Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:18 #1 Skrevet søndag kl 20:18 Hvordan har det gått med hen? Anonymkode: da2a3...dce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:30 #2 Skrevet søndag kl 20:30 Kommet barnet inn på første valg er det nesten 95 prosent sjanse for at han fullfører. Kommer han inn på andre synker prosenten til 70. Og så synker den litt mer for andre valg. Ikke det du spurte om men det er tallenes tale. Anonymkode: aa96a...821
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:40 #3 Skrevet søndag kl 20:40 Jeg har en sønn som har gått salg og service,. Han ønsket gå den veien, men det viste seg jo at det også er linjen de bare kan opprette en ny klasse på og sette inn de som har krav på skoleplass men ikke kom inn på valgene sine. Veldig mange av dem droppet ut dessverre. Han fikk mange som bare hadde blitt puttet inn der uten å ha valgt det selv, og veldig få av dem fullførte. Anonymkode: 8be87...591
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:51 #4 Skrevet søndag kl 20:51 De har vel krav på å komme inn på et av de 3 valgene? Anonymkode: c3a24...17c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 05:49 #6 Skrevet mandag kl 05:49 Ja, min sønn kom ikke inn på noen av sine skolevalg. Kom inn på studiespesialiserende, men på en skole med utrolig dårlig rykte. Endte opp som en solskinnshistorie. Han endte opp med å stortrives og gikk ut med 5,9 i snitt. Anonymkode: 408c1...7aa
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:13 #7 Skrevet mandag kl 08:13 TinaK 1990 skrev (11 timer siden): Utdanningsvalget ja, ikke skolevalget. Anonymkode: a7cc3...549
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:06 #8 Skrevet mandag kl 09:06 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, min sønn kom ikke inn på noen av sine skolevalg. Kom inn på studiespesialiserende, men på en skole med utrolig dårlig rykte. Endte opp som en solskinnshistorie. Han endte opp med å stortrives og gikk ut med 5,9 i snitt. Anonymkode: 408c1...7aa Jeg tenker det er mye å lære av dette. De såkalt gode skolene skal også bruke hele karakterskalaen, så det blir et mye tøffere løp for de som ligger i nedre del av inntaket. Og ingen bryr seg etterpå, vgs gir deg inngang til videre studier. Så flink din sønn har vært til å gjøre det beste ut av en situasjon han i utgangspunktet kanskje var litt lei seg for. Det har antakelig gitt ham mye mer enn bare gode karakterer, han har lært mye om seg selv og han har vist gode kvaliteter! Du må være så stolt! Anonymkode: dfa50...323
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:53 #9 Skrevet mandag kl 18:53 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Utdanningsvalget ja, ikke skolevalget. Anonymkode: a7cc3...549 Utdanningsvalget er viktigst og så kan de søke overflytting vg2, eller stå på venteliste. Anonymkode: c3a24...17c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:11 #10 Skrevet mandag kl 20:11 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker det er mye å lære av dette. De såkalt gode skolene skal også bruke hele karakterskalaen, så det blir et mye tøffere løp for de som ligger i nedre del av inntaket. Og ingen bryr seg etterpå, vgs gir deg inngang til videre studier. Så flink din sønn har vært til å gjøre det beste ut av en situasjon han i utgangspunktet kanskje var litt lei seg for. Det har antakelig gitt ham mye mer enn bare gode karakterer, han har lært mye om seg selv og han har vist gode kvaliteter! Du må være så stolt! Anonymkode: dfa50...323 Selvfølgelig SKAL ikke en skole bruke hele karakterskalaen. Elevene skal ikke få karakter utfra hvordan de ligger i forhold til hverandre, men etter hvordan de ligger an ift kompetansemålene Anonymkode: 7f459...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå