Anonym bruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Håper noen lærere leser dette.. Jeg kjenner jeg er oppgitt. Kunne det ikke vært mulig å støtte kampen mot barnekreft, uten at det blir en utgift? Jeg skjønner at det er valgfritt å gå i fotballtrøye eller ikke. Men barnet vårt vil ikke gå på skolen på fredag uten fotballtrøye - og dermed se ut som en som ikke støtter.. Anonymkode: 88af0...033
Anonym bruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Ingen han kan låne av? Eller hvis han spiller fotball, bruke sin egen drakt? Anonymkode: bb353...bbe
Anonym bruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Forstår det sånn at barnet ikke har fotballtrøye? Har søsken eller dere foreldre en trøye barnet kan låne, eller har barnet venner som har en trøye hen kan låne? Forstår det er dumt å kjøpe en trøye, men tenker det bør være mulig å låne en. Har ingenting jo å si om trøyen er for stor, og de aller fleste kjenner noen som kan låne bort en trøye denne dagen. Sjekk litt rundt med familie og venner, lykke til! Anonymkode: 9a1bd...3b6
Anonym bruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Jeg har jente. Hverken vi foreldre eller andre i familien har fotballtrøye. La ut spørsmål på fb i helgen om noen hadde en fotballtrøye til låns, men ingen respons.. Hi Anonymkode: 88af0...033
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg har jente. Hverken vi foreldre eller andre i familien har fotballtrøye. La ut spørsmål på fb i helgen om noen hadde en fotballtrøye til låns, men ingen respons.. Hi Anonymkode: 88af0...033 Naboen her har unger som lagde egne trøyer hvor de malte på hvite T skjorter. Flere i klassen gjorde det. Gøy og billig .
Anonym bruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Trenger ikke være fotballtrøye, mange av jentene i klassen til min sønn pleier å bruke håndballdrakten på fotballtrøyefredag. Ingen som reagerer på det. Har dere egen Facebookgruppe eller Spond gruppe til klassen? Hør der om noen har en barnet ditt kan låne. Anonymkode: 656d0...399
Anonym bruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden): Naboen her har unger som lagde egne trøyer hvor de malte på hvite T skjorter. Flere i klassen gjorde det. Gøy og billig . Men da er man jo egentlig like langt da, hvis man må kjøpe/ødelegge en t-skjorte og kanskj kjøpe maling for å bruke en t-skjorte én dag. Ekstremt lite bærekraftig bruk av klær. Anonymkode: bbc40...41e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men da er man jo egentlig like langt da, hvis man må kjøpe/ødelegge en t-skjorte og kanskj kjøpe maling for å bruke en t-skjorte én dag. Ekstremt lite bærekraftig bruk av klær. Anonymkode: bbc40...41e Jeg tenker nok at de aller fleste har en gammel skjorte de ikke bruker til vanlig lenger som det ikke er så farlig med.
Anonym bruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Jeg tenker nok at de aller fleste har en gammel skjorte de ikke bruker til vanlig lenger som det ikke er så farlig med. Det var i grunn merkelig å tro. Anonymkode: c9b73...f88
Anonym bruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Gud! Har du ikke råd til ei fotballskjorte så har du faen ikke råd til barn. Gjerrigknark. Lån en da vel? Anonymkode: 7192e...647
Anonym bruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Gud! Har du ikke råd til ei fotballskjorte så har du faen ikke råd til barn. Gjerrigknark. Lån en da vel? Anonymkode: 7192e...647 ...647: Den var ufin og totalt unødvendig. HI: Spør på jobben, i nettverket ditt. Helt merkelig hvis det ikke finnes ei trøye du kan låne. Du kan kanskje også sjekke bruktbutikker? Anonymkode: 315d9...a99
Anonym bruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Gud! Har du ikke råd til ei fotballskjorte så har du faen ikke råd til barn. Gjerrigknark. Lån en da vel? Anonymkode: 7192e...647 Der kom det et klassisk eksempel på hvorfor det ikke er så enkelt for barn å ikke ha på fotballtrøye på fredag. Denne kommentaren kommer endatil fra et voksent menneske (eller et menneske som iallfall er gammel nok til å være på et forum). Tenk da på hvordan barn kan være, som utviklingsmessig gjerne ikke er kommet der at de vet at kommentarer kan gjøre fryktelig vondt. HI Anonymkode: 88af0...033
Anonym bruker Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai Sånt burde jo ikke være lov. Legge opp til utenforskap slik? Ingen i vår familie har fotballtrøye. Og begynne å styre å låne for at de skal finne på noe sånt? Hva er vitsen? Hadde det ikke vært bedre om folk ga litt til formålet? De som må bruke tid og penger på å skaffe dette? Tror slike folk ikke helt skjønner hvor mye styr det er og det hjelper jo ingen. Anonymkode: 36b1a...12a
Anonym bruker Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai Latterlig påfunn. Skolen har vel heler ikke lov. Anonymkode: 3cd86...e70
Iiiiik Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai Vi er en fotballfamilie og har dermed trøyer og har lånt bort mange ved slike anledninger. Jeg er helt sikker på at du får låne hvis du spør noen direkte. Dere kjenner vel noen som spiller fotball?
Anonne Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Latterlig påfunn. Skolen har vel heler ikke lov. Anonymkode: 3cd86...e70 Virkelig tåpelig. skolen gjør så mye rart for at foreldre må bruke penger
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai Iiiiik skrev (3 minutter siden): Vi er en fotballfamilie og har dermed trøyer og har lånt bort mange ved slike anledninger. Jeg er helt sikker på at du får låne hvis du spør noen direkte. Dere kjenner vel noen som spiller fotball? Enig med deg her og ellers er det ofte en lokal klubb man kanskje kan kontakte for å få låne trøye😊.
Anonym bruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai Ta noe maskeringsteip og lag drakt med det og ei enkel t-skjorte. Verre er det ikke. Skolen kan fint arrangere slike dager, så lenge det er frivillig å delta og det er noe som ikke trenger å koste noe særlig. Anonymkode: f39db...4c6
amandine Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Hos oss er det også fotballtrøyer i hopetall, som hos @Iiiiik, jeg hadde gjerne lånt ut om det var behov hos noen, og jeg er helt sikker på at det finnes familier som våre omtrent over alt. Noen i HI sitt nærmiljø har garantert en fotballtrøye til utlån!
Anonym bruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai Ta kontakt med skolen da, det er garantert lærere som har noen ekstra liggende som de kan låne ut til elever som din datter. Anonymkode: 1d81c...9d5
Anonym bruker Skrevet 5. mai #21 Skrevet 5. mai Om man ikke har noen i umiddelbar nærhet så høres det fryktelig pesete ut å skulle låne av ukjente via facebook eller kontakte en fotballklubb for å låne. Hva med å bare droppe det? ALLE kjenner ikke noen som spiller fotball. Ikke alle har ressurser til det. Ikke alle orker å styre med det. Anonymkode: b00f7...322
MissSaigon Skrevet 5. mai #22 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gud! Har du ikke råd til ei fotballskjorte så har du faen ikke råd til barn. Gjerrigknark. Lån en da vel? Anonymkode: 7192e...647 Gud! Har du ikke større forståelse for at forskjellige folk har forskjellig økonomi og prioriteringer har du ikke kognitiv kapasitet til å ha barn. Ignorant. Hi, jeg ser at du har spurt om å få låne, så da er jo den muligheten prøvd. HM har i hvert fall rimelige fotballtrøyer om du ender med å kjøpe. Orginale trøyer er jo sprettdyre, så jeg skjønner godt at du ikke vil bruke penger på det for en gangs bruk.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mai #23 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Om man ikke har noen i umiddelbar nærhet så høres det fryktelig pesete ut å skulle låne av ukjente via facebook eller kontakte en fotballklubb for å låne. Hva med å bare droppe det? ALLE kjenner ikke noen som spiller fotball. Ikke alle har ressurser til det. Ikke alle orker å styre med det. Anonymkode: b00f7...322 Det er mye man styrer med som du kaller det for å glede barna. Jeg vil i alle fall ikke være den mammaen som sender ungen min på et slikt arrangement fordi jeg ikke gadd å styre med å ordne saken. Vi foreldre gjør mye som kan oppleves litt slitsomt, men de fleste av oss gjør det likevel for å glede barna våre.
MissSaigon Skrevet 5. mai #24 Skrevet 5. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sånt burde jo ikke være lov. Legge opp til utenforskap slik? Ingen i vår familie har fotballtrøye. Og begynne å styre å låne for at de skal finne på noe sånt? Hva er vitsen? Hadde det ikke vært bedre om folk ga litt til formålet? De som må bruke tid og penger på å skaffe dette? Tror slike folk ikke helt skjønner hvor mye styr det er og det hjelper jo ingen. Anonymkode: 36b1a...12a Jeg tenker at lærere må se klassen sin an. I vårt barn sin klasse vil jeg tro at 90 % spiller fotball og dermed er det null problem å få låne for de som ikke har. Lærer kjenner sine elever og bør legge opp slike, i utgangspunktet positive, hendelser etter dynamikken i hver enkel klasse.
Anonym bruker Skrevet 5. mai #25 Skrevet 5. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden): Det er mye man styrer med som du kaller det for å glede barna. Jeg vil i alle fall ikke være den mammaen som sender ungen min på et slikt arrangement fordi jeg ikke gadd å styre med å ordne saken. Vi foreldre gjør mye som kan oppleves litt slitsomt, men de fleste av oss gjør det likevel for å glede barna våre. Nei, ingen vil vel være den mammaen. Men så har man husholdninger med lave ressurser så noen har den mammaen hjemme. Jeg hadde ordnet det, jeg. Men det må kunne gå an å se at ikke alle har den muligheten. Min mamma var en av de som aldri ordna, så jeg var hun som dro på turdag midtvinters med en pute inni en plastpose fordi jeg ikke hadde sitteunderlag. Ordna meg selv. Mange har de foreldrene. Anonymkode: b00f7...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå