Gå til innhold

Er det flere her som har sagt opp pga sjef som ikke respekterer sykefravær.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

skjønner ikke hvorfor du klarer å hisse deg opp over et innlegg som ikke påvirker deg og ditt liv! 

He he he, den smalt vel litt tilbake på deg selv eller?

Du har jo nærmest flydd i flint for hvert innlegg jeg har skrevet i denne tråden, uten at du enda har forstått noe av det jeg har skrevet :fnise:

Anonymkode: f3886...224

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor skal da sjefen ønske å ha deg der? 

Anonymkode: 5136e...f03

Fordi han har ansatt henne vel? 

Anonymkode: e1bd9...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hatt en psykopat sjef tidligere, jeg valgte å søke meg bort. I ettertid har mange andre søkt seg bort og eldreomsorgen sleit med lav bemanning da folk sluttet. Enda på viss var at sjefen fikk sparken. 10 år etter jeg sluttet. 
Så ja det finnes mange slemme sjefer. 

Er helt enig i dette. Har oppfordret mennesker som sluttet å si fra hvorfor, da gikk det brått litt raskere å få bort dårlige sjefen. Poenget er at det er ikke sikkert HI sin sjef er dårlig.

Vi vet bare at HI påstår det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hun er i prøvetid. Det er denne perioden man luker vekk ansatte som har en elendig innstilling. Det kan for eksempel være å anta at sjefen er dårlig basert på én setning. Det finnes ikke bare dårlige sjefer, det finnes dårlige ansatte også, som er til pest og plage for resten av gjengen.

Skrevet

Folk kan bli syke og det er greit, men når folk sykemeldes gang etter gang, er det jammen ikke lett å vær leder heller… og vi vet ikke hva leder og Hi har satt seg ned og pratet om.

Du kan gå på jobb om du har brukket en fot, når arbeidsplass kan tilrettelegge, osv.

Det er ikke slik lenger, at viss lege sykemelder, så skal en bare være hjemme. En må ta diskusjon hva en eventuelt kan bidra med, ikke bare si NEI, JEG ER SYKEMELDT.

I barnehage blir det jo egenmeldinger for sykdom, en kaster seg normalt ikke inn i sykemelding for å få omgangssyke/infeksjon på øyer/forskjølelse/diare osv

Anonymkode: f6e85...6cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men det er fremdeles bare prøvetid og hun virker ikke. Dvs katta i sekken.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, kom igjen nå, med Dunning Kruger :lol:

Patetisk. Det eneste jeg har sagt i denne tråden er at HI er arrogant og at sjefen hennes muligens er glad for å bli kvitt henne. Årsaken var at hun kalte sjefen dårlig og tok for gitt at vi var enig.

Klarer du å vri det til at det er jeg som er dum eller slem nå, så er det faktisk ikke jeg som har noe problem, det kan selv en femåring se. 

Hvordan i all verden er hi arrogant? Hun vet da best om hun kan jobbe eller ikke. 

Og hersketeknikkene dine er pinlige. 

Anonymkode: bdf7a...514

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Og hersketeknikkene dine er pinlige. 

Hvilke da hersketeknikker?

Jeg har svart helt rett frem siden start, og blitt angrepet fra alle kanter likevel.

Skrevet

Er helt enig i dette. Har oppfordret mennesker som sluttet å si fra hvorfor, da gikk det brått litt raskere å få bort dårlige sjefen. Poenget er at det er ikke sikkert HI sin sjef er dårlig.

Vi vet bare at HI påstår det. 

Vi må jo ta utgangspunktet i hva hi skriver. Vi skal ikke sitte som dommer og synes hva den andre parten tenker eller tror. 
vi skal lytte til det en HI skriver og gi støtte og råd deretter. 

Skrevet

Folk kan bli syke og det er greit, men når folk sykemeldes gang etter gang, er det jammen ikke lett å vær leder heller… og vi vet ikke hva leder og Hi har satt seg ned og pratet om.

Du kan gå på jobb om du har brukket en fot, når arbeidsplass kan tilrettelegge, osv.

Det er ikke slik lenger, at viss lege sykemelder, så skal en bare være hjemme. En må ta diskusjon hva en eventuelt kan bidra med, ikke bare si NEI, JEG ER SYKEMELDT.

I barnehage blir det jo egenmeldinger for sykdom, en kaster seg normalt ikke inn i sykemelding for å få omgangssyke/infeksjon på øyer/forskjølelse/diare osv

Anonymkode: f6e85...6cb

Du glemmer å ta med psykisk helse. De aller fleste sykemeldinger er relatert til psykisk helse. Selvfølgelig skal en bidra med tilrettelegging, men ikke alltid det er mulighet til det. 
64% av ufør mellom 18-30 år handler om psykisk helse. Når arb givere ekskluderer folk som sliter så blir ufør tallene enda høyere. Og våre skatter økes. Vi kan jo gjøre det da 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi må jo ta utgangspunktet i hva hi skriver. Vi skal ikke sitte som dommer og synes hva den andre parten tenker eller tror. 
vi skal lytte til det en HI skriver og gi støtte og råd deretter. 

Nei, nå spurte jo HI oss om vi også hadde dårlige sjefer, og da er det greit å svare at vi ikke opplever hennes sjef som dårlig, men i stedet opplever henne som arrogant.

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvilke da hersketeknikker?

Jeg har svart helt rett frem siden start, og blitt angrepet fra alle kanter likevel.

Å karakterisere uenighet som Dunning Kuger er saklig? At en femåring forstår mer enn xxx? Det eneste som er dummere enn hersketeknikk er mennesker som tror at andre ikke ser deres tilkortkommenhet  

Jeg ser at du fremdeles påstår at hi er arrogant, men at du ikke kan forklare hva du bygger det på. Klassisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Å karakterisere uenighet som Dunning Kuger er saklig? At en femåring forstår mer enn xxx? Det eneste som er dummere enn hersketeknikk er mennesker som tror at andre ikke ser deres tilkortkommenhet  

Jeg ser at du fremdeles påstår at hi er arrogant, men at du ikke kan forklare hva du bygger det på. Klassisk. 

Nei.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sjefen vet hvorfor og hvordan jeg er skadet, men jeg ville ikke informere om hva her inne, han vet veldig godt at jeg ikke kan være på jobb nå.  Men han trenger folk på jobb og tror at det er måten og skremme meg tilbake på virker det som. 

Anonymkode: b6cfd...6e5

Selv om jeg var fast ansatt og hadde vært i 10 år, forlangte min sjef å få kopi av sykemeldingen min. Det er et anerkjent firma og det var no mercy, de krevde kopi fordi de sa at de betaler lønna mi de første ukene. Har arbeidsgiveren din fått kopi?

Anonymkode: 79764...8f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Nei, nå spurte jo HI oss om vi også hadde dårlige sjefer, og da er det greit å svare at vi ikke opplever hennes sjef som dårlig, men i stedet opplever henne som arrogant.

Fikk hun gode svar på sine spm om andre sine sjefer?  Hun stilte ikke spm om hva folk synes om hennes sjef, hun fortalte selv hva hun synes om behandlingen hun får av sin sjef. Ser ikke hvor hun er arrogant i det hele tatt.. hadde min sjef sagt til meg at jeg er frisk nok til å komme på jobb om jeg klarer å handle i butikken så hadde jeg reagert veldig på det. (Hadde aldri skjedd heller) at hi reagerer på en ubrukelig sjef gjør ikke henne arrogant. 

Skrevet

Selv om jeg var fast ansatt og hadde vært i 10 år, forlangte min sjef å få kopi av sykemeldingen min. Det er et anerkjent firma og det var no mercy, de krevde kopi fordi de sa at de betaler lønna mi de første ukene. Har arbeidsgiveren din fått kopi?

Helt vanlig og du skal sende sykmelding digitalt til arb giver. Klart du skal det, hvis du skal ha lønn. Men arb giver har ikke rett til å vite hvorfor du er sykmeldt. I en sykmeld står det kun % i arbeidsuføre og fra dato til dato 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Helt vanlig og du skal sende sykmelding digitalt til arb giver. Klart du skal det, hvis du skal ha lønn. Men arb giver har ikke rett til å vite hvorfor du er sykmeldt. I en sykmeld står det kun % i arbeidsuføre og fra dato til dato 

Joda, de ville vite årsaken og de fikk den også. De ville ha det gule dokumentet mener jeg det var, dengang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fra 2017 har de fleste sykemeldingen blitt sendt digitalt via nav om som sykemeldt skal man kun fylle ut skjema på nett. Så arbeidsgiver har absolutt ingen rett til å se kopi av din del av sykemeldingen siden den viser diagnose og eventuelle merknader. Det gjelder om man har fysisk eller digital sykemelding. 

Skrevet

Joda, de ville vite årsaken og de fikk den også. De ville ha det gule dokumentet mener jeg det var, dengang.

For så lenge siden er det riktig at arbeidsgiver skulle ha det gule arket, men de har ingen rett til å vite grunnen til sykemeldingen. De kan dog trenge opplysninger for å kunne tilrettelegge slik at man raskere kan komme tilbake i jobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei.

Det er bra at du er enig i at du ikke var saklig. 

Det er håp. 

Skrevet

Er det ikke litt korttenkt av deg å si opp jobben mens du er sykemeldt? Hva om du fortsetter å være syk etter at den 14 dagers oppsigelsesperioden går ut? Hva om du ikke finner noen ny jobb?

Anonymkode: afec7...613

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.5.2025 den 22.24):

Du glemmer å ta med psykisk helse. De aller fleste sykemeldinger er relatert til psykisk helse. Selvfølgelig skal en bidra med tilrettelegging, men ikke alltid det er mulighet til det. 
64% av ufør mellom 18-30 år handler om psykisk helse. Når arb givere ekskluderer folk som sliter så blir ufør tallene enda høyere. Og våre skatter økes. Vi kan jo gjøre det da 

Nå ønsker vel HIs arbeidsgiver henne tilbake til jobb - det er jo det stikk motsatte av å ekskludere!

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.5.2025 den 20.37):

Men det er fremdeles bare prøvetid og hun virker ikke. Dvs katta i sekken.

Altså- folk blir syke i prøvetiden også. Bruker du å planlegge når du blir syk? 

i min jobb møter jeg faktisk en del ubrukelige ledere. Ledere som ikke har kunnskap om lov og avtaleverk. Ikke har kunnskap om hva som skal til for å motivere de tilsatte, benytte seg av kunnskapen deres osv. Disse lederene har stort sett stor tro på egne evner og egenskaper og ingen selvinnsikt.

Møter også mange udugelige arbeidstakere, de som har urimelige forventninger til arbeidsgiver og null selvinnsikt! 

Du går utifra at det er Hi som er en udugelig arbeidstaker. Men ulykker skjer, ikke og vi kan alle bli syke. Det kan likså godt være en leder som er udugelig…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...