Gå til innhold

Minnetatovering, dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet min ene søster veldig brått for et års tid siden.

Min svoger snakket om en minnetatovering, jeg kom med et forslag til hva det kunne være. Han syns det var en veldig god idé. 

Nå har han, min niese og min andre søster fått seg minnetatovering med det jeg foreslo for han, og de er ganske store.

Føler det er en forventning om at jeg gjør det samme, men jeg ønsker den ikke. Ikke det at jeg er noe i mot tatoveringer,  jeg har allerede en, men jeg ønsker ikke denne.

Ønsker på en måte å minnes henne på min måte, og ikke ha en konstant påminnelse om at hun er borte på kroppen.

Hvordan si det på en pen måte?

Anonymkode: a5e5a...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er overhode ingen som kan tvinge deg til det, det er din kropp og det er kun du som bestemmer om du vil ha en tatovering eller ikke

Anonymkode: 97c90...c14

Skrevet

De kan jo ikke forvente det og du trenger ikke si noe. 

Anonymkode: 4ecda...a01

Skrevet

Du kom med et forslag til en tatovering du selv ikke vil ha? Hvorfor? 

Anonymkode: 859aa...56d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan også fint komme med forslag til tatoveringer jeg tenker kan være fine, uten at jeg selv ønsker den. Jeg kan også se for meg f.eks klær og sko som jeg tenker kan være fint på andre, uten at jeg vil gå med det selv. Det er virkelig ikke vanskelig.

Anonymkode: 6d239...d70

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Min svoger snakket om en minnetatovering,  men var usikker på hva. Jeg svarte "hva med **, det vil symbolisere hva hun virkelig brant for og hvem hun var"

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

De kan jo ikke forvente det og du trenger ikke si noe. 

Anonymkode: 4ecda...a01

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

det er overhode ingen som kan tvinge deg til det, det er din kropp og det er kun du som bestemmer om du vil ha en tatovering eller ikke

Anonymkode: 97c90...c14

Jeg vet ingen kan tvinge meg til det, og jeg ikke behøver å si noe, men siden det virker som om de tror jeg tenker å gjøre det samme så har jeg lyst til å si noe.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Er du seriøs? 

Hi, du kan si at du ikke føler det er riktig akkurat nå. Ingen bør ta det ille opp. 

Anonymkode: 71962...c29

Skrevet

Sånne tatoveringer er jo sylharry uansett. Som om du ikke minnes vedkommende om du ikke skriver permanent huskelapp til deg selv, og gjerne så alle andre kan se det også så du kan velte deg i hvor god du er.

Anonymkode: 9da32...e9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Sånne tatoveringer er jo sylharry uansett. Som om du ikke minnes vedkommende om du ikke skriver permanent huskelapp til deg selv, og gjerne så alle andre kan se det også så du kan velte deg i hvor god du er.

Hva du, eller andre mener om slike tatoveringer er irrelevant ut fra det jeg spør om.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg lurer slik på hvordan mennesker som deg fungerer i den virkelige verden. Er dere like mye uten filter og sans for hva som er greit å ytre der også?

For alt du vet så kan tatoveringen være av en fugl eller en sol, noe ingen andre enn de nærmeste vet hva symboliserer. Eller det kan være navnet til avdøde. Uansett så er det nok få som har behov for å vite hva du tenker om det. 

Og er man god om man sørger? 

Endret av MissSaigon
Skrevet

Si som sant er; du ser det gode og positive med en slik minnetattoo, men for deg personlig blir den en vondt påminnelse.

Og du trenger ikke stenge døren helt. Per dags dato er du på et stadie i sorgprosessen der en slik tattoo blir for vondt, men hvem vet hva fremtiden bringer. 

Anonymkode: e7b70...d05

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mordi er harry

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Si som sant er; du ser det gode og positive med en slik minnetattoo, men for deg personlig blir den en vondt påminnelse.

Og du trenger ikke stenge døren helt. Per dags dato er du på et stadie i sorgprosessen der en slik tattoo blir for vondt, men hvem vet hva fremtiden bringer. 

Tusen takk

HI

Skrevet

Tror du overtenker dette litt, for alle vet at en tatovering ikke er noe man skal presse på andre 

Om du sier at tatoveringen er nydelig og at du godt skjønner at de ønsker den, så tenker du litt annerledes og vil heller minnes henne på andre måter må vel det være akseptabelt og forståelig for dem?

De har nok ikke en forventning om at du skal ta den, de bare har forstått det som at du vil. Når du sier du ikke vil er nok det helt greit.

Anonymkode: f4de3...f6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Føler det er en forventning om at jeg gjør det samme, men jeg ønsker den ikke. Ikke det at jeg er noe i mot tatoveringer

Du føler? Men ingen har verbalt uttalt at dette forventes av deg. Du føler.

La det gå og slutt å føle så mye om hva du tror andre teker, tror og forventer

Anonymkode: b369a...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...