Iiiiik Skrevet 20 timer siden #26 Skrevet 20 timer siden I en jobb hvor du jobber 100% natt er det vel noen som er avhengige av at det er riktig bemanning på natta. En arbeidstaker som har hatt høyt sykefravær over tid vil enten gjøre at brukere ikke får den bemanningen de trenger eller at kollegaer må stille opp på kort varsel. Det viktigste her må vel være at du og lederen din har en ryddig dialog som sikrer at både dine behov og arbeidsgivers behov blir ivaretatt. Å insistere på å ha en jobb man ikke klarer over tid, er jo nokså illojalt overfor brukere og kolleger.
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #27 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det stemmer ikke helt. Verneperioden ved sykemelding er på ett år, så det er mulig hun egentlig skulle vært delvis på AAP nå. Anonymkode: 44ffb...8af Fikk avslag på AAP da de mente jeg kunne finne meg annen jobb og at jeg ikke var syk nok til AAP. Selv ikke i 100% sykemelding. Sa opp jobben og gikk over på dagpenger, og fikk omsider ny jobb. Vet ikke hva som menes med verneperiode. Anonymkode: 0c7e8...8bd
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #28 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (14 timer siden): Du kan derimot søke tidsbegrenset permisjon. Anonymkode: 44ffb...8af Hva innebærer dette? Antar det er ulønnet? Anonymkode: 0c7e8...8bd
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #29 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (14 timer siden): Om du har kronisk sykdom så kan du og arbeidsgiver søke nav om fritak for arbeidsgiver er perioden Anonymkode: d9a81...e64 Lønner dette seg når man er i en prøveperiode? Anonymkode: 0c7e8...8bd
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #30 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (13 timer siden): Er du sykmeldt nå? Anonymkode: 39f8c...e61 Nei, ikke nå. Anonymkode: 0c7e8...8bd
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #31 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg er arbeidsgiver og har en sånn ordning med en av mine ansatte som har migrene. Søkte nav med legeattest på kronisk sykdom og fikk innvilget. Da betaler nav fra første dag hver gang hun er borte fra jobb. Anonymkode: 57121...026 Hvordan er dette når man er i prøveperiode? NAV gir meg ikke noe valg enn å stå i jobb og mener jeg ikke er syk nok til andre tiltak, mens arbeidsgiver får smellet når jeg er kronisk syk. Anonymkode: 0c7e8...8bd
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #32 Skrevet 19 timer siden Iiiiik skrev (1 time siden): I en jobb hvor du jobber 100% natt er det vel noen som er avhengige av at det er riktig bemanning på natta. En arbeidstaker som har hatt høyt sykefravær over tid vil enten gjøre at brukere ikke får den bemanningen de trenger eller at kollegaer må stille opp på kort varsel. Det viktigste her må vel være at du og lederen din har en ryddig dialog som sikrer at både dine behov og arbeidsgivers behov blir ivaretatt. Å insistere på å ha en jobb man ikke klarer over tid, er jo nokså illojalt overfor brukere og kolleger. Det er jo akkurat det. Men hva gjør man når NAV har gitt avslag på andre ting, sykepenger er brukt opp og man fremdeles har helseproblemer? Anonymkode: 0c7e8...8bd
Iiiiik Skrevet 18 timer siden #33 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er jo akkurat det. Men hva gjør man når NAV har gitt avslag på andre ting, sykepenger er brukt opp og man fremdeles har helseproblemer? Anonymkode: 0c7e8...8bd Skjønner at du trenger inntekten, og det er uheldig at arbeidsgiver blir sittende med svarteper. Kanskje du og fastlegen bør klage til NAV slik at vurderingen kan gjøres på nytt?
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #34 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er jo akkurat det. Men hva gjør man når NAV har gitt avslag på andre ting, sykepenger er brukt opp og man fremdeles har helseproblemer? Anonymkode: 0c7e8...8bd Da må man gjøre noen aktive valg i livet:. • Er dette riktig jobb for deg eller vil det være mindre belastende i annen jobb? • Er det jobben i seg del som er belastende eller er det andre ting i livet som gir deg belastning og som fører til sykdom? • Bidrar du positivt til egen helse? Trening, kosthold, nok hvile osv. • Er du villig til å gå noe ned i stilling for å klare å stå i jobb? • Kan du videreutdanne deg til annen jobb? Vi har et fantastisk sikkerhetsnett i Norge og velferdsstaten sørger for mye. Men man er ikke skånet fra å ta egne valg, om enn de måtte være kjipe. Anonymkode: eee30...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå