Gå til innhold

Snap og hvem man er venn med.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Snapchat mest pga ungene og så har jeg noen venner der. 
Jeg har ikke insta og bruker FB lite så det er hyggelig å kommunisere med venner og tulle litt med ungene der. 
Så ble det en diskusjon på jobb som jeg ved et uhell starta. 
De spurte om å legge meg til, jeg sier at jeg ikke bruker det noe særlig og at jeg ikke orker hvis folk sender meg totalt uinteressante ting.
Hva er uinteressant da? 
Fem minutter av en tiåring som spiller cup, slike ting er kun besteforeldre glad for. Eller filme en konsert med noen jeg ikke liker. Kan ikke folk bare være på konsert uten å glo i skjermen og sende ting i øst og vest! 

Det ble litt knising og jeg skjønte det var flere rundt bordet som var slik.
Noen sa, enig, jeg orker ikke slike, jeg hopper lett over sånt. Så brakte det løs. Det ble rett og slett litt krangel om at det var vanlig høflighet å vise interesse for andres liv. Jeg meldte meg ut av diskusjonen men den fortsatte. Det ble sagt ting som så slett meg som venn da, og sorry for at jeg trodde du brydde deg. 
Det er en del yngre mennesker på jobb og jeg som en dame på 49 og sikkert en sur kjerring har ikke mye til felles med de. 
Men nå har jeg altså startet tredje verdenskrig, de ser dog ut til å ha glemt at jeg startet den, men jeg ser ut til å ha ødelagt miljøet. Hva faen gjør jeg? 

Anonymkode: 27151...6c8

Fortsetter under...

Skrevet

Ingenting. 

Dette går over helt av seg selv, bare gi det to-tre dager, men du kan jo kanskje med fordel ligge litt lavt i terrenget ei stund framover. 

Anonymkode: 508be...209

Skrevet

Jeg har sagt at jeg ikke legger til mer på snap eller insta. Og det gjør jeg ikke heller, er heller ikke aktiv på insta utenom mann og barn.

Har og skrudd av instillingen til å få opp når folk har sendt noe…

På jobb har vi en felles på messenger som brukes isåfall.

Anonymkode: 1937a...ae4

Skrevet

Du har vel gjort nok, nå må du bare sitte stille i båten og vente til det blåser over. 

Og ta lærdom av det. 

Anonymkode: 883ee...57b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har vel gjort nok, nå må du bare sitte stille i båten og vente til det blåser over. 

Og ta lærdom av det. 

Ja man må for Guds skyld ikke si at man synes det meste på Snap er uinteressant, det er åpenbart en STOR fornærmelse.

90% av det jeg får på Snap er fullstendig uinteressant. De resterende 10 prosentene er i beste fall litt underholdende. 

Anonymkode: 176d4...98d

Skrevet

Den ene datteren min på 21 år var i en tilsvarende konflikt. De var opprinnelig 4 stykker i en gruppechat som sendte sånne hjernedøde "streaks". Den ene av disse postet egentlig aldri noe, og hverken reagerte eller svarte på deres utallige poster av alt fra pannen sin til en søt pusekatt. 

Så de tre ivrigste trodde de plagde fjerdemann og startet en egen gruppechat for hjernedøde poster, og beholdt den opprinnelige for når de skulle avtale ting o.l.

Dette fant fjerdemann ut, og vips var konflikten igang, for de tre andre hadde utestengt og det var mobbing osv.

Bruken av sosiale medier er ikke bare lett altså 🙈

Men til deg, ikke gjør noen ting. Bare la det blåser over.

Anonymkode: 93b9f...baa

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja man må for Guds skyld ikke si at man synes det meste på Snap er uinteressant, det er åpenbart en STOR fornærmelse.

90% av det jeg får på Snap er fullstendig uinteressant. De resterende 10 prosentene er i beste fall litt underholdende. 

Da er du jo ganske teit som bruker appen. 

Skrevet

Da er du jo ganske teit som bruker appen. 

Neida. Jeg er ikke teit som bruker appen bare fordi 90% av det som kommer det er uinteressant (som i dag: en bekjent har snappet meg en laaaang snap av en musikkvideo… altså, hva faen??). Jeg bare ignorerer og trykker raskt bort alt tullet jeg mottar. Men ja, jeg bør nok rydde litt i vennelista mi der inne. Og så er det litt artig med de som blir personlig fornærma over at andre mener det meste på Snap er uinteressant. Tipper det er disse som snapper i vilden sky og tror andre faktisk bryr seg.

Skrevet

Neida. Jeg er ikke teit som bruker appen bare fordi 90% av det som kommer det er uinteressant (som i dag: en bekjent har snappet meg en laaaang snap av en musikkvideo… altså, hva faen??). Jeg bare ignorerer og trykker raskt bort alt tullet jeg mottar. Men ja, jeg bør nok rydde litt i vennelista mi der inne. Og så er det litt artig med de som blir personlig fornærma over at andre mener det meste på Snap er uinteressant. Tipper det er disse som snapper i vilden sky og tror andre faktisk bryr seg.

Du tipper nok mye. Og jeg holder på at du er teit når du beholder noe som irriterer deg så mye. Men kanskje du liker å føle deg litt bedre enn andre, da er det sikkert bra for deg på en eller annen måte. 

Jeg selv sender ganske få snapper, men jeg koser meg med glimt fra venner og familie. Men så har jeg bare lagt til folk jeg liker også. 

Skrevet

Jeg har aldri helt forstått disse kranglene og folks ønske om å utrykke at andres liv og interesser er uinteressant. Jeg bruker ikke snap så ofte, men jeg har venner som er veldig aktiv enten her eller på Facebook. De legger ut bilder eller ting som interesserer dem. Om man ikke synes det samme er spennende så er det jo bare å trykke forbi. 

Jeg har også en venn som har sterke meninger om hva det er greit at folk sender. Hun tenker på dette som sine meninger og deler dem gjerne. Hun kan si noe slikt som "det er så kjedelig med alle disse valpebildene. Jeg ønsker at folk slutter å sende meg dette. Dette er så kjedelig at det ødelegger hele min opplevelse på snapp". Så stemmer gjerne andre i og forteller hvor utrolig kjedelig dyrebilder og videoer er. Hun som nettopp har fått ny valp etter at hunden hun var så glad i døde, og som har sendt slike snapp føler seg ydmyket. Hun sluttet da å sende snap til denne vennen som klagde. Da var det også feil, fordi nå gikk hun glipp av snap hun var interessert i også. Hun mente oppriktig at andre skulle vite hva hun interesserte seg for og sende slike snap, men ikke andre.

Jeg forstår ikke det behovet folk har for å optimalisere sin opplevelse, slik at de ønsker på styre alt de får inn. å diverse plattformer kan man abonnere på ting av interesse. Slik er det ikke med venner og bekjente. Der "abonnerer" man på dem, deres liv og interesser.  Jeg tenker at folk må få sende det de ønsker. Må få vise det som interesserer dem. Så kan de som ikke er interessert bare trykke forbi. Det er da ikke så vanskelig og det tar ikke lange tiden.

Til HI: Sitt stille i båten. Det går over. Jeg vil også anbefale deg og andre og ikke utdype slike ting. Du trenger ikke konkretisere at (Petters) snap om valpen eller (Karis) snapp av at sønnen skåret mål er kjedelig. Folk tar slikt personlig. Om en kollega forteller om helgen sin ved lunsjbordet forteller man jo ikke etterpå hvor kjedelig det var. Vær raus med andres historier, bilder, liv og interesser. 

Anonymkode: 1ee8a...6da

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har aldri helt forstått disse kranglene og folks ønske om å utrykke at andres liv og interesser er uinteressant. Jeg bruker ikke snap så ofte, men jeg har venner som er veldig aktiv enten her eller på Facebook. De legger ut bilder eller ting som interesserer dem. Om man ikke synes det samme er spennende så er det jo bare å trykke forbi. 

Jeg har også en venn som har sterke meninger om hva det er greit at folk sender. Hun tenker på dette som sine meninger og deler dem gjerne. Hun kan si noe slikt som "det er så kjedelig med alle disse valpebildene. Jeg ønsker at folk slutter å sende meg dette. Dette er så kjedelig at det ødelegger hele min opplevelse på snapp". Så stemmer gjerne andre i og forteller hvor utrolig kjedelig dyrebilder og videoer er. Hun som nettopp har fått ny valp etter at hunden hun var så glad i døde, og som har sendt slike snapp føler seg ydmyket. Hun sluttet da å sende snap til denne vennen som klagde. Da var det også feil, fordi nå gikk hun glipp av snap hun var interessert i også. Hun mente oppriktig at andre skulle vite hva hun interesserte seg for og sende slike snap, men ikke andre.

Jeg forstår ikke det behovet folk har for å optimalisere sin opplevelse, slik at de ønsker på styre alt de får inn. å diverse plattformer kan man abonnere på ting av interesse. Slik er det ikke med venner og bekjente. Der "abonnerer" man på dem, deres liv og interesser.  Jeg tenker at folk må få sende det de ønsker. Må få vise det som interesserer dem. Så kan de som ikke er interessert bare trykke forbi. Det er da ikke så vanskelig og det tar ikke lange tiden.

Til HI: Sitt stille i båten. Det går over. Jeg vil også anbefale deg og andre og ikke utdype slike ting. Du trenger ikke konkretisere at (Petters) snap om valpen eller (Karis) snapp av at sønnen skåret mål er kjedelig. Folk tar slikt personlig. Om en kollega forteller om helgen sin ved lunsjbordet forteller man jo ikke etterpå hvor kjedelig det var. Vær raus med andres historier, bilder, liv og interesser. 

Anonymkode: 1ee8a...6da

Jeg er helt enig, men følte jeg måtte konkretisere hvorfor jeg avslo å bli venner. Jeg gidder rett og slett ikke å trykke forbi snapper. 
Jeg synes det må være greit å kjenne sitt publikum da, om man har 50 venner på Snapchat så trenger man ikke sende alt til alle alltid. 
Jeg har en venninne som liker løping, hun og jeg veksler litt fra løpeturene våre, en annen venninne er uinteressert i naturopplevelser på løpeturen. Hun liker en mer avslappet småprat stil der vi tuller litt. 
Jeg sender sjelden en snap til alle.

Jeg ser i ettertid jeg ikke burde ha spesifisert så detaljert hva jeg hater med snap. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du tipper nok mye. Og jeg holder på at du er teit når du beholder noe som irriterer deg så mye. Men kanskje du liker å føle deg litt bedre enn andre, da er det sikkert bra for deg på en eller annen måte. 

Jeg selv sender ganske få snapper, men jeg koser meg med glimt fra venner og familie. Men så har jeg bare lagt til folk jeg liker også. 

Du er nok inne på det som opprinnelig var problemet mitt. Jeg liker ikke alle kollegaer like godt. De er greie som kollegaer men jeg liker de ikke nok til å ville se hvordan livet deres er. 
Jeg koser meg med mine ti venner på snap. Det er familie og fire venninner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du tipper nok ganske mye du også. Blant annet så tipper du at uinteressante snapper irriterer meg, helt uten at jeg har sagt at de irriterer meg. Dessuten tipper du at jeg føler meg bedre enn andre fordi jeg finner størstedelen av snappene jeg mottar som uinteressante. 

I motsetning til deg så mener jeg hi ikke trenger å «ta lærdom» av noe som helst. At enkelte er så sarte sjeler at de ikke tåler å høre at andre synes det meste på snap er komplett uinteressant er ikke noe andre verken trenger å ta hensyn til eller ta lærdom av. Det må de nesten bare lære seg å håndtere.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Den ene datteren min på 21 år var i en tilsvarende konflikt. De var opprinnelig 4 stykker i en gruppechat som sendte sånne hjernedøde "streaks". Den ene av disse postet egentlig aldri noe, og hverken reagerte eller svarte på deres utallige poster av alt fra pannen sin til en søt pusekatt. 

Så de tre ivrigste trodde de plagde fjerdemann og startet en egen gruppechat for hjernedøde poster, og beholdt den opprinnelige for når de skulle avtale ting o.l.

Dette fant fjerdemann ut, og vips var konflikten igang, for de tre andre hadde utestengt og det var mobbing osv.

Bruken av sosiale medier er ikke bare lett altså 🙈

Men til deg, ikke gjør noen ting. Bare la det blåser over.

De "trodde" ?  Det er generelt dårlig gjort å gjøre noen for man "tror".  Hva med å spørre?  Når det er sagt, så har jo fjerdemann ansvar for å delta også for å vise litt interesse, så hun bør absolutt akseptere når hun blir forklart grunnen.  

Anonymkode: 6b650...98a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De "trodde" ?  Det er generelt dårlig gjort å gjøre noen for man "tror".  Hva med å spørre?  Når det er sagt, så har jo fjerdemann ansvar for å delta også for å vise litt interesse, så hun bør absolutt akseptere når hun blir forklart grunnen.  

Anonymkode: 6b650...98a

Ja, alle har jo tatt lærdom av erfaringen heldigvis.

Men det er som hi også erfarer fort gjort å trå litt feil når man møter på folk som har litt andre tanker om sosiale medier enn seg selv. 

Skrevet

Nå starta du tredje verdenskrig her også 🤣🤣

Anonymkode: 9f703...4c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå starta du tredje verdenskrig her også 🤣🤣

Anonymkode: 9f703...4c8

Tja, 3 timer siden siste innlegg. Ikke særlig krigersk det, vel. 

Skrevet

Jeg synes 90 % av det folk sier er uinteressant, platt og forutsigbart. Men jeg har da for guds skyld god nok oppdragelse til å la være å si det. 

Anonymkode: 2eed1...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...