Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:48 #1 Skrevet mandag kl 10:48 Jeg er blitt sykmeldt i et par uker på grunn av at jeg er helt på felgen og utbrent etter høyt stress over for lang tid. Jeg er først og fremst sykmeldt i 2 uker og jeg kjenner allerede nesten på stress for å greie å roe meg nok ned de to neste ukene og at det er forventa at jeg er «frisk nok» om to uker. Hvor lang tid brukte du? Anonymkode: cbf5d...6d5
Endaentil Skrevet mandag kl 11:06 #2 Skrevet mandag kl 11:06 Jeg ba om 2 ukers sykemelding. I 2023. Det har vært ett lang lerret å bleke for min del. Jeg fikk et 8-ukers behandlingsopplegg, utover det hatt samtaler med legen (ett år siden sist) og ellers vært alene om det meste. Jobber 80% nå, og det er egentlig i overkant. Har hatt god tilrettelegging på jobb gjennom hele forløpet. Min anbefaling er å ta tiden til hjelp. Vær åpen med legen din, og oppsøk hjelp. Det tok ca 6 mnd før legen mente jeg var klar for å søke det rehabiliteringsopplegget jeg fikk. Det frustrerte meg, men i ettertid ser jeg at det var helt riktig. Hadde god hjelp i en tverrfaglig tilnærming, med grupper, enesamtaler, fokus på kunnskap, trening og mindfulnes, samt ernæring.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:58 #3 Skrevet mandag kl 12:58 4 måneder. Ble sykemeldt for 2-4 uker av gangen. I begynnelsen 100%, men etterhvert gradert. Ikke tenk på hva andre forventer, det viktigste er at du blir frisk nok. Kommer du tilbake for tidlig er det fare for tilbakefall Anonymkode: 0251e...cb7
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:05 #4 Skrevet mandag kl 16:05 Flere av mine kollegaer har vært sykemeldt i nesten et år når de har vært utbrent. Begynte sakte tilbake med 10% og bygde seg opp igjen Anonymkode: 08a30...fd8
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:06 #5 Skrevet mandag kl 16:06 Jeg var sykmeldt i drøyt 6 mnd, men jeg ble da friskmeldt for å kunne begynne å studere for å skifte jobb slik at det tok 1 1/2 år før jeg var i jobb igjenn. Anonymkode: 56095...758
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:36 #6 Skrevet mandag kl 18:36 8 mnd, og jobbet så 20% noen mnd og så 40% noen år før jeg endte opp med 100% igjen... Anonymkode: 22da6...249
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:29 #7 Skrevet mandag kl 21:29 100% sykemeldt fra april til august/september. Sakte opptrapping. Tilbake i full jobb i slutten av mars....men da orket jeg ikke annet enn jobb i laaaang tid. Anonymkode: daa53...14c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:51 #8 Skrevet mandag kl 21:51 Jeg var sykemeldt i pga utmattelse etter virus i ca 2 måneder før jeg skulle prøve meg i jobb igjen. Men det gikk rett til h.... , jeg var totalt utmattet. Men nå viste det seg at det var alvorligere ting på gang enn "bare" long-covid også da. Nå skal jeg prøve meg forsiktig i jobb igjen etter to år. Jeg savner jobben min masse og håper at det går bra, men er langt fra sikker. Krysser fingrene. Anonymkode: 5a1b5...900
Anonym bruker Skrevet i går, 03:32 #9 Skrevet i går, 03:32 Var 100% i 6 mnd. har tidligere vært tilbake for raskt og det går aldri bra Anonymkode: 7e7c3...cdc
Anonym bruker Skrevet i går, 04:50 #10 Skrevet i går, 04:50 Ikke tenk på at du skal tilbake etter to uker, legen skal ikke sykemelde i lengre perioder i starten. Det er for å følge deg opp, ikke for å presse deg tilbake i arbeid. Med utbrenthet skal man skynde seg sakte. Jeg selv var 100 % sykemeldt i to mnd for så å trappe sakte opp til full jobb etter 10 mnd. God bedring, stell godt med deg selv. Anonymkode: e50d9...857
Anonym bruker Skrevet i går, 06:15 #11 Skrevet i går, 06:15 Gradert sykemeldt siden januar nå. Fortsatt helt på felgen. Arbeidsgiver har lagt seg helt flat og pusher ikke, de innrømmer å ha rævkjørt meg i ett år før det smalt. Nå er de skikkelig på tilbudssiden. Anonymkode: 533bf...845
Anonym bruker Skrevet i går, 07:02 #12 Skrevet i går, 07:02 Ett år 100% sykemeldt og 1,5 år på AAP. Begynte i jobb hver 3.helg, økte til 50% etter ett år. Jobber nå 90% våken natt og stortrives. Pga søvnproblemer sover jeg svært lite om nettene, så kan like gjerne få betalt for å være våken. Anonymkode: 5d5f0...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå