Gå til innhold

Til lærere.. Fotballtrøyefredag på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontakt nærmeste idrettslag og lån en spillertrøye fra de 

Anonymkode: 376cf...628

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du skrev ‘det er ikke gøy’. Uten forbehold. 

Jeg kan bare forholde meg til det du skriver. 

Anonymkode: e84a7...783

Nei. Jeg skrev «gøy er det ikke, synes jeg», som et direkte svar som gjaldt å ha på seg fotballskjorte. Du får nesten forholde deg til det jeg skriver OG konteksten det står i.

Anonymkode: bbc40...41e

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg har jente.

Hverken vi foreldre eller andre i familien har fotballtrøye.

La ut spørsmål på fb i helgen om noen hadde en fotballtrøye til låns, men ingen respons..

Hi

Anonymkode: 88af0...033

Hvor bor dere? Vi har MANGE..

Anonymkode: e3f3e...655

Skrevet

All den tiden dere har hengt her inne og diskutert hvor vanskelig det er å skaffe ei skjorte, hadde garantert vært nok tid til å finne ei skjorte å låne. Virker som å kverulere er viktigere enn å gidde og legge inn en innsats for ungene på fredag. Helt greit at ulike familier har ulike økonomiske ressurser. Men ressurser nok til å sitte å diskutere her så har dere, så antageligvis har dere ressurser nok til å skaffe denne skjorta. Å ha rett virker viktigere enn å skaffe skjorta.

Anonymkode: 7192e...647

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Sånt burde jo ikke være lov. Legge opp til utenforskap slik? Ingen i vår familie har fotballtrøye. Og begynne å styre å låne for at de skal finne på noe sånt? Hva er vitsen? Hadde det ikke vært bedre om folk ga litt til formålet? De som må bruke tid og penger på å skaffe dette? Tror slike folk ikke helt skjønner hvor mye styr det er og det hjelper jo ingen.

Anonymkode: 36b1a...12a

Enig. Mye styr for noe som ikke betyr noe, dvs det hjelper ingen. 

Her står det: "vi skal vise at vi spiller på samme lag". Hva med de som ikke har med trøye, enten fordi de ikke har, eller fordi de glemmer det. Skal de henges ut for ikke å spille på lag med barnekreftforeningen? Korttenkt opplegg. 

Hadde mye heller vippset et valgfritt beløp til barnekreftforeningen enn dette tullet her. 

Anonymkode: 033fd...e48

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Enig. Mye styr for noe som ikke betyr noe, dvs det hjelper ingen. 

Her står det: "vi skal vise at vi spiller på samme lag". Hva med de som ikke har med trøye, enten fordi de ikke har, eller fordi de glemmer det. Skal de henges ut for ikke å spille på lag med barnekreftforeningen? Korttenkt opplegg. 

Hadde mye heller vippset et valgfritt beløp til barnekreftforeningen enn dette tullet her. 

Anonymkode: 033fd...e48

Eller som har foreldre som er syke, eller som er under barnevernets omsorg, eller som har foreldre som gir faen. Det er ikke nødvendig å legge opp til dager hvor noen er dømt til å bli erta. Det kan skolen holde seg for god til 

Anonymkode: b00f7...322

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei. Jeg skrev «gøy er det ikke, synes jeg», som et direkte svar som gjaldt å ha på seg fotballskjorte. Du får nesten forholde deg til det jeg skriver OG konteksten det står i.

Anonymkode: bbc40...41e

Ja, jeg så det etterpå. Beklager, min feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

All den tiden dere har hengt her inne og diskutert hvor vanskelig det er å skaffe ei skjorte, hadde garantert vært nok tid til å finne ei skjorte å låne. Virker som å kverulere er viktigere enn å gidde og legge inn en innsats for ungene på fredag. Helt greit at ulike familier har ulike økonomiske ressurser. Men ressurser nok til å sitte å diskutere her så har dere, så antageligvis har dere ressurser nok til å skaffe denne skjorta. Å ha rett virker viktigere enn å skaffe skjorta.

Anonymkode: 7192e...647

Hi har skrevet tre innlegg. Hvor lang tid tror du det tok? Ikke mer enn 10 min, maks. Så dette var en veldig dum kommentar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Eller som har foreldre som er syke, eller som er under barnevernets omsorg, eller som har foreldre som gir faen. Det er ikke nødvendig å legge opp til dager hvor noen er dømt til å bli erta. Det kan skolen holde seg for god til 

Med den filosofien kan man aldri gjøre noe ekstra. Blir det rett?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal noen bli ertet ? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (49 minutter siden):

Hvorfor skal noen bli ertet ? 

For å ikke ha fotballtrøye? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Med den filosofien kan man aldri gjøre noe ekstra. Blir det rett?

Det går an å gjøre noe ekstra for å markere at man støtter barnekreft, uten å kreve at man har fotballtrøye. De får lage ett opplegg på skolen hvor de belyser temaet, samle inn penger/flasker for å donere, selge vafler for donasjon (arrangert og betalt av skolen)
Jeg syns hele dette gratis-skole-prinsippet er noe forbanna tull, for det finnes ikke gratis. Det er "frivillig" ja, men ingen vil jo være de foreldrene som ikke fikser og ordner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For å ikke ha fotballtrøye? 

Unger kan erte hverandre for alt mulig rart. Skal vi eliminere alle mulige ting da?  Jeg ble ertet for å gå med rosa bukse engang når jeg var 10 år. Man unngår ikke rosa bukse pga det. Jeg tror at det går veldig fint å stille på skolen uten trøye altså. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.5.2025 den 6.34):

Håper noen lærere leser dette..

Jeg kjenner jeg er oppgitt.

Kunne det ikke vært mulig å støtte kampen mot barnekreft, uten at det blir en utgift? 

Jeg skjønner at det er valgfritt å gå i fotballtrøye eller ikke.

Men barnet vårt vil ikke gå på skolen på fredag uten fotballtrøye - og dermed se ut som en som ikke støtter..

Anonymkode: 88af0...033

Trenger ikke være en ugift. Ta bare på t skjorte. Det sa de på skolen her. Sønnen går med innebandydrakta. 

Datter har ikke noe sånt, går bare  med vanlig t skjorte. Og det går superbra. Gå i noe sporty. 

Anonymkode: 6c620...a16

Skrevet

På skolen her har de dager som pysj dag, "crazy hair day", gul dag ++ Noen synes dette er kjempe gøy, mens andre ikke bryr seg. Fotballtrøye fredag er nesten som disse dagene, men med ekstra betydning. Som flere har skrevet - dette er ment som en positiv ting for å skape blest om barnekreft - vi har fotball trøye dag på fredag på jobb. Og fikk nettopp melding fra en venninne som har det på sin jobb som lurte på om hun kunne låne en drakt av klubben - å det kan hun selvfølglig. 

Det vil alltid være ting som ikke passer for alle, vi er en "ball" familie der alle ungene spiller håndball og fotball. Vær helg er enten på banen eller i en hall. Jeg hater vinteraktivitets dager på skolen, etter mine passerte 111-12 år har de ikke ski/skøyter lenger. Da må jeg ut å låne dette. Men - jeg mener jo ikke at skolen ikke skal ha sånne dager bare pga det er pes for meg. Sånn er bare livet.

Ett tips til neste år - snakk om dette på ett foreldremøte og bli enige om at de som har "100" trøyer liggende hjemme kan sende med noen ekstra på skolen den dagen å låne videre så alle har. Ene året sente jeg med 10 ekstra trøyer med eldste gutten som han lånte ut til hele jenteflokken i klassen.

Skrevet

Alt man kan lage et problem av!

Barna må lære seg at noen ganger skjer det ting som ikke passer alle, da må man bare stå i det uten å få fullstendig meltdown.

Har man ikke fotballtrøye så tar man på en annen t-skjorte. 

Klassen til min yngste skal sykle til en bike-park i gymtimene de neste ukene. Sykkelen hans egner seg ikke til parkkjøring og han ønsker seg veldig en triksesykkel. Det får han ikke, så da må han gjøre det han kan med den sykkelen han har. Kjipt der og da, men neppe ødeleggende. Vi kunne da ikke drømme om å lage en sak og forvente at hele klassen skal rette seg etter vårt barn!

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Unger kan erte hverandre for alt mulig rart. Skal vi eliminere alle mulige ting da?  Jeg ble ertet for å gå med rosa bukse engang når jeg var 10 år. Man unngår ikke rosa bukse pga det. Jeg tror at det går veldig fint å stille på skolen uten trøye altså. 

For mange går det veldig fint å stille på skolen uten trøye. Min eldste sønn kunne ikke gitt mer f i hva han har på seg. Og om han ikke har fotballtrøye lever han fint med det. Så har man de som syns det er sårt, kjipt og alt mulig. Det er klart det går bra, men da hjelper det ikke at fotballgutta kommer løpende og hyler "HAR DU IKKE TRØYE???? HAHAHAHAHHA". Så kanskje dere som har sånne shitkids kunne bedt de om å ikke hakke på andre så hadde det ikke vært ett problem å komme uten riktig tilbehør på disse dagene

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For mange går det veldig fint å stille på skolen uten trøye. Min eldste sønn kunne ikke gitt mer f i hva han har på seg. Og om han ikke har fotballtrøye lever han fint med det. Så har man de som syns det er sårt, kjipt og alt mulig. Det er klart det går bra, men da hjelper det ikke at fotballgutta kommer løpende og hyler "HAR DU IKKE TRØYE???? HAHAHAHAHHA". Så kanskje dere som har sånne shitkids kunne bedt de om å ikke hakke på andre så hadde det ikke vært ett problem å komme uten riktig tilbehør på disse dagene

Da bør vel alle annerledes dager kuttes ut da? Skidag, akedag, tur i skogen etc … 

En som ikke har rattkjelke som alle andre eller en med ski som er for korte ? Barn kan erte hverandre for hva som helst og jeg klarer ikke se at man skal slutte med positive tiltak fordi det ikke passer absolutt alle. Det kan virkelig ikke være lett å jobbe på skoler og barnehager i dag . Ikke på grunn av barna , men krevende og vanskelige foreldre.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Da bør vel alle annerledes dager kuttes ut da? Skidag, akedag, tur i skogen etc … 

En som ikke har rattkjelke som alle andre eller en med ski som er for korte ? Barn kan erte hverandre for hva som helst og jeg klarer ikke se at man skal slutte med positive tiltak fordi det ikke passer absolutt alle. Det kan virkelig ikke være lett å jobbe på skoler og barnehager i dag . Ikke på grunn av barna , men krevende og vanskelige foreldre.

På skidager her kan man velge om man vil gå på ski, ake eller stå på skøyter, ELLER bare være på området. Ergo trenger ingen ut å kjøpe noe som helst. 
Jeg finnes ikke krevende, men foreldre oppdrar snørrunger som erter andre og da blir konsekvensen at noen føler seg presset til å handle fordi ungene blir erta hvis ikke.

Skrevet

Skolen har jammen mange behov å ivareta! Og uansett hva de velger, er det noen det ikke passer for, og noen som klager. Akkurat fotballtrøyefredag gir anledning til å snakke om at barn kan bli alvorlig syke. Min yngste opplevde at en gutt i klassen hans døde av kreft, så for dem ville det være veldig rart å høre at voksne mener det er et problem at noen evt skulle møte på skolen uten fotballtrøye på fotballtrøyefredag. Problemet er jo at barn blir alvorlig syke og dør, er det ikke? 

Og så må vi selvfølgelig alle jobbe med å lære egne barn å tåle at de ikke har alt alle andre har, og at de skal behandle andre bra uavhengig av hva de har og hvem de er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

På skidager her kan man velge om man vil gå på ski, ake eller stå på skøyter, ELLER bare være på området. Ergo trenger ingen ut å kjøpe noe som helst. 
Jeg finnes ikke krevende, men foreldre oppdrar snørrunger som erter andre og da blir konsekvensen at noen føler seg presset til å handle fordi ungene blir erta hvis ikke.

Og her kan man velge å ikke møte i fotballtrøye. Hva er forskjellen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det større press på å møte i fotballtrøye enn å delta på ski osv? 

Jeg er helt enig i at man må sørge for at egne unger ikke kommenterer på hva andre velger eller ikke har, men det er jo en annen diskusjon. 

Skrevet

Er det bare meg som ikke skjønner sammenhengen mellom barnekreft og fotballtrøyer? Blant forslagene til aktiviteter for skoler (delt tidligere) er det heller ingen som dreier seg om undervisning om kreft eller sykdom generelt, bortsett fra at det lenkes til noe på Salaby som ble laget i en annen sammenheng. 

Dette virker som en god inntektskilde for de som selger fotballtrøyer og et bra opplegg for å skape mer blæst om fotball (i den grad det trengs), mens det gir veldig lite opplysning om kreft, støtte til syke barn eller forskning. I fare for å bli Grinch, må man virkelig hoppe på et hvert slikt opplegg?

Anonymkode: 8493e...337

Skrevet

Er det bare meg som ikke skjønner sammenhengen mellom barnekreft og fotballtrøyer? Blant forslagene til aktiviteter for skoler (delt tidligere) er det heller ingen som dreier seg om undervisning om kreft eller sykdom generelt, bortsett fra at det lenkes til noe på Salaby som ble laget i en annen sammenheng. 

Dette virker som en god inntektskilde for de som selger fotballtrøyer og et bra opplegg for å skape mer blæst om fotball (i den grad det trengs), mens det gir veldig lite opplysning om kreft, støtte til syke barn eller forskning. I fare for å bli Grinch, må man virkelig hoppe på et hvert slikt opplegg?

Man må vel neppe noen ting, men å ha, for eksempel, fotballtrøyefredag så skaper man en positivt (for de aller fleste) sosial hendelse samtidig som man har et tema. 

Jeg er så inderlig glad for at jeg ikke er skapt slik at jeg alltid ser glasset som halvtomt! Jeg tror jeg har en bedre hverdag enn alle som leter etter ting å la seg frustrere over. 

Skrevet

Dette er skapt for de som trenger få god samvittighet uten å gjøre en dritt. Tre på en fotballtrøye og så gå rundt og tro du har hjulpet barn med kreft?? Kan de ikke greie lage en kampanje som faktisk hjelper istedet? 

Det kunne vært ting som å samle inn pant og sende pengene til kreftforeningen. Ha kunst og håndverk, lage bamser, luer, sokker osv og sendt til sykehus. Lære å gjøre noe som betyr noe istedenfor at å lære barn at bare du trer på denne trøya en dag har du hjulpet en god sak. Hva slags folk blir det av unger som tror det er alt som skal til?? Ha et opplegg om kreft (fotballtrøyer har ingenting med kreft å gjøre). 

Anonymkode: 36b1a...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...