Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:02 #1 Skrevet søndag kl 14:02 Jeg føler meg helt ødelagt. Skal gjøre dette kort. Vårt barn/ ungdom ble plassert på bv institusjon for 2 mnd siden. Vi er gode og ressurssterke foreldre sier Bv. Men ungdommen trenger bedre innramming. Hen har fått det mye verre etter hen kom dit og den innrammingen har de på papiret men fungerer ikke i praksis. Nå er tida inne for at hen snart skal hjem. Selv er jeg helt nede og frynsete av hele opplegget, i tillegg får vi hjem en ungdom med mer traumer etter oppholdet. Det har vært et mareritt i 2 mnd Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:31 #2 Skrevet søndag kl 14:31 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg føler meg helt ødelagt. Skal gjøre dette kort. Vårt barn/ ungdom ble plassert på bv institusjon for 2 mnd siden. Vi er gode og ressurssterke foreldre sier Bv. Men ungdommen trenger bedre innramming. Hen har fått det mye verre etter hen kom dit og den innrammingen har de på papiret men fungerer ikke i praksis. Nå er tida inne for at hen snart skal hjem. Selv er jeg helt nede og frynsete av hele opplegget, i tillegg får vi hjem en ungdom med mer traumer etter oppholdet. Det har vært et mareritt i 2 mnd Anonymkode: 9c9cb...6ce Har dere noe oppfølging/samtaler noe sted? Psykolog? Anonymkode: 31714...34d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:31 #3 Skrevet søndag kl 14:31 Be om å få MST-Fit når ungdommen kommer hjem Anonymkode: bec86...736
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:33 #4 Skrevet søndag kl 14:33 Det er vel dessverre ingen barn med krevende atferd eller utfordringer som noensinne har blitt bedre av insitusjonsopphold. Anonymkode: 6b562...be4
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:46 #5 Skrevet søndag kl 14:46 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er vel dessverre ingen barn med krevende atferd eller utfordringer som noensinne har blitt bedre av insitusjonsopphold. Anonymkode: 6b562...be4 Hvordan vet vi det? Anonymkode: 31714...34d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:07 #6 Skrevet søndag kl 15:07 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvordan vet vi det? Anonymkode: 31714...34d Det vet man selvsagt ikke. Det er så dumt å hevde slik, og bidrar kun til å legge sten til byrden hos hi. Hi, håper at ting snart bedrer seg for dere, å kjempe for barna sine er utmattende. Anonymkode: 984de...8b0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:28 #7 Skrevet søndag kl 15:28 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hvordan vet vi det? Anonymkode: 31714...34d Det finnes ingen forskning som viser til at barn/ ungdom fra ressurssterke hjem får det bedre på en institusjon. Forskning viser derimot det motsatte. Flere og flere ungdommer møter rus på slike institusjoner og det å ikke få være i hjemmet sitt med foreldre og søsken, nærmiljø og skole er ikke noe som bedrer situasjonen. slike steder kan hjelpe for ungdom som ikke har det bra hjemme, og som er i et dårlig og skadet miljø. Til og med der er det ymse. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:29 #8 Skrevet søndag kl 15:29 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Be om å få MST-Fit når ungdommen kommer hjem Anonymkode: bec86...736 Vi hadde MST før ungdommen dro. Men det fungerte bare delvis. Delvis fordi det var depresjon i bunn som vi ikke ble hørt på. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:49 #9 Skrevet søndag kl 16:49 ❤️ For en situasjon du står i. Det er jammen ikke rart du er utslitt. Tråkk den stien med ungdommen. Tør å vær sårbar, vis hva du føler, vis at du bryr deg. Noe som leger alle sår er andre som er til stede og er der når du er på både ditt beste og verste. Så går en dag om gangen, en tur ute av gangen, ett måltid sammen om gangen. Ett skritt hver dag. Ikke alt, men litt etter litt. Selvfølgelig er noen avgjørelser opp til de voksne, ikke fordi barn ikke vet eller forstår, men de skal ikke bære det ansvaret ennå. Jeg håper du har noen i livet du kan støtte deg på. Noen som strekker ut en hånd og hjelper deg opp. Så håper jeg du klarer å ta det i mot. For det er vanskelig når du har stått i det og følt deg alene. Anonymkode: 593e5...1d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:16 #10 Skrevet søndag kl 17:16 Ingen med hodet riktig skrudd på sender barnet på institusjon. Hvor barnet adopterer adferdsproblemer og blir introdusert for rus. Regner med det var tvangsvedtak? Og hvorfor i alle dager i 2 måneder bare? Hvorfor utsette den stakkars ungdommen for det giftige miljøet der i 2 måneder før hen blir sendt hjem igjen så foreldre må plukke opp bitene. Bare trist. Barnevernet er virkelig en vits. Anonymkode: 47b11...5da
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:26 #11 Skrevet søndag kl 17:26 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ingen med hodet riktig skrudd på sender barnet på institusjon. Hvor barnet adopterer adferdsproblemer og blir introdusert for rus. Regner med det var tvangsvedtak? Og hvorfor i alle dager i 2 måneder bare? Hvorfor utsette den stakkars ungdommen for det giftige miljøet der i 2 måneder før hen blir sendt hjem igjen så foreldre må plukke opp bitene. Bare trist. Barnevernet er virkelig en vits. Anonymkode: 47b11...5da Barnevernet er ikke det beste for barna. Planen deres er at vår ungdom skal videre på langtidsplass. Dette nekter vi og skal derfor i retten om kort tid. Vi håper på medhold og få ungdommen vår hjem. Men dommere holder oftes med barnevernet. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:28 #12 Skrevet søndag kl 17:28 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ingen med hodet riktig skrudd på sender barnet på institusjon. Hvor barnet adopterer adferdsproblemer og blir introdusert for rus. Regner med det var tvangsvedtak? Og hvorfor i alle dager i 2 måneder bare? Hvorfor utsette den stakkars ungdommen for det giftige miljøet der i 2 måneder før hen blir sendt hjem igjen så foreldre må plukke opp bitene. Bare trist. Barnevernet er virkelig en vits. Anonymkode: 47b11...5da Det var en frivillig plassering for å få en pause, noe ungdommen vår ønsket der og da, men da ungdommen ville hjem gjorde de nytt vedtak om tvangsvedtak. Vips så satt hen der mot sin og vår vilje. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:38 #13 Skrevet søndag kl 17:38 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det var en frivillig plassering for å få en pause, noe ungdommen vår ønsket der og da, men da ungdommen ville hjem gjorde de nytt vedtak om tvangsvedtak. Vips så satt hen der mot sin og vår vilje. Anonymkode: 9c9cb...6ce Kjempe trist for ungdommen ❤️ Håper virkelig dere får avverget videre plass. ALT annet enn institusjon er bedre. Fosterhjem, hjemme hos dere foreldre, egen leilighet med tilsyn, hva som helst bare ikke institusjon. Anonymkode: 47b11...5da
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:28 #14 Skrevet søndag kl 20:28 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kjempe trist for ungdommen ❤️ Håper virkelig dere får avverget videre plass. ALT annet enn institusjon er bedre. Fosterhjem, hjemme hos dere foreldre, egen leilighet med tilsyn, hva som helst bare ikke institusjon. Anonymkode: 47b11...5da Ca 300 barn som venter på fosterhjem for tiden. Men beredskapshjem kanskje? Eller spesialisert fosterhjem. Kva er det ungdommen og dere sliter med? Eg har vert beredskapshjem og jobber på institusjon. Anonymkode: 1e9bf...3b9
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:00 #15 Skrevet søndag kl 21:00 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ca 300 barn som venter på fosterhjem for tiden. Men beredskapshjem kanskje? Eller spesialisert fosterhjem. Kva er det ungdommen og dere sliter med? Eg har vert beredskapshjem og jobber på institusjon. Anonymkode: 1e9bf...3b9 Han sliter med depresjon og har brukt hasj for dette. Dette av og til. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:06 #16 Skrevet søndag kl 21:06 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kjempe trist for ungdommen ❤️ Håper virkelig dere får avverget videre plass. ALT annet enn institusjon er bedre. Fosterhjem, hjemme hos dere foreldre, egen leilighet med tilsyn, hva som helst bare ikke institusjon. Anonymkode: 47b11...5da Vi jobber iherdig med det, og har gode advokater inne. Det er kun hjem hen vil, og vi er ressurssterke utifra barnevernets uttalelser. Det skal sies at det har kommet inn flere ungdommer der hen er nå, som har langt større utfordringer og blir sendt hjem etter en uke eller to. Anonymkode: 9c9cb...6ce
pele Skrevet søndag kl 21:35 #17 Skrevet søndag kl 21:35 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Han sliter med depresjon og har brukt hasj for dette. Dette av og til. Anonymkode: 9c9cb...6ce Får han hjelp i psykiatrien da?
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:11 #18 Skrevet søndag kl 23:11 pele skrev (1 time siden): Får han hjelp i psykiatrien da? Nei, Bv nekter å søke. De mener det er institusjonen sitt ansvar å søke. Institusjon mener det er Bv som skal søke. Vi selv har søkt og fikk avslag. Men fått i stand psykologisk tilbud her på hjemplassen som står klar til hen kommer hjem. Anonymkode: 9c9cb...6ce
Anonym bruker Skrevet mandag kl 04:47 #19 Skrevet mandag kl 04:47 Kva utfordringer stod dere i med ungdommen før flytting og korleis såg dere for dere at han/ho skulle ha det under oppholdet? Korleis vart det? For lite rammer?For strenge rammer? Mykje påvirkning fra andre ungdommer? Anonymkode: 1e9bf...3b9
pele Skrevet mandag kl 05:54 #20 Skrevet mandag kl 05:54 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ingen med hodet riktig skrudd på sender barnet på institusjon. Hvor barnet adopterer adferdsproblemer og blir introdusert for rus. Regner med det var tvangsvedtak? Og hvorfor i alle dager i 2 måneder bare? Hvorfor utsette den stakkars ungdommen for det giftige miljøet der i 2 måneder før hen blir sendt hjem igjen så foreldre må plukke opp bitene. Bare trist. Barnevernet er virkelig en vits. Anonymkode: 47b11...5da Eg trur ikj du har heilt peiling. Mangen foreldre sliter og treng hjelp av barnevernet. Mangen får god hjelp.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 06:10 #21 Skrevet mandag kl 06:10 pele skrev (12 minutter siden): Eg trur ikj du har heilt peiling. Mangen foreldre sliter og treng hjelp av barnevernet. Mangen får god hjelp. Jeg har god peiling på systemet, jeg er vokst opp der! Det ødela hele livet mitt, henger knapt sammen som voksen. Institusjon er verste plassen å plassere sårbar ungdom. Jo, BV er sikkert vel og bra det, så lenge de ikke ødelegger barn med institusjoner. Se «instukids» på nrk, der får du et fint bilde. Eller les om alle overgrepene som skjer på institusjon. Anonymkode: 47b11...5da
pele Skrevet mandag kl 06:16 #22 Skrevet mandag kl 06:16 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har god peiling på systemet, jeg er vokst opp der! Det ødela hele livet mitt, henger knapt sammen som voksen. Institusjon er verste plassen å plassere sårbar ungdom. Jo, BV er sikkert vel og bra det, så lenge de ikke ødelegger barn med institusjoner. Se «instukids» på nrk, der får du et fint bilde. Eller les om alle overgrepene som skjer på institusjon. Anonymkode: 47b11...5da Eg har jobbet på fleire institusjoner og mangen familier og ungdommer er veldig fornøgde.
Anonym bruker Skrevet i går, 05:53 #23 Skrevet i går, 05:53 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Jeg har god peiling på systemet, jeg er vokst opp der! Det ødela hele livet mitt, henger knapt sammen som voksen. Institusjon er verste plassen å plassere sårbar ungdom. Jo, BV er sikkert vel og bra det, så lenge de ikke ødelegger barn med institusjoner. Se «instukids» på nrk, der får du et fint bilde. Eller les om alle overgrepene som skjer på institusjon. Anonymkode: 47b11...5da Du er en- og har god innsikt i ditt liv, dine utfordring og dårlige opplevelser. Det beklager jeg for at du har opplevd. Som som en annen skriver, det er mange som får god hjelp- dessverre hører vi ofte bare de som ikke fikk den hjelpen de trengte. Til HI- det er lov å være både sliten og på felgen nå❤️så vanskelig og krevde de situasjon dere står i. Håper dere får barnet hjem. Min erfaring er at (dessverre) er det de som roper høyest som får den hjelpen de trenger, dere virker å være sterke nok til det, både med advokat og som ressusssterke personer (selv om dere er slitne). Ta fram løva i deg, brøl- og kjøp den hjelpen (psykolog? ) dere trenger til dere er over kneika. Og husk også- veldig mange unge folk har en knekk el fire før de lander på beina til slutt. Masse styrke og lykke på veien. Anonymkode: 7dadf...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå