Gå til innhold

Til lærere.. Fotballtrøyefredag på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nei, ingen vil vel være den mammaen. Men så har man husholdninger med lave ressurser så noen har den mammaen hjemme. Jeg hadde ordnet det, jeg. Men det må kunne gå an å se at ikke alle har den muligheten. Min mamma var en av de som aldri ordna, så jeg var hun som dro på turdag midtvinters med en pute inni en plastpose fordi jeg ikke hadde sitteunderlag. Ordna meg selv. Mange har de foreldrene. 

Anonymkode: b00f7...322

Ja, men vi kan ikke la være å organisere noe gøy for ungene fordi det alltid vil være noen som ikke får det til. 

Fortsetter under...

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Ja, men vi kan ikke la være å organisere noe gøy for ungene fordi det alltid vil være noen som ikke får det til. 

Men man kan kanskje ha litt mer forståelse for at allle ikke får det til, i stedet for å legge sten til byrden.

Anonymkode: c9b73...f88

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Er det virkelig gøy med fotballtrøyefredag? Min yngste sønn spiller ikke fotball og han syns ikke det er gøy

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig gøy med fotballtrøyefredag? Min yngste sønn spiller ikke fotball og han syns ikke det er gøy

Det var min tanke også. Dette virker mer banalt enn gøy.

Anonymkode: bbc40...41e

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

De fleste barn synes annerledes dager på skolen er gøy. Det skjer noe annet og som oftest er det noe barna setter pris på. Dette er dessuten for en god sak. Sjelden noe som helt er gøy for alle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er vel ikke banalt å støtte kampen mot barnekreft.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke banalt å støtte kampen mot barnekreft.

Nei, det var heller ikke det jeg skrev. Skal du virkelig tolke mitt utsagn dithen at jeg mener det er banalt å støtte kampen mot barnekreft? 
Er det sånn at du tror at det å bære fotballtrøye er absolutt eneste måte å vise støtte til barnekreftsaken på?

Skrevet

Tenker du at alt skal være gøy for alle alltid?

Skrevet

Hvordan er det banalt? 

Skrevet
MissSaigon skrev (13 minutter siden):

Hvordan er det banalt? 

Hva mener du med «hvordan er det banalt»? Er det ikke selvforklarende? «Gøy» er det i hvert fall ikke, synes jeg. Jeg tror det finnes bedre måter å vise støtte til barnekreftsaken på enn å ta på seg en fotballtrøye.

Skrevet
MissSaigon skrev (17 minutter siden):

Tenker du at alt skal være gøy for alle alltid?

Nei. Han er heldigvis trygg nok i seg selv til å droppe hele greia. Men det finnes folk hvor dette er ett problem. 

Skrevet

Min datter stilte uten i fjor, det gikk helt fint. Det er ikke så mange av jentene her som spiller fotball, så det var mange uten. På generell basis syns jeg ikke dette stuntet er så bra. Blant særlig guttene er det et stort press om å spille fotball, og en sånn dag vil jo bidra til ytterligere stigmatisering av de få som ikke er med, enten de får lånt seg ei trøye eller ei.

Anonymkode: 8493e...337

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hva mener du med «hvordan er det banalt»? Er det ikke selvforklarende? «Gøy» er det i hvert fall ikke, synes jeg. Jeg tror det finnes bedre måter å vise støtte til barnekreftsaken på enn å ta på seg en fotballtrøye.

Leste du linken til foreslåtte aktiviteter denne dagen av kreftforeningen? Mange av de aktivitetene er definitivt gøy for veldig mange barn. 

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at det er banalt? Mine barn syns det er veldig gøy, så å nekte så kategorisk på det er jo bare rart.

Det er vel heller ikke vi voksne som skal synes det er gøy. 

Anonymkode: e84a7...783

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Min datter stilte uten i fjor, det gikk helt fint. Det er ikke så mange av jentene her som spiller fotball, så det var mange uten. På generell basis syns jeg ikke dette stuntet er så bra. Blant særlig guttene er det et stort press om å spille fotball, og en sånn dag vil jo bidra til ytterligere stigmatisering av de få som ikke er med, enten de får lånt seg ei trøye eller ei.

Anonymkode: 8493e...337

Min sønn gikk glipp av hele greia i fjor, så han møtte i vanlig tøy til tross for at han har en haug med skjorter. Det gikk helt fint det, altså. 

Jeg skjønner ikke argumentet om at man ikke kan gjøre noe ekstra fordi noen ganske ikke har eller vil. Da kan man jo ikke ha sykkeltur, skidag, overnatting i telt/ute/klasserommet +++

Skrevet

Nei. Han er heldigvis trygg nok i seg selv til å droppe hele greia. Men det finnes folk hvor dette er ett problem. 

Hva er problemet? At det skjer noe noen ikke syns er gøy? Det bør faktisk være null stress for alle. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

https://www.barnekreftforeningen.no/fotballtroyefredag Mange fine tips til skolene her for å gjøre dette gøy.

Ja, det gjorde jeg. Jeg kommenterte spesifikt på å ikle seg forballdrakt, ikke de andre alternative forslagene til aktiviteter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det gjorde jeg. Jeg kommenterte spesifikt på å ikle seg forballdrakt, ikke de andre alternative forslagene til aktiviteter.

Fotballtrøyefredag er et konsept. Det er mye mer enn bare å ta på en trøye. Alle aktiviteter som finnes på i forbindelse med dagen er det som gjør det gøy. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke at det er banalt? Mine barn syns det er veldig gøy, så å nekte så kategorisk på det er jo bare rart.

Det er vel heller ikke vi voksne som skal synes det er gøy. 

Men jeg svarer ut i fra hva JEG synes høres gøy ut, og hva jeg tror MINE barn synes er gøy. Ikke hva dine barn synes er gøy. Og jeg tror ikke mine barn ville synes det var så innmari moro å kle på seg en fotballdrakt. Jeg har heller aldri påstått at det er vi voksne som synes det er gøy.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Fotballtrøyefredag er et konsept. Det er mye mer enn bare å ta på en trøye. Alle aktiviteter som finnes på i forbindelse med dagen er det som gjør det gøy. 

Det er sikker gøy for mange, ja! Og alle aktivitetene kan fint gjøres uten at man har på seg en fotballtrøye.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er sikker gøy for mange, ja! Og alle aktivitetene kan fint gjøres uten at man har på seg en fotballtrøye.

Ja, det er da ikke noe krav om trøye? Det sagt så er det jo også fullt mulig å lage trøye i skoletiden, feks i kunst og håndverk timer😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Enig med deg her og ellers er det ofte en lokal klubb man kanskje kan kontakte for å få låne trøye😊

Men hva er vitsen?? Hvorfor styre for å låne fitballtrøye? Kunne de ikke heller få folk til å gjøre noe nyttig? Får man bedre samvittighet ved å gå i lånt fitballtrøye en dag? Er det derfor?

Anonymkode: 36b1a...12a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hva er vitsen?? Hvorfor styre for å låne fitballtrøye? Kunne de ikke heller få folk til å gjøre noe nyttig? Får man bedre samvittighet ved å gå i lånt fitballtrøye en dag? Er det derfor?

Anonymkode: 36b1a...12a

Jeg anbefaler deg å lese om denne dagen på linken jeg delte. Der kan du lese hvorfor denne dagen er noe vits. 

Skrevet

Men jeg svarer ut i fra hva JEG synes høres gøy ut, og hva jeg tror MINE barn synes er gøy. Ikke hva dine barn synes er gøy. Og jeg tror ikke mine barn ville synes det var så innmari moro å kle på seg en fotballdrakt. Jeg har heller aldri påstått at det er vi voksne som synes det er gøy.

Du skrev ‘det er ikke gøy’. Uten forbehold. 

Jeg kan bare forholde meg til det du skriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...