Gå til innhold

Er dette egentlig grei oppførsel?

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn. Det ene barnet må på legevakten, spurte far om han kan passe det andre barnet. Han ble rasende!  Ba meg spørre noen andre (jeg vet at han er hjemme). Jeg lurte på hvorfor han er så frekk. Han sa: Jeg er ikke frekk ! Jeg klarer ikke å ta meg av barnet. 

Anonymkode: 1e4ce...b8c

Fortsetter under...

Han sa at han ikke klarer ta seg av barnet?

Da hadde jeg ikke overlatt barnet til han heller gitt.

Det er selvfølgelig ikke normal eller grei oppførsel av en oppegående far, så det virker det overhodet ikke som han er.

Anonymkode: 6711b...ca0

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har 2 barn. Det ene barnet må på legevakten, spurte far om han kan passe det andre barnet. Han ble rasende!  Ba meg spørre noen andre (jeg vet at han er hjemme). Jeg lurte på hvorfor han er så frekk. Han sa: Jeg er ikke frekk ! Jeg klarer ikke å ta meg av barnet. 

Det som ikke er greit er at du faktisk må spørre om dette er ok oppførsel…

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han sa at han ikke klarer ta seg av barnet?

Da hadde jeg ikke overlatt barnet til han heller gitt.

Det er selvfølgelig ikke normal eller grei oppførsel av en oppegående far, så det virker det overhodet ikke som han er.

Anonymkode: 6711b...ca0

Jo. Han klarer. Han er bare jævlig frekk !

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Når barna er hos mor er det hennes oppgave å finne barnevakt. Da er det helt greit for far å si nei. På samme måte er det helt greit for mor å si nei når barna er hos far. 

Anonymkode: cf463...a9a

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når barna er hos mor er det hennes oppgave å finne barnevakt. Da er det helt greit for far å si nei. På samme måte er det helt greit for mor å si nei når barna er hos far. 

Når han bor rett her borte og jeg vet at han er hjemme. Lite nettverk og det står om liv. Da syns jeg fsr er urimelig og frekk. Jeg hadde selvsagt stilt opp for mine barn noen timer

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Når han bor rett her borte og jeg vet at han er hjemme. Lite nettverk og det står om liv. Da syns jeg fsr er urimelig og frekk. Jeg hadde selvsagt stilt opp for mine barn noen timer

Det sto om liv? Og far sa nei til å steppe inn? Der er han nok ganske unik. Håper du har naboer som kunne trå til.  

Anonymkode: 0ffe9...bf3

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du venter ikke på barnevakt hvis det står om liv. 

Far høres ut som en skikkelig kuk. Det er imidlertid fascinerende at du mener frekkhet er det mest problematiske her. "Klarer ikke ta seg av barnet"? 

Anonymkode: 7f40e...0ae

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du venter ikke på barnevakt hvis det står om liv. 

Far høres ut som en skikkelig kuk. Det er imidlertid fascinerende at du mener frekkhet er det mest problematiske her. "Klarer ikke ta seg av barnet"? 

Anonymkode: 7f40e...0ae

Jeg sa til far at jeg kommer med barn2. Pga barn1 må på legevakten. Far klikket. 

For sier at han ikke klarer Pga han gidder ikke å anstrenge seg. Det er ikke sant at han ikke klarer 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sa til far at jeg kommer med barn2. Pga barn1 må på legevakten. Far klikket. 

For sier at han ikke klarer Pga han gidder ikke å anstrenge seg. Det er ikke sant at han ikke klarer 

Hvor gammelt er dette barnet han ikke klarer? Og har han ikke samvær?

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Står det om liv så tenker jeg ikke på barnevakt. Da drar vi alle på legevakta og tar det derfra. Jeg hadde IKKE tatt meg tid til å levere barnet noe sted med mindre det var i armene til noen som stod rett utenfor boligen min.

Står det om liv så reiser man ikke på legevakten.

Anonymkode: 96f80...ee1

Det står ikke om liv. Du kunne bare tatt med begge ungene eller sendt den syke med ambulanse.

Med et godt samarbeid og en eks som ikke maste i tide og utide ville jeg strukket meg langt for å hjelpe til i en slik situasjon, men det hadde ikke vært en selvfølge.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det står ikke om liv. Du kunne bare tatt med begge ungene eller sendt den syke med ambulanse.

Med et godt samarbeid og en eks som ikke maste i tide og utide ville jeg strukket meg langt for å hjelpe til i en slik situasjon, men det hadde ikke vært en selvfølge.

Hadde det ikke vært en selvfølge å ta deg av barnet ditt når den andre foreldren var opptatt med ditt syke/skadde barn??!

Hadde det ikke vært en selvfølge å ta deg av barnet ditt når den andre foreldren var opptatt med ditt syke/skadde barn??!

Det kommer an på hvor ofte det var "krise" og om det egentlig var nødvendig. Jeg har en eks som alltid tar det som en selvfølge at jeg skal ordne opp i alt og han bare ta det som passer ham. Det er en nødvendighet å si nei. Da er det jo synd om det ville ført til at jeg sa nei, en gang det virkelig var krise, men som regel er "krise" i hans verden bare at noe er litt tungvindt eller kjedelig for ham.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kommer an på hvor ofte det var "krise" og om det egentlig var nødvendig. Jeg har en eks som alltid tar det som en selvfølge at jeg skal ordne opp i alt og han bare ta det som passer ham. Det er en nødvendighet å si nei. Da er det jo synd om det ville ført til at jeg sa nei, en gang det virkelig var krise, men som regel er "krise" i hans verden bare at noe er litt tungvindt eller kjedelig for ham.

Man tar uansett ikke sjansen når det gjelder egne barn. Du syns det hadde vært ‘synd’ om det ene barnet ditt kom senere under behandling fordi du ikke hadde tatt deg av det andre?

Man blir stadig forbauset her inne, det er i hvert fall sikkert. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Man tar uansett ikke sjansen når det gjelder egne barn. Du syns det hadde vært ‘synd’ om det ene barnet ditt kom senere under behandling fordi du ikke hadde tatt deg av det andre?

Man blir stadig forbauset her inne, det er i hvert fall sikkert. 

I dette tilfellet ville det gå fortere å få ungen til legevakt hvis de ikke stoppet hos far på veien. Man må jo gjøre en vurdering av alvorlighetsgraden og behovet. Slik jeg leser det overdriver mor alvorligheten ganske kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...