Iiiiik Skrevet torsdag kl 12:54 #126 Skrevet torsdag kl 12:54 sug lut skrev (8 timer siden): Dette hadde vi glatt boikottet. Både av prinsipp og komplett manglende interesse for fotball hos avkommet, og derav følgende mangel på fotballtrøyer. Og nei, jeg hadde ikke løftet en finger for å låne ei trøye. Ungene mine har ryggrad og ville fint tålt å gå uten, uten dermed å føle at de "ikke var mot kreft". Fotball har fått en latterlig oppblåst og opphøyet status når det kan pålegges som antrekkskode på skolen, og koblingen fotball og kreft er i beste fall skjør. Det er selvfølgelig helt greit å boikotte, det er mye annet som er viktigere enn trøya når man skal samle inn penger til forskning og tilbud til syke barn. På vår skole er det slett ikke noen pålagt sntrekkskode heller. Å føye til at fotball har en latterlig og oppblåst status skjønner jeg imidlertid lite av. Det er veldig mange barn som er innom fotball i løpet av barneskolen, og fotball blir dermed en viktig arena for mange barn. Det kan man like eller ikke, men latterlig og oppblåst er det neppe. Fint med korps, håndball og bibliotek også, men det fratar ikke fotballen rollen som en viktig del av manges barndom.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:38 #127 Skrevet fredag kl 06:38 I dag kom det 5-6 glade syvendeklassinger på trappen for å ta følge med mitt barn til skolen. Alle hadde på trøyer i forskjellige farger (og helt sikkert prisklasser) og det var god stemning mens de beundret hverandres trøyer og diskuterte spillere og lag. De skal i tillegg løpe for Team Rynkeby hvor foreldre og andre kan sponse med en viss sum pr runde. Så en god og viktig dag for å sette fokus på, og gjøre en innsats for, Barnekreftforeningen. Det er også Fotballtrøyedag på skolen hvor jeg jobber, her er det vel ca 50 % som har trøye. Så altså null press, alle gjør som de vil, og de som velger trøye har en litt ekstra gøy dag. Det kan jo bare være bra? Anonymkode: 267da...6c7
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:11 #128 Skrevet fredag kl 12:11 Anonym bruker skrev (På 7.5.2025 den 22.12): Dette mener jeg! Burde vært krav om en viss inntekt før man satte barn til verden. SKJERP DEG SELV! Anonymkode: 7192e...647 Jeg har 700 000 i lønn, min mann 1 000 000. Våre barn har ikke «fotballtrøyer» (vi har heller ikke fotballtrøyefredag på skolen deres) Men vi har donert rundt 20 000kr til kreftforeningen det siste året. Uten at noen vet det (nå vet jo du det, men her er jeg anonym), uten sette noen Facebookstatus om at «mange dør av kreft, mange deler ikke dette innlegget, og deler du ikke dette på profilen din, er du slem» eller å mene at hva andre kjøper eller ikke kjøper til barna sine gjør dem til dårligere foreldre. Vi prøver for øvrig, på generell basis, å kjøpe så lite som mulig av polyester og fleece, for å unngå å skape fremtidig mikroplast. At mange skal kjøpe en polyester-T-skjorte å bruke én gang for å støtte kreftsaken er veldig merkelig, og jeg er ikke sikker på om fordelen veier opp for ulempene. Anonymkode: b6cd1...f47
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:16 #129 Skrevet fredag kl 12:16 Vi kjøper ikke noen polyester-fotballtrøye til i dag, men har satt inn penger til spleisen, og oppfordrer de som kan til å donere til barnekreftforeningen! https://www.spleis.no/project/427266 Anonymkode: b6cd1...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå