Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:43 #1 Skrevet søndag kl 19:43 Vi var en vennegjeng som hadde tapas og vinkveld i går, alle tok med et par retter hver og vi samlet oss hos meg. Før ene gjesten dro sa hun at hun kom dagen etterpå for å hente det som var til overs av det hun hadde tatt med. Alle andre lot sitt være igjen, som jo jeg også gjør når jeg er hos andre. Jeg tenker jo at ettersom verten gjerne går til innkjøp av ting og er ansvarlig for rydding og annet så er det etikette å la han/henne få mat som er til overs. Hva tenker dere? Anonymkode: e3ee4...1a7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:47 #2 Skrevet søndag kl 19:47 Hadde aldri gjort det selv, men har opplevd at folk har gjort de, til og med rester når vinflaska ikke er tom eller at de har en boks øl igjen osv.. Anonymkode: 286b5...6dd
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:48 #3 Skrevet søndag kl 19:48 Hadde sendt med vedkommende litt ekstra. Tydelig at det ikke er lett for den personen for tiden. Anonymkode: d99b5...c48
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:26 #4 Skrevet søndag kl 20:26 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hadde sendt med vedkommende litt ekstra. Tydelig at det ikke er lett for den personen for tiden. Anonymkode: d99b5...c48 Enig, det er mange flere enn man tror som må snu på krona om dagen. Anonymkode: 1873c...e79
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:36 #5 Skrevet søndag kl 23:36 Kunne ikke falt meg inn å hente rester, men fatet eller bollen vil jeg gjerne ha tilbake. De som ev måtte hente rester etter sosial sammenkomst, vel - de hadde ikke kommet i en slik sammenkomst i utgangspunktet. Men grådighet kjenner få grenser. Anonymkode: ae5c7...5fe
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:38 #6 Skrevet søndag kl 23:38 Jeg tenkte faktisk ikke på det. Pakket ned det som var igjen og sendte med henne, hun ble veldig glad. HI Anonymkode: e3ee4...1a7
Anonym bruker Skrevet mandag kl 01:53 #7 Skrevet mandag kl 01:53 Hadde ikke falt meg inn. Verste sort, de som skal hente rester. Feira 40årslag med lokale, mat og drikke som jeg sto for. Var flere som ville hente rester, men den verste var han som ville ha tilbake en flaske alkohol og sutra over at den var dyr. Han hadde ikke engang med gave til meg, og kom sent. Blir ikke bedt igjen Anonymkode: 1a067...f7a
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:27 #8 Skrevet mandag kl 20:27 Har til og med opplevd at folk har henta halvfulle flasker med brus…… Folk er rare. Greit at mange har det stramt men rester hente man ikke med mindre verten ber folk ta med seg for å ikke sitte igjen med for mye selv. Verten har tross alt hatt ansvaret for lokale, opprydding osv Anonymkode: ede75...665
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:05 #9 Skrevet mandag kl 21:05 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hadde ikke falt meg inn. Verste sort, de som skal hente rester. Feira 40årslag med lokale, mat og drikke som jeg sto for. Var flere som ville hente rester, men den verste var han som ville ha tilbake en flaske alkohol og sutra over at den var dyr. Han hadde ikke engang med gave til meg, og kom sent. Blir ikke bedt igjen Anonymkode: 1a067...f7a Har gjort det samme! Hadde med meg en flaske vin til nesten 500 kr. Det ble tatt ett glass, og venninna mi liker ikke hvitvin. Skal den helles i vasken fordi jeg ikke skal be om å få hente den? Nei vet du hva, den koste jeg meg med dagen derpå. Sendte vel og merke melding og sa at siden du ikke drikker hvitvin så kommer jeg innom og henter flaska, for jeg er fysen på vin i kveld også. Var selvfølgelig ikke et problem. Så kommer an på mye, men kjenner jeg vedkommende så er det null problem.. Anonymkode: fcec8...a97
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:34 #10 Skrevet mandag kl 21:34 Folk er sære! Særeste jeg har vært borti vsr hun som tok med seg tomgodset da hun gikk. Hun skulle "rydde etter seg".. Merkelig at det bare var den søpla med pant hun tok med seg, alt annet lot hun ligge igjen 😆 Jeg er ufør, hun som tok panten er i full jobb og er samboer. Tror jeg trengte panten mer enn henne 😂 Anonymkode: d8da5...181
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:44 #11 Skrevet mandag kl 21:44 Jeg hadde ikke gjort det. Men jeg hadde ikke reagert på det om noen vil ha de med seg. Kommer de for å hente noe dagen etter, håper jeg at de sier i fra før de går fra festen, for ellers er det jo absolutt en mulighet for at jeg spiser det eller kaster det. Alt etter hva det er. Anonymkode: 57dcc...9c9
Anonym bruker Skrevet mandag kl 23:03 #12 Skrevet mandag kl 23:03 Når vi har sommerfest med jobben og bestiller inn mye mat, er det ofte at folk tar med seg litt hjem etter festen. Dette er noe alle har betalt for. Greit å ta med litt til mann og barn når det er så mye igjen. Hadde aldri gjort det om det ikke ble sagt, og at alle gjor det. Anonymkode: a2f58...ece
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 03:24 #13 Skrevet tirsdag kl 03:24 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har gjort det samme! Hadde med meg en flaske vin til nesten 500 kr. Det ble tatt ett glass, og venninna mi liker ikke hvitvin. Skal den helles i vasken fordi jeg ikke skal be om å få hente den? Nei vet du hva, den koste jeg meg med dagen derpå. Sendte vel og merke melding og sa at siden du ikke drikker hvitvin så kommer jeg innom og henter flaska, for jeg er fysen på vin i kveld også. Var selvfølgelig ikke et problem. Så kommer an på mye, men kjenner jeg vedkommende så er det null problem.. Anonymkode: fcec8...a97 Jeg ser jeg var uklar. Flaska var tom, og han var sur. Fordi noen andre hadde forsynt seg av den. At jeg hadde 12 flasker på bordet (og mat til rundt 4000 kroner) som han koste seg med var liksom underordna. (Og han hadde ikke med gave) En annen kompis satt igjen en vinflaske som var uåpna, den sa jeg han kunne få tilbake, men han sa nei. Selv om jeg ikke drikker den vinen. «Du kan spare den til det kommer folk, den er veldig god». Så det er forskjell på folk ja Anonymkode: 1a067...f7a
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:10 #14 Skrevet tirsdag kl 22:10 Anonym bruker skrev (På 5.5.2025 den 1.38): Jeg tenkte faktisk ikke på det. Pakket ned det som var igjen og sendte med henne, hun ble veldig glad. HI Anonymkode: e3ee4...1a7 Det var snilt av deg, kan være det redda uka hennes Jeg kvier meg for å være med på sosialt som koster om dagen fordi økonomien såvidt holder til det daglige. Så jeg hadde blitt superglad Anonymkode: 1873c...e79
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:26 #15 Skrevet onsdag kl 07:26 Jeg hadde ikke gjort det selv men hadde ikke hatt noe imot om noen hentet sine rester og da hadde jeg dessuten sendt med mer mat. Jeg vet det ofte blir alt for mye igjen og jeg liker virkelig ikke å kaste mat. Er det mye rester så spør jeg alltid andre om de vil ha. Jeg pleier å passe på at folk får med seg vin rester (om det er noe igjen). Jeg vet jo ikke hvilken økonomisk situasjon folk sitter i så derfor er jeg påpasselig med å ikke legge sten til byrden. Anonymkode: 0304c...a0f
Sommerkroppen 2029 Skrevet onsdag kl 07:40 #16 Skrevet onsdag kl 07:40 Hvis vi har et spleiselag, så tilbyr jeg alltid gjestene mine å ta med seg noe hjem hvis det blir mye til overs. De færreste sier ja, men det er helt ok å gjøre det altså.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:51 #17 Skrevet onsdag kl 07:51 Jeg hadde jo aldri gjort det, men i teorien synes jeg det er en helt super ting å gjøre. Vi blir altfor ofte sittende igjen med masse rester vi aldri får spist. Skal huske å si fra om at det er fint om folk vil ha med noe/hente fra nå 🤔 Anonymkode: 5a2b1...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå