mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai #101 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du snur deg med vinden ja som alltid. Anonymkode: 36b1a...12a Hæ? Hvor har jeg snudd her? Jeg har en unge som elsket alt sånt og en som hatet det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai #102 Skrevet 7. mai Elina skrev (4 timer siden): Jeg syns konseptet er ganske teit i og med at de må ha på seg fotballtrøye. Kunne det ikke vært noe litt enklere som en rød eller blå stripe i ansiktet eller noe, der ville også vært synlig selv ned klær på. Dette hadde jo også skapt samhold. Alle har ikke fotballtrøye men de som ikke har kan vel ha en trøye fra Tine Stafetten (som ungene får hvert år) Forstår ikke helt poenget med fotballtrøye da det faktisk ikke er noe alle har. Noe enklere hadde vært bedre, ansiktsmaling eller bånd rundt hode/panne (som ble laget av gamle klær som kunne blitt tatt på med en knute). Det med fotballtrøye er i mine øyne veldig lite kreativt, rett og slett. Men når man tenker på at det får samtalen til å gå så har det jo gitt oppmerksomhet til saken men om det er rett type oppmerksomhet er jo en annen sak 🤔 Veldig bra svar, 100% enig med deg. Anonymkode: c9b73...f88
Anonym bruker Skrevet 7. mai #103 Skrevet 7. mai MissSaigon skrev (3 timer siden): Takk for din rørende omsorg, men det er sjelden jeg lar diskusjoner på forum påvirke min hverdag. Jeg leser innleggene i denne tråden, tenker - herrefred, er det mulig å lage så mye negativt om noe som de aller fleste barn syns er kult - og så går jeg videre, helt uten å la det påvirke meg det minste. Det er godt at du er fornøyd med deg selv, det er viktig! Det gjør alle andre, du er ikke noe spesiell der i gården. Vi går alle videre med livet vårt uten å la oss påvirke av tråder her inne. Jeg fatter ikke at du kan lire av deg noe så dumt engang, bare fordi folk mener noe annet enn deg. Anonymkode: c9b73...f88
MissSaigon Skrevet 7. mai #104 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du snur deg med vinden ja som alltid. Anonymkode: 36b1a...12a Nå tror jeg du bruker begrep du ikke helt skjønner? Man skal ikke ha vært her så lenge før man vet at den brukeren har et barn med utfordringer, så her bommer du grovt
Anonym bruker Skrevet 7. mai #105 Skrevet 7. mai MissSaigon skrev (1 time siden): Nå tror jeg du bruker begrep du ikke helt skjønner? Man skal ikke ha vært her så lenge før man vet at den brukeren har et barn med utfordringer, så her bommer du grovt Sitat denne brukeren: "De fleste barn synes annerledes dager på skolen er gøy. Det skjer noe annet og som oftest er det noe barna setter pris på." Dette er jo ikke riktig i det hele tatt. Veldig mange barn setter pris på forutsigbarhet. Og spesielt slike dager hvor mange skiller seg ut er noe mange ikke liker. Anonymkode: 36b1a...12a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai #106 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Sitat denne brukeren: "De fleste barn synes annerledes dager på skolen er gøy. Det skjer noe annet og som oftest er det noe barna setter pris på." Dette er jo ikke riktig i det hele tatt. Veldig mange barn setter pris på forutsigbarhet. Og spesielt slike dager hvor mange skiller seg ut er noe mange ikke liker. Anonymkode: 36b1a...12a I en klasse med 30 elever vil de fleste av barna ikke ha utfordringer som gjør at de ikke vil trives med annerledes dager. Noen vil ha det, men ikke de fleste. Selv om feks 5 av barna i en klasse har utfordringer så kan vi ikke kutte ut det de 25 andre synes er gøy. Du må gjerne synes at 5 er mange, men de 25 er fortsatt de fleste.
Anonym bruker Skrevet 7. mai #107 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Sitat denne brukeren: "De fleste barn synes annerledes dager på skolen er gøy. Det skjer noe annet og som oftest er det noe barna setter pris på." Dette er jo ikke riktig i det hele tatt. Veldig mange barn setter pris på forutsigbarhet. Og spesielt slike dager hvor mange skiller seg ut er noe mange ikke liker. Anonymkode: 36b1a...12a Vet du hva ‘de fleste’ innebærer? Det er fremdeles slik at de fleste barn ikke har spesielle utfordringer. Anonymkode: e84a7...783
Anonym bruker Skrevet 7. mai #108 Skrevet 7. mai On 5/5/2025 at 6:34 AM, Anonym bruker said: Håper noen lærere leser dette.. Jeg kjenner jeg er oppgitt. Kunne det ikke vært mulig å støtte kampen mot barnekreft, uten at det blir en utgift? Jeg skjønner at det er valgfritt å gå i fotballtrøye eller ikke. Men barnet vårt vil ikke gå på skolen på fredag uten fotballtrøye - og dermed se ut som en som ikke støtter.. Anonymkode: 88af0...033 snakk om og lage problemer ut av ingenting Anonymkode: a98ff...787
Anonym bruker Skrevet 7. mai #109 Skrevet 7. mai MissSaigon skrev (7 timer siden): Takk for din rørende omsorg, men det er sjelden jeg lar diskusjoner på forum påvirke min hverdag. Jeg leser innleggene i denne tråden, tenker - herrefred, er det mulig å lage så mye negativt om noe som de aller fleste barn syns er kult - og så går jeg videre, helt uten å la det påvirke meg det minste. Det er godt at du er fornøyd med deg selv, det er viktig! Bare hyggelig! Og ja, takk, det er viktig å være fornøyd med seg selv! Og det er bra du ikke lar tråder her inne påvirke hverdagen din. Da kan det kanskje også hende at selv om noen synes ett konkret opplegg er teit, så mener de ikke nødvendigvis at glasset er halvtomt i enhver sammenheng? Man kan sikkert mene at noe er teit (noe sikkert du også gjør), uten at man går rundt og er kronisk negativ av den grunn, slik du antyder? Jeg tror i hvert fall det. Anonymkode: bbc40...41e
Anonym bruker Skrevet 7. mai #110 Skrevet 7. mai Som mor til barn med kreft så synst eg fotballtrøyefredag er heilt topp. Barnekreftforeningen får inn store summer denne dagen . Eg har fleire barn ,og to av dei kjem nok ikkje til å gå med fotballtrøye på fredag. Og det er heilt greit . Ingen har reagert på det eller kommentert det før . Ingen veit kven som bidrar med peng , endel går med trøye uten å samle peng . Andre går uten trøye og bidrar med store summer . Og alt er heilt greit . Anonymkode: 0fcd3...c88
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mai #111 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Som mor til barn med kreft så synst eg fotballtrøyefredag er heilt topp. Barnekreftforeningen får inn store summer denne dagen . Eg har fleire barn ,og to av dei kjem nok ikkje til å gå med fotballtrøye på fredag. Og det er heilt greit . Ingen har reagert på det eller kommentert det før . Ingen veit kven som bidrar med peng , endel går med trøye uten å samle peng . Andre går uten trøye og bidrar med store summer . Og alt er heilt greit . Anonymkode: 0fcd3...c88 Først av alt; jeg håper det går greit med barnet ditt❤️ Det er også fantastisk at det samles inn penger til saken .
Anonym bruker Skrevet 7. mai #112 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (På 5.5.2025 den 8.04): Gud! Har du ikke råd til ei fotballskjorte så har du faen ikke råd til barn. Gjerrigknark. Lån en da vel? Anonymkode: 7192e...647 Jeg tror det er mye mer skadelig for barn å bli oppdratt av noen som har de holdningene du har og behandler folk på den måten du gjorde der, enn å ikke ha en forballtrøye. Få kompasset ditt justert og SKJERP DEG! 🙁 Anonymkode: b6cd1...f47
Anonym bruker Skrevet 7. mai #113 Skrevet 7. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tror det er mye mer skadelig for barn å bli oppdratt av noen som har de holdningene du har og behandler folk på den måten du gjorde der, enn å ikke ha en forballtrøye. Få kompasset ditt justert og SKJERP DEG! 🙁 Anonymkode: b6cd1...f47 Dette mener jeg! Burde vært krav om en viss inntekt før man satte barn til verden. SKJERP DEG SELV! Anonymkode: 7192e...647
Anonym bruker Skrevet 8. mai #114 Skrevet 8. mai Anonym bruker skrev (På 6.5.2025 den 8.25): Det går an å gjøre noe ekstra for å markere at man støtter barnekreft, uten å kreve at man har fotballtrøye. De får lage ett opplegg på skolen hvor de belyser temaet, samle inn penger/flasker for å donere, selge vafler for donasjon (arrangert og betalt av skolen) Jeg syns hele dette gratis-skole-prinsippet er noe forbanna tull, for det finnes ikke gratis. Det er "frivillig" ja, men ingen vil jo være de foreldrene som ikke fikser og ordner. Anonymkode: b00f7...322 Etter 20 år som forelder i barneskolen. har jeg opplevd mange som gladelig tar på seg rollen som foreldre som ikke fikser og ordner. Det er faktisk absolutt flertallet som gjerne tar den rollen. Anonymkode: 9e5f7...0cc
sug lut Skrevet 8. mai #115 Skrevet 8. mai Dette hadde vi glatt boikottet. Både av prinsipp og komplett manglende interesse for fotball hos avkommet, og derav følgende mangel på fotballtrøyer. Og nei, jeg hadde ikke løftet en finger for å låne ei trøye. Ungene mine har ryggrad og ville fint tålt å gå uten, uten dermed å føle at de "ikke var mot kreft". Fotball har fått en latterlig oppblåst og opphøyet status når det kan pålegges som antrekkskode på skolen, og koblingen fotball og kreft er i beste fall skjør.
prekæs Skrevet 8. mai #116 Skrevet 8. mai Fullstendig enig med Sug Lut her og stiller spørsmålet om hensikten. Selv jeg vet at disse fotballskjortene koster mye og har en viss status. Det er ikke som noen sier at man bare kan lage selv. Barn med 1200+ kroners trøyer, kan godt komme til å flire av den hjemmelagede. Noen tåler det fint, mens andre syns sånt er veldig sårt. Jeg tror også det finnes foreldre uten overskudd og evne til kreativitet og problemløsninger, så det er ikke bare å si "kan jo bare gjøre sånn og sånn"
MissSaigon Skrevet 8. mai #117 Skrevet 8. mai Jeg syns det er en helt grei markering, og ingenting å øse seg opp over. Og man trenger virkelig ikke å kjøpe en trøye til 1200 kr! Ingen av våre koster i nærheten av det. https://www.barnekreftforeningen.no/nyheter/fotballtroyefredag-2025
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mai #118 Skrevet 8. mai MissSaigon skrev (3 minutter siden): Jeg syns det er en helt grei markering, og ingenting å øse seg opp over. Og man trenger virkelig ikke å kjøpe en trøye til 1200 kr! Ingen av våre koster i nærheten av det. https://www.barnekreftforeningen.no/nyheter/fotballtroyefredag-2025 Dette! De koster 199kr på HM der jeg. Da får man med shorts også.
Anonym bruker Skrevet 8. mai #119 Skrevet 8. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Dette! De koster 199kr på HM der jeg. Da får man med shorts også. Hvor bærekraftig er det egentlig at flere skal gå og kjøpe seg en fotballtrøye de verken ønsker seg eller kommer til å bruke utover denne ene dagen i året? Vi har liksom nok tekstilforbruk fra før av. Anonymkode: bbc40...41e
Anonym bruker Skrevet 8. mai #120 Skrevet 8. mai MissSaigon skrev (2 timer siden): Jeg syns det er en helt grei markering, og ingenting å øse seg opp over. Og man trenger virkelig ikke å kjøpe en trøye til 1200 kr! Ingen av våre koster i nærheten av det. https://www.barnekreftforeningen.no/nyheter/fotballtroyefredag-2025 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Dette! De koster 199kr på HM der jeg. Da får man med shorts også. Men hvorfor skal man kjøpe såmt hvis det ikke er noe man egentlig vil ha? Oppfordre folk til å kjøpe et plagg for å symbplsk støtte kreftsaken må være noe av det mest tullete jeg har hørt. Anonymkode: c9b73...f88
MissSaigon Skrevet 8. mai #121 Skrevet 8. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal man kjøpe såmt hvis det ikke er noe man egentlig vil ha? Oppfordre folk til å kjøpe et plagg for å symbplsk støtte kreftsaken må være noe av det mest tullete jeg har hørt. Anonymkode: c9b73...f88 Man MÅ jo ingenting? Barn må lære seg å stå i at de ikke alltid kan få alt andre har, og er det et problem med fotballtrøye, enten det er pga manglende interesse, miljøhensyn eller økonomi, så må man lære å takle at man ikke følger massen på akkurat det. Grunnen til at Kreftforeningen velger akkurat fotballtrøye som sin gimmick er vel fordi de opplever at det er noe mange allerede har, og at de gjør en positiv greie ut av det. Alternativet er jo å aldri gjøre noen ting fordi det alltid er noen som ikke liker, takler eller kan delta.
Anonym bruker Skrevet 8. mai #122 Skrevet 8. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Dette! De koster 199kr på HM der jeg. Da får man med shorts også. Men herregud da. Mange vil da ikke gå i sånt ellers. Da skal man bruke penger på det? Da er det jo igjen bedre å gi penger til saken, eller? Hvor sabla blinde er folk?? Anonymkode: 36b1a...12a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mai #123 Skrevet 8. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men herregud da. Mange vil da ikke gå i sånt ellers. Da skal man bruke penger på det? Da er det jo igjen bedre å gi penger til saken, eller? Hvor sabla blinde er folk?? Anonymkode: 36b1a...12a Mitt svar var til kommentaren at disse skjortene koster 1200kr. Det trenger de ikke å gjøre. Man kan også låne dem ved å spørre naboen , den lokale klubben eller lage sin egen. Mange muligheter. I mitt hode blir dette det samme som å kjøpe Lucia drakt , den brukes en dag i året og du kan velge å kjøpe den billig eller lage selv. Ikke en stor greie egentlig 😊
MissSaigon Skrevet 8. mai #124 Skrevet 8. mai Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Men herregud da. Mange vil da ikke gå i sånt ellers. Da skal man bruke penger på det? Da er det jo igjen bedre å gi penger til saken, eller? Hvor sabla blinde er folk?? Anonymkode: 36b1a...12a Men herregud, da. Da kjøper man det jo ikke, uansett pris! Hvor dumme er folk? Det svaret kom som en respons på påstand om at det koster 1200 kr. Det er feil. Så får folk ta en vurdering selv, men man kan ikke sutre over at andre tar andre valg!
Anonym bruker Skrevet 8. mai #125 Skrevet 8. mai MissSaigon skrev (9 minutter siden): Men herregud, da. Da kjøper man det jo ikke, uansett pris! Hvor dumme er folk? Det svaret kom som en respons på påstand om at det koster 1200 kr. Det er feil. Så får folk ta en vurdering selv, men man kan ikke sutre over at andre tar andre valg! Men å sutre over at andre har andre meninger kan man visst.....til tross for at du ikke lar noe som helst påvirke deg og går videre med livet ditt så har du mange meninger og mange svar... Anonymkode: c9b73...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå