Gå til innhold

Låne bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et elendig forhold til min mor, men tror ganske bestemt at hun ønsker sitt barnebarn det beste. Hun er et nøye pedimeter, og mitt barn ønsker nå å låne bunaden hennes til 17.mai. Vet at hun selv ikke skal bruke den, da hun bruker den omtrent hvert 15.år.. kan jeg spørre om å få låne eller er dette frekt? Som sagt, forholdet mellom oss er elendig. Men jenta mi har såå lyst til å pynte seg til 17.mai..

Anonymkode: 88dfa...2fe

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde ikke spurt om å få låne bunad av et petimeter jeg hadde dårlig relasjon til. Jeg ville vært livredd for at hun skulle finne noe å sette fingeren på i etterkant slik at datteren kommer i en vanskelig situasjon. Hun skal kose seg på 17.mai, ikke gå rundt og være redd for hva sim skjer om hun skulle få en flekk eller ødelegge noe. 
Jeg hadde heller spart til en brukt en, begynt å spare sølv, sydd en Fæbrik- drakt eller en nøytral stakk. Det finnes gode mønstre! Det er vel litt sent å starte Prosjekt Bunad for 17.mai i år, men starter dere nå er hun i mål neste år. 

Anonymkode: f071b...0ca

Skrevet

Ja det hadde jeg spurt. Det er virkelig ikke frekt å spørre bestemor om barnebarnet kan låne bunanden. Og forholdet kan jo bare bli bedre, siden det er elendig nå så får det jo ikke blitt værre av at du spør.

Lykke til!

Anonymkode: 8985d...68b

Skrevet

Jeg hadde aldri spurt.

Hva om datteren din søler på seg e.l. 🙈

Helt greit å låne bunad, men da må det være eier som tilbyr seg.

Anonymkode: 877d0...7ef

Skrevet

Kanskje du kan hinte? Hvis dere er i en samtale, spør om 17. mai og si at jentungen ønsker å gå i bunad, men det får bli til neste år når du har fått spart opp nok. Kanskje hun tilbyr å låne?

Anonymkode: 479ae...9fd

Skrevet

Bedre om din datter spør henne om å få låne bunaden. 

Anonymkode: fb557...b24

Annonse

Skrevet

Om ungen er stor nok til å bruke en voksen bunad, burde hun virkelig kunne spørre bestemoren selv. 

Anonymkode: 51e3f...ad0

Skrevet

Jeg ville hverken spurt om å låne bunad eller lånt ut min. Ikke engang til noen jeg likte. Og hun liker dere jo ikke engang.

Anonymkode: ab0cd...4bc

Skrevet

Regner med hun har forsikra bunaden så det er jo greit om det skjer noe. Bare spør. 

Anonymkode: dc724...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville hverken spurt om å låne bunad eller lånt ut min. Ikke engang til noen jeg likte. Og hun liker dere jo ikke engang.

Anonymkode: ab0cd...4bc

Enig!  Når det er sagt, synes jeg at det er helt ok å spørre om man spør på en fin måte og aksepterer et nei uten sure miner.  Men jeg hadde aldri spurt noen selv, det ansvaret ville jeg ikke tatt på meg.  

Anonymkode: c06ad...a56

Skrevet

Det går jo an å ha en samtale med mormor om fremtiden til bunaden da.

Om hun selv ikke har brukt den på 15 år har hun kanskje noen tanker om at et barnebarn skal arve den?

Er datteren din konfirmert? Ofte går jo slike plagg i arv i forbindelse med konfirmasjon.

Anonymkode: 877d0...7ef

Skrevet

Hva om jenten din spør og ikke du?

Anonymkode: 4c21f...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...