Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:45 #1 Skrevet mandag kl 08:45 Både datteren min og jeg har bunad, og av ulike årsaker kommer ingen av oss til å bruke dem i år på 17.mai. Så slo det meg at det kanskje er noen i nærheten som ikke har bunad selv, men gjerne skulle ha hatt en å gå med på 17.mai, og her har vi jo to ledige. Samtidig er det jo veldig, veldig dyre plagg, så det er jo kanskje ikke det man låner ut til vilt fremmede helt uten videre heller, men det hadde jo vært hyggelig om bunadene ble brukt. Er det noen som har lånt ut sin bunad, og hvordan gikk dere eventuelt fram? Anonymkode: 5a23f...9b1
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:18 #2 Skrevet mandag kl 09:18 Nei, det ville jeg aldri gjort. Den er forsikra, men det er svigermor som har brodert den og sydd skjorte og sjal, den verdien får jeg aldri tilbake om den blir ødelagt. Hadde kanskje ikke tenkt så mye over det om jeg hadde kjøpt den fra husfliden Anonymkode: ecca9...5dd
amandine Skrevet mandag kl 09:23 #3 Skrevet mandag kl 09:23 Jeg har lånt ut mine bunader ved flere anledninger, synes det er hyggelig. Jeg vil ikke låne ut til hva som helst, da. Rølpete champagnefrokoster er uaktuelt. Og jeg vil ikke at de skal renses etter bruk. Men er du vanlig respektfull og grei er det ikke noe problem. Kanskje jeg ville bedt dem om å ha egen forsikring om det var noen jeg ikke kjente? Jeg har aldri tatt betalt for å låne, da, så jeg kjenner jo de som har lånt. Mer eller mindre, iallefall.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:27 #4 Skrevet mandag kl 09:27 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Både datteren min og jeg har bunad, og av ulike årsaker kommer ingen av oss til å bruke dem i år på 17.mai. Så slo det meg at det kanskje er noen i nærheten som ikke har bunad selv, men gjerne skulle ha hatt en å gå med på 17.mai, og her har vi jo to ledige. Samtidig er det jo veldig, veldig dyre plagg, så det er jo kanskje ikke det man låner ut til vilt fremmede helt uten videre heller, men det hadde jo vært hyggelig om bunadene ble brukt. Er det noen som har lånt ut sin bunad, og hvordan gikk dere eventuelt fram? Anonymkode: 5a23f...9b1 Jeg låner ut til de jeg kjenner og stoler på.Så leier jeg ut ellers. 2500 kroner i leie, 4000 kroner i depositum. Kontrakt pr sms. Jeg synes det er fint at ett slikt plagg brukes mere enn to ganger i året. Anonymkode: c6b03...6ff
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:33 #5 Skrevet mandag kl 09:33 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg låner ut til de jeg kjenner og stoler på.Så leier jeg ut ellers. 2500 kroner i leie, 4000 kroner i depositum. Kontrakt pr sms. Jeg synes det er fint at ett slikt plagg brukes mere enn to ganger i året. Anonymkode: c6b03...6ff Er det mange som vil leie? Anonymkode: a75c0...2c6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:07 #6 Skrevet mandag kl 10:07 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Er det mange som vil leie? Anonymkode: a75c0...2c6 Ja, jeg legger den ut på Finn og tjener mellom 15-20 000 i året. Anonymkode: c6b03...6ff
amandine Skrevet mandag kl 10:39 #7 Skrevet mandag kl 10:39 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ja, jeg legger den ut på Finn og tjener mellom 15-20 000 i året. Anonymkode: c6b03...6ff Til barnedåp og sånt, da? Er det bare jeg som er skeptisk til å leie ut til 17.mai?
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:00 #8 Skrevet mandag kl 11:00 amandine skrev (19 minutter siden): Til barnedåp og sånt, da? Er det bare jeg som er skeptisk til å leie ut til 17.mai? Kjenner folk som leier ut til bare konfirmasjoner. Altså til konfirmanter som vil ha bunad denne dagen, men som ikke får bunad til odel og eie. Bestevenninnen til datteren min hadde leid bunad da hun ble konfirmert Anonymkode: 7c82d...f63
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:36 #9 Skrevet mandag kl 11:36 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, jeg legger den ut på Finn og tjener mellom 15-20 000 i året. Anonymkode: c6b03...6ff Hva hvis de ødelegger den? Har du noe forsikring, utover depositum`? Anonymkode: a75c0...2c6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:27 #10 Skrevet mandag kl 12:27 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Hva hvis de ødelegger den? Har du noe forsikring, utover depositum`? Anonymkode: a75c0...2c6 Jeg har det skriftlig i kontrakten at all skade/rens dekkes av leier. Har aldri opplevd skader. Jeg har leid ut til bryllup, dåp,konfirmasjon og 27.msi. Anonymkode: c6b03...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå