Gå til innhold

Hvordan få opp selvtilliten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange menn sier jeg er deilig. Og vil ha sex. Men jeg tror de lyver... bare for å få seg noe. Så nå har jeg begynt å si nei! 

Anonymkode: 32d5b...11f

Fortsetter under...

Skrevet

Du må slutte å ha sex med feil folk hvertfall. 

Anonymkode: 5a76b...ea8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du må slutte å ha sex med feil folk hvertfall. 

Jeg stoler ikke på noen for tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Mange kan du stole på, men du må utsette sexen lenge nok til at du finner ut hvem. Si alltid nei på de første forsøkene. Det er en enkel test i starten. Da faller mange fra med det samme. Og det er de som bare vil ha sex.

Anonymkode: b62e4...796

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei men du klarer deg uten sex til du har landa litt i deg selv 

Skrevet

Hva mener du de lyver om? Å si at du er deilig betyr da ikke at de vil gifte seg med deg.

Anonymkode: 742ea...859

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hva mener du de lyver om? Å si at du er deilig betyr da ikke at de vil gifte seg med deg.

Jeg tror de lyger når de sier at jeg er deilig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

De sier hva som helst for å få ligge med deg. Du må slutte å måle din verdi i sex

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

De sier hva som helst for å få ligge med deg. Du må slutte å måle din verdi i sex

Ja. Nettopp. De ser bare på meg som et hull!  Derfor jeg sier nei til sex nå. 

Skrevet

Du får opp selvbildet (som jeg oppfatter at du egentlig mener her) med å fokusere på deg selv som menneske og ikke på hvordan menn objektiviserer deg.

Anonymkode: 84ccd...23e

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det kan jo hende de synes du er deilig og har lyst på sex med deg. De lyver da ikke nødvendigvis for det. Hvis de sier «jeg synes du er deilig og har lyst til å ha et forpliktende forhold til deg», for deretter å bare ville ha sex, da først lyver de. Å synes noen er deilig nok til å ha sex med betyr jo ikke det samme som at man ønsker noe mer.

Skrevet

For å få god selvtillit, må du først ha god selvfølelse og trygghet i deg selv. Jeg ble en gang forklart at forskjellen i stor grad kan eksemplifiseres ved Pippi Langstrømpe, og hennes berømte utsagn: "Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert!" (sitert fritt fra hukommelsen). Det handler altså om en tro på at en kan klare ting, og hvis en ikke klare akkurat den ene tingen, så har man evnen til å trekke på skuldrene og tenke at akkurat det var ikke helt min greie, men fortsatt føle at man er akkurat like verdifull som person. Og den tryggheten på at du som et menneske er god nok som du er, er det du først og fremst må jobbe med.

Utseende ditt er underordnet. Det er er ikke relevant for om du er verdifull som menneske. Det kan selvfølgelig påvirke den umiddelbare tiltrekningen du har på andre mennesker, men det har ikke noe å si for din verdi. Først når dette klarer å synke inn, og du er trygg på deg selv som et menneske, vil selvtilliten din øke. Selv de vakreste menneskene i verden, rent utseendemessig, kan ha dårlig selvtillit, så akkurat utseende er en fryktelig dårlig målestokk her.

Anonymkode: 46fcc...067

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så bra. Fortsett med det

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bra, da er du på riktig vei. Det er du som bestemmer om du faktisk er bare et hull. Du bør bruke den lysten du skaper i menn til å bygge selvtillit heller. Du er attraktiv. Du har noe menn elsker og trenger. Gi det til den som fortjener det, den som verdsetter deg for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bra, da er du på riktig vei. Det er du som bestemmer om du faktisk er bare et hull. Du bør bruke den lysten du skaper i menn til å bygge selvtillit heller. Du er attraktiv. Du har noe menn elsker og trenger. Gi det til den som fortjener det, den som verdsetter deg for det. 

Jeg må bare prøve å ta det til meg. Men er ikke lett å tro at jeg er bra selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det kan jo hende de synes du er deilig og har lyst på sex med deg. De lyver da ikke nødvendigvis for det. Hvis de sier «jeg synes du er deilig og har lyst til å ha et forpliktende forhold til deg», for deretter å bare ville ha sex, da først lyver de. Å synes noen er deilig nok til å ha sex med betyr jo ikke det samme som at man ønsker noe mer.

Jeg vet. Føler bare at alle lyver 😷😬

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

For å få god selvtillit, må du først ha god selvfølelse og trygghet i deg selv. Jeg ble en gang forklart at forskjellen i stor grad kan eksemplifiseres ved Pippi Langstrømpe, og hennes berømte utsagn: "Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert!" (sitert fritt fra hukommelsen). Det handler altså om en tro på at en kan klare ting, og hvis en ikke klare akkurat den ene tingen, så har man evnen til å trekke på skuldrene og tenke at akkurat det var ikke helt min greie, men fortsatt føle at man er akkurat like verdifull som person. Og den tryggheten på at du som et menneske er god nok som du er, er det du først og fremst må jobbe med.

Utseende ditt er underordnet. Det er er ikke relevant for om du er verdifull som menneske. Det kan selvfølgelig påvirke den umiddelbare tiltrekningen du har på andre mennesker, men det har ikke noe å si for din verdi. Først når dette klarer å synke inn, og du er trygg på deg selv som et menneske, vil selvtilliten din øke. Selv de vakreste menneskene i verden, rent utseendemessig, kan ha dårlig selvtillit, så akkurat utseende er en fryktelig dårlig målestokk her.

Anonymkode: 46fcc...067

Takk for fint svar. Og forklaring ❤️❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...