Gå til innhold

Noen som jobber som helsefagarbeider innen helse og omsorg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen, samt vår omgangskrets er akademikere så vi kjenner ikke så mye til det yrket.

Vår datter gjør det sånn middels på skolen, og er ikke en person som kommer til å bli akademiker. Det er veldig tydelig. Både ut fra hvordan og gjør det på skolen, og hennes interesser.

Men når det er sagt, hun har en ekstremt stor omsorgsevne. Tar seg av alt og alle rundt seg. 

Hun går i 8. klasse nå, vet det er litt tidlig, men har begynt å titte litt på hvilke muligheter det er etter ungdomsskolen. Helsefagarbeider innen helse og omsorg er en av mulighetene som peker seg ut.

Dere som jobber som helsefagarbeider innen helse og omsorg, kan dere fortelle litt om yrket, og ville dere, ut fra deres erfaringer, anbefalt deres datter den utdanningen?

Anonymkode: 4f6c6...65b

Fortsetter under...

Skrevet

Min mamma er helsefagarbeider på sykehjem, og datteren min er helsefagarbeider på sykehus.

Så jeg jobber ikke som det selv, men kjenner jo til yrket.

Jeg tenker at om datteren din ønsker å jobbe innen helse, har det omsorgsgenet som trengs, så bør hun absolutt gå den veien. Hun blir aldri arbeidsledig, og har flere muligheter når det kommer til arbeidssteder.

Veien videre er også åpen om hun etterhvert ønsker det. Utdanningssystemet i Norge er helt supert der altså, man brenner ingen broer.

Datteren min jobbet på sykehjem i læretiden, har jobbet i hjemmesykepleien og jobber nå på en sengepost på sykehuset. Hun elsker å jobbe på sykehuset og var egentlig fornøyd med å jobbe der som helsefagarbeider, men nå ser hun plutselig for seg å ta sykepleien for å få litt mer "kjøtt på beinet".