Anonym bruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Jeg jobber i barnehage. Min venninne har barn i en annen barnehage i byen. Hun opplevde at bhg ringte henne på jobb og sa at hun må kjøpe andre klær til barnet sitt. Dette fordi han har klær med spiderman eller logoer på som gjør at barnet blir opptatt av figurene på klærne sine. I min barnehage har vi for det første daglig kontakt ved levering og henting og tar beskjeder da, vi ringer ved sykdom eller om det er noe helt spesielt. for det andre har jeg aldri opplevd eller hørt om at personalet legger seg opp i merke og logoer på klær. Synspunkter? Anonymkode: 8c6ba...027
Anonym bruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai I min datters bhg fikk jeg beskjed om å ikke ha på jenta mi kjoler fordi de var en liten gjeng jenter som" konkurrerte " om å være finest. Anonymkode: 4a9c6...b03
Anonym bruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Min nevø ble så opptatt av figurene på genseren at lærer oppfordret til å ikke bruke slike klær på skolen, så akkurat det syns jeg ikke hørtes så rart ut, og at de ringte om det er kanskje fordi de følte det var viktig å få frem budskapet uten å bli forstyrret av barn eller overhørt av andre foreldre. (Beklager eviglang setning, men jeg orker ikke gjøre noe med den 😅🙈) Anonymkode: 9cb25...547
Anonym bruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Steinerbarnehage? Anonymkode: b3324...f4a Nei, en privatbarnehage Anonymkode: 8c6ba...027
Anonym bruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Min nevø ble så opptatt av figurene på genseren at lærer oppfordret til å ikke bruke slike klær på skolen, så akkurat det syns jeg ikke hørtes så rart ut, og at de ringte om det er kanskje fordi de følte det var viktig å få frem budskapet uten å bli forstyrret av barn eller overhørt av andre foreldre. (Beklager eviglang setning, men jeg orker ikke gjøre noe med den 😅🙈) Anonymkode: 9cb25...547 Ser den, men en bhg kan ikke kreve hvilke klær barna skal bruke. Så lenge det er hele og rene klær. Det er oss ansatte sin jobb og håndtere spaiderman og superman i bhg. Det er perioder barna vil ha kjole, prinsesse, superhelter osv. barnehagen kan ikke kreve at foreldre kler barna sine i ensfarget klær. Alle barnehager har også utkledningsklær, og det er viktig for leken at barn får gå inn i ulike roller i leken. vi ansatte må være litt forsiktige med hva vi pålegger foreldrene. Venninnen min ble så lei seg og fortvilt at hun ikke maktet å hente i bhg den dagen, så mannen hentet. Det er klaging på noe hele tiden der. Når barn har utfordringer må vi støtte foreldrene, og ikke gå å pirke Anonymkode: 8c6ba...027
Anonym bruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ser den, men en bhg kan ikke kreve hvilke klær barna skal bruke. Så lenge det er hele og rene klær. Det er oss ansatte sin jobb og håndtere spaiderman og superman i bhg. Det er perioder barna vil ha kjole, prinsesse, superhelter osv. barnehagen kan ikke kreve at foreldre kler barna sine i ensfarget klær. Alle barnehager har også utkledningsklær, og det er viktig for leken at barn får gå inn i ulike roller i leken. vi ansatte må være litt forsiktige med hva vi pålegger foreldrene. Venninnen min ble så lei seg og fortvilt at hun ikke maktet å hente i bhg den dagen, så mannen hentet. Det er klaging på noe hele tiden der. Når barn har utfordringer må vi støtte foreldrene, og ikke gå å pirke Anonymkode: 8c6ba...027 Da er for det første din venninne et persilleblad om noe sånt gjør at hun ikke orker å hente i barnehagen. For det andre må det være innafor å gi beskjed om det er noe som gjør at voldelige superhelter ikke skal ha fokus i bhg. Din venninne bør være takknemlig for at de gir beskjed på en diskret måte og ikke foran alle. Anonymkode: 1938a...03d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Høres ut som en veldig rar bgh Anonymkode: 86bec...047
Anonym bruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Da er for det første din venninne et persilleblad om noe sånt gjør at hun ikke orker å hente i barnehagen. For det andre må det være innafor å gi beskjed om det er noe som gjør at voldelige superhelter ikke skal ha fokus i bhg. Din venninne bør være takknemlig for at de gir beskjed på en diskret måte og ikke foran alle. Anonymkode: 1938a...03d Det er nok totalpakken som gjorde at hun ikke orket den dagen. Hver eneste dag hun henter får hun beskjed om at gutten har vært umulig eller vet slem. Dette tærer på en mor i det lange løp og hun har bhg opp i halsen. Voldelig? Nei det er han ikke, men har mye fokus på logoene i følge de ansatte. Men han er opptatt av andre barns logoer også, og da må vel alle ha nøytrale klær da? Bhg har like stor mulighet til å kontakte far, omen de velger mor hver gang. Jeg jobber selv i bhg og man skal være litt forsiktig spesielt om det er mye negativt med et barn. Anonymkode: 8c6ba...027
Anonym bruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Steinerbarnehage? Anonymkode: b3324...f4a Nei, vanlig kommunal. Anonymkode: 4a9c6...b03
Anonym bruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, vanlig kommunal. Anonymkode: 4a9c6...b03 Det var ikke deg hun spurte, men hi Anonymkode: 08864...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ser den, men en bhg kan ikke kreve hvilke klær barna skal bruke. Så lenge det er hele og rene klær. Det er oss ansatte sin jobb og håndtere spaiderman og superman i bhg. Det er perioder barna vil ha kjole, prinsesse, superhelter osv. barnehagen kan ikke kreve at foreldre kler barna sine i ensfarget klær. Alle barnehager har også utkledningsklær, og det er viktig for leken at barn får gå inn i ulike roller i leken. vi ansatte må være litt forsiktige med hva vi pålegger foreldrene. Venninnen min ble så lei seg og fortvilt at hun ikke maktet å hente i bhg den dagen, så mannen hentet. Det er klaging på noe hele tiden der. Når barn har utfordringer må vi støtte foreldrene, og ikke gå å pirke Anonymkode: 8c6ba...027 Har noen krevd det, eller har de oppfordret? Det er stor forskjell. Og om noen ikke tåler en slik beskjed så er det ikke barnehagen det er noe galt med. Jeg ser at det tradisjonen tro kommer utfyllende informasjon om hvor ille barnehagen er, og da må jo oppegående foreldre ta tak i den stadig negative tilbakemeldingen heller enn å gå i kjelleren av en uskyldig beskjed. Anonymkode: 9cb25...547
Anonym bruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er nok totalpakken som gjorde at hun ikke orket den dagen. Hver eneste dag hun henter får hun beskjed om at gutten har vært umulig eller vet slem. Dette tærer på en mor i det lange løp og hun har bhg opp i halsen. Voldelig? Nei det er han ikke, men har mye fokus på logoene i følge de ansatte. Men han er opptatt av andre barns logoer også, og da må vel alle ha nøytrale klær da? Bhg har like stor mulighet til å kontakte far, omen de velger mor hver gang. Jeg jobber selv i bhg og man skal være litt forsiktig spesielt om det er mye negativt med et barn. Anonymkode: 8c6ba...027 Hvem ringte? Men det å prøve å unngå logoer kan jo være et forsøk på gjøre ting bedre for gutten, jeg synes ikke at den samtalen i utgangspunktet er negativ. Men at hun får negativ tilbakemelding hver dag er ikke på noen som helst måte greit, så skjønner jo at selv en sånn samtale oppfattes negativt. Har hun tatt det opp med barnehagen, hvem gir de negative tilbakemeldingene, alle ansatte? Jeg har selv opplevd å måtte være strikt på at negative tilbakemeldinger ikke skal gis av alle og enhver, og at alt negativt er heller ikke nødvendig å formidle til foreldre. Anonymkode: 08864...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og om noen ikke tåler en slik beskjed så er det ikke barnehagen det er noe galt med. Får man negativitet hver eneste dag, så er det definitivt barnehagen det er noe feil med. Anonymkode: 08864...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #15 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Får man negativitet hver eneste dag, så er det definitivt barnehagen det er noe feil med. Anonymkode: 08864...88d Ja, helt sikkert. Hvis guttungen går med superhelter som sloss og er store musklere mannemenn på genseren og dette er noe han er veldig opphengt i så ser jeg okke bort fra at andre barn synes det er dritslitsomt å skulle være i nærheten av en som skal være aggressiv superhelt dag ut og dag inn. Kanskje bhg prøver å snu fokuset hans? Anonymkode: 1938a...03d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #16 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, helt sikkert. Hvis guttungen går med superhelter som sloss og er store musklere mannemenn på genseren og dette er noe han er veldig opphengt i så ser jeg okke bort fra at andre barn synes det er dritslitsomt å skulle være i nærheten av en som skal være aggressiv superhelt dag ut og dag inn. Kanskje bhg prøver å snu fokuset hans? Anonymkode: 1938a...03d Derfor skrev jeg og at jeg ikke synes at samtalen var negativ, at de prøver å gjøre det bedre for gutten. Men det er jo noe helt annet enn å levere daglige negative tilbakemeldinger, noe som ikke er greit uansett om han er dritslitsom og leker superhelt daglig. Anonymkode: 08864...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai #17 Skrevet 2. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, helt sikkert. Hvis guttungen går med superhelter som sloss og er store musklere mannemenn på genseren og dette er noe han er veldig opphengt i så ser jeg okke bort fra at andre barn synes det er dritslitsomt å skulle være i nærheten av en som skal være aggressiv superhelt dag ut og dag inn. Kanskje bhg prøver å snu fokuset hans? Anonymkode: 1938a...03d Han går ikke med hulken drakt og kler seg ut. Det er vanlige klær med logoer på. I min barnehage har jo jenter barbie, enhjørninger osv. gutter har biler eller superhelter på klærne. Sjelden jeg ser et barn uten noen logoer på genseren sin. Barn som har ekstra behov og som har utfordringer, uro som kanskje er ei diagnose må man være forsiktig med å kritisere til foreldre daglig. Gutten jeg snakker om her har også assistent i bhg. Allerede fra han var 2 år sa ansatte at han var slem i barnehagen. Dette er ikke et ord vi bruker. Sier ikke at min bhg er perfekt, men vi ser barna og har kompetanse på å hjelpe og være tett på hos de som har vanskelig for å opprettholde en leik og som kan minste det. daglig kritikk er farlig, men gode samarbeidsmøter derimot Anonymkode: 8c6ba...027
Anonym bruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Er faktisk mye rart i barnehager, hatt 3 barn i barnehage og opplevd mye . Husker da best minstemann: Virker ikke så det er så viktig å skifte bleie ofte nok på barna, men å klage over ting når det gjelder dem. Vår gutt ville leke litt alene, fikk da telefon om dette……🙈 de mente han var autist og forlangte å sjekke det ut, bup fant ingenting. De som var travlest i å henge noe på barna, var de som hadde tatt litt mer utdannelse og i tillegg alltid skulle komentere at de var pedagoger. Jublet da alle var ferdige i barnehagen, var ikke den eneste. Anonymkode: 60d08...284
Anonym bruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai En barnehage kan ikke kreve hva slags klær barnet går med. Punktum. Anonymkode: bf305...93b
Anonym bruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Er faktisk mye rart i barnehager, hatt 3 barn i barnehage og opplevd mye . Husker da best minstemann: Virker ikke så det er så viktig å skifte bleie ofte nok på barna, men å klage over ting når det gjelder dem. Vår gutt ville leke litt alene, fikk da telefon om dette……🙈 de mente han var autist og forlangte å sjekke det ut, bup fant ingenting. De som var travlest i å henge noe på barna, var de som hadde tatt litt mer utdannelse og i tillegg alltid skulle komentere at de var pedagoger. Jublet da alle var ferdige i barnehagen, var ikke den eneste. Anonymkode: 60d08...284 Skummelt. Ofte er dette pedagoger med lite erfaring både faglig og i livet. Tidlig innsats er viktig, men da på riktig grunnlag. Ofte kan det bli en ukultur i en ansatt gruppe i barnehagen. I min barnehage er jo litt motsatt. Vi ser an og ser helheten, vi legger lista lavt på den måten at vi ikke anbefaler yttertøy av merke, men krever varme dresser med strikk under skoa, og klær som passer uten store hull. Anonymkode: 8c6ba...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå