Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men du har omtrent de samme tallene i Norge og med tanke på hvor stor påvirkningskraft media har er dette skummelt: 

https://www.journalisten.no/undersokelse-42-prosent-av-norske-journalister-ville-stemt-ap-eller-sv/642950

Anonymkode: b1545...441

Jeg synes ikke det er så skummelt, jeg tror de fleste redaktører og journalister er objektive i det de formidler av nyheter. (jeg er selv på mørk-mørk blå side politisk)

Anonymkode: 6852f...206

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke det er så skummelt, jeg tror de fleste redaktører og journalister er objektive i det de formidler av nyheter. (jeg er selv på mørk-mørk blå side politisk)

Der er jeg uenig med deg. Hvorfor er det kun Nettavisen som skriver om Kruse Larsen saken?

Og når det gjelder saker som innvandring så pleier Nrk å legge seg på kun glad-saker siden.

Norske media skriver kun negativ om Trump, nei man trenger ikke å like han men man må se hvor støtten kommer fra og hvorfor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Der er jeg uenig med deg. Hvorfor er det kun Nettavisen som skriver om Kruse Larsen saken?

Og når det gjelder saker som innvandring så pleier Nrk å legge seg på kun glad-saker siden.

Norske media skriver kun negativ om Trump, nei man trenger ikke å like han men man må se hvor støtten kommer fra og hvorfor. 

Kan du nevne EN gladsak om Trump da?

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Ikke oft jeg er enig med deg, men her er jeg det😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke uvanlig at det er en "avis" som driver en sak, dette ser man i mange saker helt til det blir så stort at flere kaster seg på.

MSM (som du nok liker å kalle det) har skrevet flere innlegg og artikler(og dokumentarer siden du nevner NRK) om hvorfor flertallet av de som stemte i USA stemte på Trump.

VG's redaktør (mulig også flere) har også flere ganger kritsiert  Bart Eides utallelser om Gaza.

Mitt intrykk er at de fleste redaktører og journalister i dag skiller mellom jobben de skal gjøre og hvor de står politisk, det er ikke lenger slik det var før da avisene tydelig hadde politiske standpunkt og skrev deretter. Er bare nisje medier i dag som gjør det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.5.2025 den 17.59):

Så du vet mer enn forskere? Siden du kan påstå at vi (forskerne altså) vet for lite til å påstå noe? Si meg, har du noen form for doktorgrad? Siden du tydeligvis vet bedre enn en haug med forskere?

Dette er noe av det dummeste jeg leser. Du mener at kun de som vet mest skal få uttale seg? Alle vanlige folk skal holde kjeft? Hvilken grad kvalifiserer til å mene noe i din verden?

Jeg vet at forskere kan ta feil, det har de gjort ufattelig mange ganger. Jeg vet også at forskere har veldig vanskelig for å innrømme feil, dersom de ikke selv finner feilen på bakgrunn av egen forskning. Denne kunnskapen er nok for meg, nok til at jeg føler meg berettiget til å ha egne meninger. Det er ikke det samme som å vite bedre. Det burde selv de dummeste skjønne.

Anonymkode: 2ab0d...821

Skrevet
Østerdølen skrev (På 4.7.2025 den 19.30):

Det er ikke vanskelig, for vanlige folk, men en gladsak i media finner du selvsagt ikke. Det er mye positivt en kan si om Trump, for de som har tro på det han står for. Det er poenget. Media misliker alt han står for, og da blir selvsagt alt han gjennomfører dratt ned i søla. Derfor finnes ingen gladsaker. Katastrofe-overskrifter og enkeltmennesker som kommer uheldig ut fyller sidene dag etter dag. Det er aldri vanskelig å finne noen som får det verre når politikere treffer sine beslutninger. Det har vi nok av beviser på i Norge.
Det må knuses noen egg for å lage omelett. Nå er media hysterisk fordi de ser bare knuste egg. Jeg tenker at når omeletten er ferdig så vil de ha vanskelig for å nyte den også. Fordi de vil aldri akseptere at Trump noen sinne har rett. Det er medias agenda.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.7.2025 den 14.37):

Det jeg synes er virkelig skummelt er at du, og veldig mange andre, ikke ser hvor skummelt mediebildet er. Ikke bare nyhetsbildet, men alle medier i Norge. Mediebildet preges av alle som har tilgang til media, alle som har appell i media, ikke bare redaktører i Nrk og Tv2 eller Vg.
I alle sentrale posisjoner i Norge sitter det venstreorienterte ledere. Gi meg en eneste tydelig høyreorientert leder i norske offentlige rom? Finnes det en eneste tydelig høyreorientert person i Tv2, Nrk, riksavisene, i norske banker, innen store idrettsforbund, direktører i dominerende statlige selskaper? NEI, ikke en eneste. Det er skremmende. 
De eneste erklærte høyreorienterte jeg kjenner til er sentrale personer innen næringslivet, og noen bloggere. I alle medier har venstresiden full kontroll over hvordan virkeligheten skal presenteres, og hva vi skal mene om den. Sånn er det.

Vi er på strak vei mot et meget udemokratisk samfunn hvor den offentlige sensuren kveler all meningsmotstand. Det er veldig skremmende. Fordi folk faktisk ikke skjønner hva som skjer. Vi er et naivt folkeslag. Så naive at vi kommer til å gå til grunne med både nasjon og kultur, dersom folk ikke snart våkner.

Skrevet

Det jeg synes er virkelig skummelt er at du, og veldig mange andre, ikke ser hvor skummelt mediebildet er. Ikke bare nyhetsbildet, men alle medier i Norge. Mediebildet preges av alle som har tilgang til media, alle som har appell i media, ikke bare redaktører i Nrk og Tv2 eller Vg.
I alle sentrale posisjoner i Norge sitter det venstreorienterte ledere. Gi meg en eneste tydelig høyreorientert leder i norske offentlige rom? Finnes det en eneste tydelig høyreorientert person i Tv2, Nrk, riksavisene, i norske banker, innen store idrettsforbund, direktører i dominerende statlige selskaper? NEI, ikke en eneste. Det er skremmende. 
De eneste erklærte høyreorienterte jeg kjenner til er sentrale personer innen næringslivet, og noen bloggere. I alle medier har venstresiden full kontroll over hvordan virkeligheten skal presenteres, og hva vi skal mene om den. Sånn er det.

Vi er på strak vei mot et meget udemokratisk samfunn hvor den offentlige sensuren kveler all meningsmotstand. Det er veldig skremmende. Fordi folk faktisk ikke skjønner hva som skjer. Vi er et naivt folkeslag. Så naive at vi kommer til å gå til grunne med både nasjon og kultur, dersom folk ikke snart våkner.

Jeg er nok lengere til høyre enn både deg og de fleste andre som skriver her. Men jeg er ikke paranoid og konspiratorisk for det.æ.

Det er mange som er på høyresiden i sentrale posisjoner i Norge og i det offentlige rom, men hva mener du med en høyre orientert person? 

Hvilken offentlig sensur er det du snakker om? Hva er skummelt med mediebildet i Norge i dag? At de ikke skriver positivt om Trump? Hva skulle de da skrevet mener du? Trump er en svak leder og det tror jeg du også ser

Skrevet

Det er ikke vanskelig, for vanlige folk, men en gladsak i media finner du selvsagt ikke. Det er mye positivt en kan si om Trump, for de som har tro på det han står for. Det er poenget. Media misliker alt han står for, og da blir selvsagt alt han gjennomfører dratt ned i søla. Derfor finnes ingen gladsaker. Katastrofe-overskrifter og enkeltmennesker som kommer uheldig ut fyller sidene dag etter dag. Det er aldri vanskelig å finne noen som får det verre når politikere treffer sine beslutninger. Det har vi nok av beviser på i Norge.
Det må knuses noen egg for å lage omelett. Nå er media hysterisk fordi de ser bare knuste egg. Jeg tenker at når omeletten er ferdig så vil de ha vanskelig for å nyte den også. Fordi de vil aldri akseptere at Trump noen sinne har rett. Det er medias agenda.

Hva er positivt med Trump?

Anonymkode: c7272...705

Skrevet

Her er enda et fantastisk eksempel på hvordan det står til i Tyskland. Ungdommer og menn fra spesielt Syria og Afganistan er ved flere anledninger tatt på fersken i å klå på veldig unge jenter på offentlige bad. Dette er blitt et så stort problem at de har laget en serie plakater med helt absurde bilder: ei hvit dame som klår på en yngre mørkere gutt. Hvite gutter som plager ei mørkere jente ++ hele saken er snudd opp ned. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva er positivt med Trump?

Anonymkode: c7272...705

Jeg sier ikke at man trenger å like han som person. Det er der mange ramler av og også dømmer politikken ut i fra hvordan de liker han, men journalister burde vite bedre. 

DOGE: så klart det er synd i de som blir ille berørt, men her burde andre også ha tatt ansvar og tenkt før de brukte skattebetalere sine penger på fullstendig unyttige prosjekt. 

Bidrar til at vi Europa kan stå bedre rustet mot en eventuell krig, ref. Nato krav om 5% av bnp til forsvar. 

Stoppet ekstremt mange ulovlige/økonomiske immigranter som vil til USA. Det har gått fra ca 117.000 til ca 8500. 

Tvinger land til å ta tilbake sine kriminelle landsmenn, skulle gjerne sett Norge gjøre det samme. 

Arbeidsledigheten i USA er på vei ned, selv CNN måtte innrømme det her om dagen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men nevn EN sak da?Om det er så enkelt!

Skrevet
Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Men nevn EN sak da?Om det er så enkelt!

Du kan nå se mitt innlegg over her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nevn én gladsak? En som kommer vanlige mennesker til gode? 

Anonymkode: 3725b...20b

Skrevet

Nevn én gladsak? En som kommer vanlige mennesker til gode? 

Anonymkode: 3725b...20b

Han jobber for å redusere Kinas stadig voksende innflytelse over verdensøkonomien, noe som vil bringe arbeidsplasser tilbake til USA. Det kommer alle amerikanere til gode. Det vil også komme Europa til gode, og det vil være veldig gunstig for klima og miljø globalt.
Tenk at mange trenger hjelp til å forstå dette, og hvor viktig det er for hele den demokratiske vestlige verden. Likevel stormer folk til butikkene og kjøper kinesiske varer, nå også biler, mens de samtidig mobber og håner Trump, når det er de selv som er idioter.

Trump vil sette en stopper for Temu-handel, stoppe at amerikanske varer tenkes ut i USA, og produseres i Kina. Det vil være en enestående utvikling å få satt stopper for den globale sosiale dumpingen av alle fattige arbeidere, først og fremst i Kina. Vi er ikke vant til å betale hva en vare koster, fordi fattige kinesere jobber 6 dager i uka og 12 timer om dagen, for oss. Det er det Trump ønsker å gjøre noe med. Selv om Trump beskyldes for å være anti klima og miljø, så vil hans politikk være veldig gunstig for klima, da den vil bremse overforbruk og søppelberg som stammer fra billig kinesisk ræl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...