatt av sine egne barn eller ryddehjelp osv. jeg har ingen behov for å måtte bli kjent med foreldre jeg ikke kommer til å snakke med mer så fort barnet begynner på skolen. Har nok av folk i livet. Anonymkode: b05e7...309 Jøss, for en merkelig innstilling. Barnas sosiale liv er da viktig i barnehagen også, de går der i 4-5 år og har venner de leker med hver eneste dag. Selvfølgelig har de et ønske om å vise frem huset sitt, rommet sitt og lekene sine til vennene de har der. Jeg synes jo at man de siste årene i barnehagen bør la barna ha eller gå på vennebesøk en gang eller to i månedene, de vokser veldig på det og synes det er så stas. Ikke rart barnet ditt maser hull i hodet på deg om dette om svaret alltid er nei. Anonymkode: 0b1b8...61d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:50 #15 Skrevet torsdag kl 20:50 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg synes jo det er litt speiselt så fort jeg går inn i garderoben og en foreldrer jeg aldri har møtt før og deres barn sier «hei, er det greit at hun er med dere hjem i dag?» fordi deres barn roper etter mitt barn og begge har sagt at de skal hjem til hverandre uten at jeg har hørt noe om det. Anonymkode: b05e7...309 Ja det er litt spesielt ja. Det naturlige hadde hvert at moren spurte om ditt barn kunne gå på besøk hos dem og ikke invitere hennes barn hjem hos deg. Mitt barn er utrolig sosial og kunne gjerne tatt med seg venner hjem hver dag om det var muligt så vi måtte sette grenser på dette for det ble ofte mye mas om besøk. Nå hadde ikke jeg invitert hjem en 3 åring om mitt barn var skolestarter snart. Det er forskjell på den alderen uansett om de leker i barnehagen. En 3 åring trenger gjerne mer tilsyn en et barn på 6 år Anonymkode: 303b9...424
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:45 #16 Skrevet torsdag kl 21:45 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja det er litt spesielt ja. Det naturlige hadde hvert at moren spurte om ditt barn kunne gå på besøk hos dem og ikke invitere hennes barn hjem hos deg. Mitt barn er utrolig sosial og kunne gjerne tatt med seg venner hjem hver dag om det var muligt så vi måtte sette grenser på dette for det ble ofte mye mas om besøk. Nå hadde ikke jeg invitert hjem en 3 åring om mitt barn var skolestarter snart. Det er forskjell på den alderen uansett om de leker i barnehagen. En 3 åring trenger gjerne mer tilsyn en et barn på 6 år Anonymkode: 303b9...424 Dette er også mine tanker angående tilsyn, men også fordi jeg ikke kjenner denne mammaen. Jeg sender aldri barnet mitt bort til andre jeg ikke kjenner utenom bursdager. Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja det er litt spesielt ja. Det naturlige hadde hvert at moren spurte om ditt barn kunne gå på besøk hos dem og ikke invitere hennes barn hjem hos deg. Mitt barn er utrolig sosial og kunne gjerne tatt med seg venner hjem hver dag om det var muligt så vi måtte sette grenser på dette for det ble ofte mye mas om besøk. Nå hadde ikke jeg invitert hjem en 3 åring om mitt barn var skolestarter snart. Det er forskjell på den alderen uansett om de leker i barnehagen. En 3 åring trenger gjerne mer tilsyn en et barn på 6 år Anonymkode: 303b9...424 Hvorfor driver du alltid å svarer deg selv i trådene dine med flere brukere? Det er veldig gjenkjennelig. Samme skrivemåten og skrivefeilene, og så klart alltid støttende. Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Hvorfor har du stor bokstav i foreldre? Og barnehageforeldre skrives i ett ord. Anonymkode: f69e3...f50
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg er en del år yngre en de andre mødrene på barnehagen som det ser ut som de har kjent hverandre før. Jeg er mer opptatt av å bli kjent med skoleforeldre en barnehage foreldre. Sommerfester er mesteparten av foreldrene mer opptatt av sine egne barn eller ryddehjelp osv. jeg har ingen behov for å måtte bli kjent med foreldre jeg ikke kommer til å snakke med mer så fort barnet begynner på skolen. Har nok av folk i livet. Anonymkode: b05e7...309 Alle kjenner garantert ikke hverandre fra før, men det vanlige er at man prøver å bli kjent. De snakker sammen i bhg og møtes gjerne utenfor også så barna kan leke sammen. Slik blir de da kjent. Du prøver å unngå alt slikt. Du må slutte å bry deg sånn om alderen til både barna og voksne. Det virker veldig umodent. I barnehagen vår er det foreldre i alle aldre. Man kan jo snakke sammen forde. Det er også vanlig i arbeidslivet og voksenlivet generelt. Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Hva gjør du egentlig når barnet begynner på skolen? Kommer du til å prøve å bli kjent med de andre foreldrene da selv om de er eldre enn deg? Kommer du til å la barnet ha med seg besøk hjem? Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #21 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor driver du alltid å svarer deg selv i trådene dine med flere brukere? Det er veldig gjenkjennelig. Samme skrivemåten og skrivefeilene, og så klart alltid støttende. Anonymkode: 69ff4...c82 Hvorfor tror du dette? Jeg viste ikke man kunne ha flere brukere da det ikke er lovt🤷♀️ jeg svarte bare på personens respons men ikke lovt eller?🤣 Anonymkode: b05e7...309
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #22 Skrevet 19 timer siden Jeg skjønner godt at det kan føles litt påtrengende når en forelder du ikke kjenner plutselig spør om barnet deres kan bli med hjem til deg. Det er helt greit å kjenne på egne grenser og ikke føle seg forpliktet til å si ja, spesielt når man ikke kjenner den andre familien. Når det er sagt, handler slike forespørsler ofte ikke om alderen på barna, men om barnas ønske om å leke mer sammen og foreldres forsøk på å legge til rette for det. Hvis du ikke ønsker besøk nå, kan du si på en hyggelig måte at dere har det litt travelt for tiden, men kanskje kan møtes ute på en lekeplass en dag? Da slipper du å åpne hjemmet ditt, men barna får lekt, og du får mulighet til å hilse på moren i et mer avslappet miljø. Husk, det er ingen fasit her – du bestemmer selv hva du orker og har kapasitet til. Å si nei på en vennlig måte er helt lov Anonymkode: 80597...35e
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #23 Skrevet 15 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor tror du dette? Jeg viste ikke man kunne ha flere brukere da det ikke er lovt🤷♀️ jeg svarte bare på personens respons men ikke lovt eller?🤣 Anonymkode: b05e7...309 Det har jeg svart på allerede. Du har en veldig gjenkjennelig skrivemåte og veldig typiske skrivefeil som går igjen i innleggene dine. Også i dette jeg siterer nå. Emoji-bruken er også ganske typisk Anonymkode: 69ff4...c82
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #24 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har jeg svart på allerede. Du har en veldig gjenkjennelig skrivemåte og veldig typiske skrivefeil som går igjen i innleggene dine. Også i dette jeg siterer nå. Emoji-bruken er også ganske typisk Anonymkode: 69ff4...c82 Ok? Anonymkode: b05e7...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå